eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKomunikacja dźwiękowa za pośrednictwem światła widzialnego › Re: Komunikacja dźwiękowa za pośrednictwem światła widzialnego
  • Data: 2013-02-01 03:30:55
    Temat: Re: Komunikacja dźwiękowa za pośrednictwem światła widzialnego
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    news:kef28o$3e1$1@mx1.internetia.pl...
    > JA kiedyś odkryłem po co są kwarcowe okienka w Epromach. Żeby mogły
    > świecić ładnym żółtym kolorem, gdy się je programuje włożone odwrotnie w
    > podstawkę.

    A jak długo i jak mocno świecą, i ile prądu biorą? :)
    PS Bo oczywiście, o programowaniu po prawidłowym włożeniu takich "odwrotek"
    nie ma już mowy...
    Mnie się kiedyś udało zrobić pokaz multimedialny - grzebałem we wzmacniaczu
    (WST-201) i zrobiłem małe spiątko gdzieś w okolicy stopnia sterującego
    końcówką. Efekt - niezbyt głośny trzask w głośniku, cichy brum w tymże,
    oporniki 0.22, czy 0.33 (nie pamiętam, jedno z tych) oma w emiterach (KD502,
    więc prędzej by prostownik i trafo poleciały, dobrze, ze te mesy są odporne
    na wtórne przebicie) końcówki zaświeciły pomarańczowo, tak samo zaświeciła
    baza tranzystora sterującego, by po chwili zapłonąć żywym ogniem, BD135,
    próbowałem przypiekać uszkodzone BD135 i podobne w płomieniu palnika
    gazowego, ale numeru z żywym ogniem nie udało mi się powtórzyć, gasły
    natychmiast po wyjęciu. Wymieniłem też okoliczne tranzystory, części
    kosztowały mnie śmieszne grosze, tylko 300 km z Krakowa jechały, bo akurat
    była okazja pod postacią parodniowej wizyty rodzinnej :)