  • 41. Data: 2010-02-16 22:45:29
    Temat: Re: Komputer - photoshop
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <R...@g...one.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:2...@g...one.pl...

    > Wywal tego SSD i weź dwa dyski twarde połączone w RAID-0.
    > Przy obróbce grafiki będzie to miało sens. A jeżeli koniecz-
    > nie SSD, to jakiś porządniejszy -- ale po co wydawać 1000 zł
    > na taki napęd?

    Porządny SSD za ~800zł daje kopa nieosiągalnego dla dysków magnetycznych,
    różnica jest naprawdę duża. Przykładowo OCZ Vertex 60GB to ponad 210MB/s
    przy odczycie i ponad 150 przy zapisie, czas dostępu praktycznie pomijalny,
    głośność 0dB. Żaden RAID nie obniży czasu dostępu dysków magnetycznych do
    poziomu zbliżonego do SSD.

    Do ww. komputera kupiłbym szybki SSD na system, aplikacje i inne wymagające
    dane. Natomiast jako przestrzeń magazynową i na backupy dysk 1GB/7200
    (dwutalerzowy np. Hitachi).

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 42. Data: 2010-02-16 22:48:13
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hlf6v7$pbg$...@n...news.neostrada.pl.
    ..
    > Które dyski dokładnie masz na myśli? Może któreś ze skąpca w cenie do
    > 150zł:
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/8/filtr/_0_5117_0_325
    1_610_0_0_0_0-150_0
    > ???

    2 takie:
    http://www.agito.pl/dyski-twarde/seagate-barracuda-s
    t3320613as-320gb-16mb-sata300-ncq.0.329935.html

    Wyniki z HD Tune:
    HD Tune: AMD 2+0 Stripe/RAID0 Benchmark
    Transfer Rate Minimum : 106.0 MB/sec
    Transfer Rate Maximum : 222.5 MB/sec
    Transfer Rate Average : 173.8 MB/sec
    Access Time : 17.4 ms
    Burst Rate : 156.2 MB/sec
    CPU Usage : -1.0%

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 43. Data: 2010-02-16 23:06:07
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Mikołaj Tutak pisze:
> [...]
    >
    > Do ww. komputera kupiłbym szybki SSD na system, aplikacje i inne
    > wymagające dane. Natomiast jako przestrzeń magazynową i na backupy dysk

    I uwazasz, ze zmiesci system i projekty na dysku 60GB ?

  • 44. Data: 2010-02-16 23:13:49
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:hlf92a$qlk$...@n...news.neostrada.pl.
    ..

    > I uwazasz, ze zmiesci system i projekty na dysku 60GB ?

    Czytaj zacytowany powyżej fragment mojego posta, tak długo, aż zrozumiesz
    ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 45. Data: 2010-02-16 23:18:34
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > 2 takie:
    > http://www.agito.pl/dyski-twarde/seagate-barracuda-s
    t3320613as-320gb-16mb-sata300-ncq.0.329935.html

    Po pierwsze, przekroczyłeś założenia cenowe ;-) Po wtóre, czas dostępu na
    poziomie 17.4 ms to słabiuśki wynik - jeśli już inwestować w dyski
    magnetyczne to jakieś współczesne (>333GB na talerz), a nie sprzed 2-3
    generacji.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 46. Data: 2010-02-17 00:14:39
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-16 23:45:29 +0100, Mikołaj Tutak
    <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> said:

    > Do ww. komputera kupiłbym szybki SSD na system, aplikacje i inne
    > wymagające dane.

    I tec"wymagające dane" tak byś co kilka dni przerzucał z jednego na drugi?

    > Natomiast jako przestrzeń magazynową i na backupy dysk 1GB/7200

    Magazyn i bakap na jednym dysku? Niezwykle śmiała teoria...

    de Fresz

  • 47. Data: 2010-02-17 08:41:49
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hlf936$hg3$...@a...news.neostrada.pl
> [...]
    > poziomie 17.4 ms to słabiuśki wynik - jeśli już inwestować w dyski
    > magnetyczne to jakieś współczesne (>333GB na talerz), a nie sprzed 2-3

    Cena panie, cena!!

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 48. Data: 2010-02-17 09:50:51
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Mikołaj Tutak pisze:
> [...]
    > napisał w wiadomości grup
    ..

    > Czytaj zacytowany powyżej fragment mojego posta, tak długo, aż

    No to mi teraz wyjasnij jaki ten SSD ma dact przyrost wydajnosci skoro
    90% rzeczy bedzie ladowane z HDD ?

  • 49. Data: 2010-02-17 10:31:27
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Grzegorz Prędki wrote:

    ..

    > No to mi teraz wyjasnij jaki ten SSD ma dact przyrost wydajnosci skoro
    > 90% rzeczy bedzie ladowane z HDD ?

    Chodzi o tzw. (bodaj) responsywność systemu, przy SSD jest ponoć
    wyraźnie lepsza.

    Choć w zasadzie, jeśli komp tylko do Photoshopa CS4, to może da się
    jakoś przeboleć te pare sekund więcej na powstanie systemu i odpalenie
    tego PS raz dziennie z HDD. Potem i tak wszystko siedzi w RAM
    (zakładając 6-8 giga na W7 64).

    Jeśli chodzi o dane, to dużo IMO zależy od ich przeznaczenia. Jeśli to
    duże formaty dla poligrafii to pliki .psd mogą ważyć swoje (x00MB), ale
    w innych wypadkach RAID mógłby być tylko generatorem szumu i ryzyka.

    Zyx, jakiej wielkości pliki będą tym przetwarzane, jaki scartch jest
    osiągany, i ile pi*oko operacji otwierania/zapisu dziennie jest
    przewidywanych?

    Co do grafiki (jeśli już koniecznie musi być to wsparcie GPU, choć po
    mojemu to szkoda czasu na oglądanie animowanego "zumowania" itp., to
    można wyłączyć), tu jest coś o wspieranych kartach:
    http://kb2.adobe.com/cps/405/kb405711.html
    choć mając na uwadzie poczynania monopolisty Adobe, polecam sprawdzenie
    konkretnego modelu przed zakupem. Słychać o problemach w tym temacie.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 50. Data: 2010-02-17 14:48:05
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2010-02-17 10:50, Grzegorz Prędki pisze:

    > No to mi teraz wyjasnij jaki ten SSD ma dact przyrost wydajnosci skoro
    > 90% rzeczy bedzie ladowane z HDD ?

    Widac, ze gdzies dzwoni ale nie wiesz gdzie. Instaluje system na SSD, do
    tego na SSD CS4 (wraz ze "scratch diskiem"). Jako, ze wiekszosc rzeczy
    obrabianych jest zapisywana do RAMu i do scratch disku to praktycznie
    wszystko bedzie robil na SSD, dopiero przy koncowym zapisie projektu
    zapisze na HDD. Przyrost bedzie wiecej niz lekko zauwazalny tak jak
    pisal Mikołaj Tutak, bo zaden dysk magnetyczny nie oferuje tego co SSD.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek