  • 51. Data: 2010-02-17 20:16:44
    Temat: Re: Komputer - photoshop
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:hlger6$hf8$...@n...news.neostrada.pl.
    ..
    ..

    > No to mi teraz wyjasnij jaki ten SSD ma dact przyrost wydajnosci skoro 90%
    > rzeczy bedzie ladowane z HDD ?

    To nie jest żadna tajemnica. Przy dużych plikach (np. wymienione PSD) nowe
    dyski magnetyczne radzą sobie zupełnie nieźle osiągając sporo ponad 100MB/s
    przy odczycie i zapisie. Natomiast coś co wymaga "pierdyliona" małych
    plików, np. system operacyjny, pliki konfiguracyjne, katalog temp itp.
    obnażają bezlitośnie zalety dysków SSD, w których czas dostępu jest
    praktycznie zerowy, a fragmentacja FS ma znaczenie marginalne.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 52. Data: 2010-02-17 20:35:19
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:hlhjao$bt2$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > itp. obnażają bezlitośnie zalety dysków SSD, w których czas dostępu jest
    > praktycznie zerowy, a fragmentacja FS ma znaczenie marginalne.

    Niezupełnie. Fragmentacja SSD, tylko rozumiana trochę inaczej, może mieć
    katastrofalny wpływ na wydajność zapisu przy którym problemy z dyskami
    magnetycznymi okażą się małym pikusiem. Także rozdrobnienie bardziej obniża
    transfery w SSD.

  • 53. Data: 2010-02-17 23:22:22
    Od: zyx <k...@g...pl>

    > Co do grafiki (jeśli już koniecznie musi być to wsparcie GPU, choć po
    > mojemu to szkoda czasu na oglądanie animowanego "zumowania" itp., to
    > można wyłączyć), tu jest coś o wspieranych kartach:
    > http://kb2.adobe.com/cps/405/kb405711.html
    > choć mając na uwadzie poczynania monopolisty Adobe, polecam sprawdzenie
    > konkretnego modelu przed zakupem. Słychać o problemach w tym temacie.
    >

    > Pozdrawiam,
    > Grzegorz

    zacytuje teskt, ktory odpisal mi znajomy na maila:

    Praca z programem graficznym to w 95% jest nad plikami NEF ważącymi ok
    15 MB, otwarcie kilku plików, wsadowe wywoływanie do JPEG oraz inne
    (warstwy maski etc). Raczej nie
    zajmuję się poligrafią, aczkolwiek przygotowywuję zdjęcia do wydruków
    w jakieś tam szacie graficznej. Niemniej jednak to nie jest moja
    profesja.
    Dysk SSD 64GB (jeśli już wogóle o SSD mówimy) to tylko dla W7 + PS4,
    reszta danych na HDD wewnętrznym - jakiś 500GB z 32MB cache lub RAID
    0. Magazyn zdjęć na zewnętrznym mam. Oczywiście na 100% mogę przeboleć
    powstanie systemu o kilka sek dłużej (coraz bardziej ten SSD mi się
    nie podoba).
    Grafika - tutaj chodzi o to aby nie było przerostu formy nad treścią.
    Nie gram w gry, ale chciałbym np. podłączyć sobie drugi monitor aby
    przestrzenią roboczą w PSie to było tylko zdjęcie a nie narzędzia - taka
    schzofrenia moja. Dokupie jakieś LCD używane z 200 pln wtedy. Wrzucić
    obraz na TV poprzez HDMI. Jeśli to ma mnie kosztować 150-200pln to
    kupię kartę najprostrzą jakąś, ale jak zintegrowana da radę to OK
    (jeśli zintegrowana ma wielomonitorowość- tu sie obawiam że takiej
    funkcji nie ma).

    pozdr
    zyx

  • 54. Data: 2010-02-19 08:00:58
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-15 23:48, Arkadiusz Stopa pisze:
    > Jak się wsadzi ciche wentylatory, to najgłośniejszym elementem
    > pozostanie dysk. Mam zestaw na C i7 i słyszę przede wszystkim

    Troszkę w to wątpię, szczególnie po obciążeniu CPU. Dobry
    wentylator może być względnie cichy gdy kręci się na wolnych
    obrotach, ale jak musi wymusić spory ruch powietrza, to nie
    ma cudów.

    Poza tym możesz mieć głośne dyski po prostu. Sporo się w tym
    zakresie dzieje -- ostatnio montowane przeze mnie dyski Sam-
    sunga trzeba trzymać blisko ucha w czasie pracy, by usłyszeć
    gwizd silnika i talerzy. Oczywiście ruch głowic jest już moc-
    niej słyszalny, jednak jest to dźwięk występujący raczej rzad-
    ko i bardziej pożyteczny, niż denerwujący (mniej więcej jak
    dźwięk silnika w samochodzie -- na szczęście nikt nie wpadł
    chyba jeszcze na pomysł zrobić samochodu, w którego kabinie
    nie słychać pracy silnika).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 55. Data: 2010-02-19 08:01:58
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-16 10:41, zyx pisze:
    > zintegrowana ? Od raz na ruski rok chcialby skorzystac z HDMI i obejrzec
    > jakis film w jakosci HD na duzym LCD. Sprawa kasy tez najwazniejsza nie

    A w czym szkodzi Ci tu zintegrowana grafika? Bez problemu
    znajdziesz chyba płytę wyposażoną w wyjścia DVI i HDMI.
    To już nie te czasy, gdy "integra" obsługiwała tylko 2D
    przez D-SUB w 1024x768 i nic więcej :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |