  • 21. Data: 2012-07-04 19:03:27
    Temat: Re: Komputerowe modelowanie procesów a rzeczywiostość.
    Od: Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>

    Użytkownik J.F napisał:

    > KIedy wlasnie gliny jakby malo, wilgotnosci tez malo, i upal w dodatku ..

    Trzeba by to było dokładnie obejrzeć. Zresztą wykop pewnie nie za
    głęboki, wtedy marnych parę kPa kohezji (wynikających z zaglinienia
    i/lub wilgotności) w połączeniu z wysokim kątem tarcia wewnętrznego
    piachu pionowy (lub prawie pionowy) wykop podtrzyma.

    --
    Michał Grodecki
    Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy

  • 22. Data: 2012-07-05 12:42:35
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Wed, 4 Jul 2012 03:43:03 -0700 (PDT),
    Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Ja jestem nie z tej bajki, więc pewnie pytanie naiwne, ale
    > trudno: piasek w klepsydrze dałoby radę przesypać takim MESem?

    Raczej trudno. MES jest do równań różniczkowych, czyli w
    podtekście jest ciągła funkcja. To się dobrze sprawdza dla
    kontinuum materialnego ale piasek w klepsydrze (bardzo suchy!)
    raczej nie nadaje się do opisu ciągłego.

    Chyba, że napiszesz mi równania różniczkowe opisujące
    przesypywanie piasku, to ja je rozwiążę MESem.

    Istnieje natomiast coś takiego jak DEM (Discrete Element Method)
    gdzie właśnie opisuje się cząstki (kawałki materii, ziarna
    piasku, zboża, kamienie) i sadzę, że to byłoby efektywniejsze.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 23. Data: 2012-07-05 13:03:43
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Wed, 4 Jul 2012 14:06:31 +0200, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > ja zapytam od strony praktycznej. Czy MES-em
    > można to policzyć?
    > https://groups.google.com/d/topic/pl.sci.inzynieria/
    FD5iBCoqazE/discussion
    > Stary wątek, kiedyś o to pytałem.

    Źle postawione pytanie. MES sam z siebie nic nie liczy, to tylko
    narzędzie.

    Natomiast to narzędzie umożliwia rozwiązywanie (przybliżone)
    równań, których w rękach nie jesteśmy w stanie rozwiązać.

    Umożliwia też rozwiązywanie po wielokroć równań. Nikt w rękach
    nie rozwiąże 10 tys. razy belki bo mu życia nie starczy a MES
    (dokładniej komputer) zrobi to w krótkim czasie. To otwiera
    praktyczną możliwość optymalizacji, co - jeśli dobrze zrozumiałem
    - jest tematem pytania.

    Jeśli pytanie sformułować: ,,Czy mając do dyspozycji MES można
    policzyć optymalny kształt belki/dobór punktow przyłożenia siły w
    sensownym czasie?'' to odpowiedź brzmi TAK.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 24. Data: 2012-07-07 13:47:26
    Od: AMX <r...@b...cy>

> [...]
    >
    > Jak Ty pytasz z ciekawości, to ja zapytam od strony praktycznej. Czy MES-em

    Czy dobrze rozumiem, że zagadnienie sprowadza się do znalezienia
    takiego układu aby listwą z parą sił na końcach zapewniała (w
    miarę) równomierny docisk na całej powierzchni?

    Wydaje się, że do tego MESu nie potrzeba.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 25. Data: 2012-07-08 00:54:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "AMX"
    >...zagadnienie sprowadza się do znalezienia
    > takiego układu aby listwą z parą sił na końcach zapewniała (w
    > miarę) równomierny docisk na całej powierzchni?

    Tak.

    Robert

  • 26. Data: 2012-07-08 01:40:22
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 7 July 2012 23:54:11 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:
    > Użytkownik "AMX"
    >
    > Tak.

    Przy czym wszystko zależy od sztywności tego co się dociska. Styropian czy stal,
    wszystko będzie podłożem sprężystym, ale taką belkę można zaprojektować tylko na
    jedną konkretną sztywność.
    Konrad

  • 27. Data: 2012-07-08 10:36:06
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Sat, 7 Jul 2012 16:40:22 -0700 (PDT),
    Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Przy czym wszystko zależy od sztywności tego co się dociska.

    Ale też od sztywności tego, czym się dociska. Zarówno materiał
    jak i przekrój. Przyznam, że w tym momencie bardziej mnie
    ciekawi, na ile docisk byłby nierównomierny.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 28. Data: 2012-07-08 10:46:06
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 8 July 2012 09:36:06 UTC+1, AMX wrote:

    > Ale też od sztywności tego, czym się dociska. Zarówno materiał
    > jak i przekrój.

    Naiwnie założyłem że to jest na tyle oczywiste że nie potrzeba wymieniać :-)
    Konrad

  • 29. Data: 2012-07-08 22:54:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel"
    Przy czym wszystko zależy od sztywności tego co się dociska.

    W moim przypadku można założyć, że to co się dociska jest idealnie sztywne.

    Robert

  • 30. Data: 2012-07-08 23:44:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 8 July 2012 21:54:51 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:
    > U�ytkownik "Konrad Anikiel"
    > Przy czym wszystko zale�y od sztywno�ci tego co si� dociska.
    >
    > W moim przypadku mo�na za�o�y�, �e to co si� dociska jest idealnie
    sztywne.

    No to w takim przypadku jest jedno bardzo proste rozwiązanie: Bierzesz idealnie
    płaskie idealnie sztywne listwy i nic nie musisz projektować :-)
    Konrad