  • 1. Data: 2010-02-14 18:18:42
    Temat: [Dell Studio XPS 16] Wyświetlacz LCD RGB-LED a W-LED
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    Witam,

    Rozważam zakup takiego laptopa:
    http://www.dell.com/us/en/business/notebooks/laptop-
    studio-xps-16/pd.aspx?refid=laptop-studio-xps-16&s=b
    sd&cs=04

    Czy warto dopłacać do ekranu RGB-LED, w stosunku do W-LED?
    Konkretnie:
    http://www.dell.com/us/en/business/notebooks/laptop-
    studio-xps-16/pd.aspx?refid=laptop-studio-xps-16&s=b
    sd&cs=04

    Czy rzeczywiście daje to widocznie lepsze kolory?
    A czerń? A kąty widzenia? To chyba nie ma wpływu?

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2010-02-14 20:20:44
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "Latet" <l...@s...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    sd&cs=04

    > Czy rzeczywiście daje to widocznie lepsze kolory?
    > A czerń? A kąty widzenia? To chyba nie ma wpływu?

    Dzięki podświetlaniu RGB jest możliwość ustawienia "sprzętowego" temp.
    barwowej bieli, przy białych diodach i świetlówkach temp. barwowa jest
    zaszyta na stałe (najczęściej koło 7500K) i jej zmiana jest możliwa
    wyłącznie dzięki "przyciemnianiu" poszczególnych kanałów RGB (co słabo
    wpływa na tonalność obrazu).

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 3. Data: 2010-02-15 14:49:21
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

> [...]
    > "przyciemnianiu" poszczególnych kanałów RGB (co słabo wpływa na tonalność

    OK, to spora zaleta, ale czy tylko tyle?
    Czy poszczególne diody święcą cały czas jednostajnym światłem, czy też biorą
    udział na bieżąco w tworzeniu obrazu, np. w obszarze wyświetlania nieba na
    zdjęciu - przygasają diody zielona i czerwona, a świeci niebieska? A przy
    czerni... gasną wszystkie... No... chyba się nieco rozmarzyłem...

    latet

  • 4. Data: 2010-02-15 21:08:29
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "Latet" <l...@s...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > nieba na zdjęciu - przygasają diody zielona i czerwona, a świeci
    > niebieska? A przy czerni... gasną wszystkie... No... chyba się nieco

    No rozmarzyłeś się. LEDowe jest tylko podświetlanie, tak wiec jeden zespół
    diod RGB obsługuje wiele pikseli. Są wprawdzie TV umiejące sterować
    obszarami podświetlania, ale to raczej nie jest technologia do notebooka :-)
    Zwłaszcza iż wymaga "tylnego podświetlania, co zwiększa grubość matrycy jak
    i ilość potrzebnych diod.

    Nie jestem nawet pewien czy można w/w modelu sterować jasnością
    poszczególnych kanałów R-G-B... (co potencjalnie jest największą zaletą
    takiego rozwiązania) może diody RGB zostały użyte tylko po to aby
    wyeliminować diody białe, zawierające luminofor i mające w większości
    mizerny współczynnik CRI.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj