eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKomunikacja dźwiękowa za pośrednictwem światła widzialnego › Re: Komunikacja dźwiękowa za pośrednictwem światła widzialnego
  • Data: 2013-02-01 10:00:07
    Temat: Re: Komunikacja dźwiękowa za pośrednictwem światła widzialnego
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 31 Jan 2013 22:47:26 +0100, Anerys napisał(a):

    > Ale sprawność AM z dwiema wstęgami po bokach, jest malutka, max 50% (ze
    > wstęg bocznych), bo drugie 50% leci na nośną i ulatuje w pizdu. Zaś nie
    > bardzo sobie wyobrażam tutaj ucięcie nośnej i jednej ze wstęg, jak się to
    > robi - SSB (BTW. "SSB" nie implikuje wycięcia nośnej!).
    > Przy zakłóceniu obcym światłem przekaz może być zniekształcony, prędzej bym
    > widział współczynnikiem wypełnienia...

    Jak zrobisz AMw kanale naturalnym to będziesz słyszał wszystkie
    świetlówki/rtęciówki w okolicy (oprócz kompaktowych) i ogólnie wszystkie
    światła których zmiany będą w tym kanale. Jak zrobisz z nośną to
    odfiltrujesz to skutecznie. Oczywiście, nośna powinna być raczej powyżej
    cz. świetl. kompaktowych. A SSB łatwo zrobić na tych częstotliwościach,
    metodą filtrową na filtrach RC. Zresztą, raczej nie potrzeba w ogóle SSB.
    Straty energii przy nadawaniu AM są chyba do pominięcia, nie? :) A
    przynajmniej odejdzie problem odtwarzania nośnej. A jak cię bolą to przejdź
    na FM, jeszcze mniej zakłóceń i scalaki gotowe. Nie napisałeś nic o
    wymaganej jakości tego sygnału m. cz. więc ciężko coś sprecyzować.
    Daaawno temu, kiedy diody świecące były jeszcze nowością nie do kupienia
    zrobiłem barierę podczerwoną do systemu alarmowego. Nadawała nośną właśnie
    i filtrowałem ją w odbiorniku na jakimś filtrze aktywnym na uA709. Miało
    toto soczewki ze zwykłego szkła po obu stronach i zasięg kilkanaście m.
    --
    Jacek