  • 31. Data: 2010-02-16 12:38:21
    Temat: Re: Komputer - photoshop
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    On 02/16/10 13:08, tg wrote:
    > nie wiem jak 64GB wersja wybrana przez autora watku ale ten sam model w
    > wersji 40GB to badziewie
    > http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_con
    tent&task=view&id=392&Itemid=60&limit=1&limitstart=5

    > co z tego ze odczyt miejscami dobija do 180MB\s skoro zapis jest na
    > zenujacym poziomie 40MB\s
    >
    > ten dysk jako systemowy ma niewiele sensu, a zastapienie go np
    > samsungiem F3 500GB dalo by prawdopodobnie znacznie lepsze rezultaty
    > za 1\4 ceny

    dyski systemowe raczej nie piszą dużymi strumieniami danych,
    a w operacjach losowych nawet kastrowane dyski Intela są nie
    do pobicia.

    z drugiej strony - nawet "pełne" wersje przy zapisie nie przekraczają
    100 MB/s, co przy obróbce dużych obrazów może być jakimś tam
    problemem...

    do przejrzenia:

    http://macperformanceguide.com/OptimizingPhotoshop-T
    estResults.html#ResultsMacPro8Core

    pozdrowienia,
    shadow

  • 32. Data: 2010-02-16 13:11:50
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Radosław Sokół" <R...@g...one.pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:2...@g...one.pl...

    > ------------------------
    > Jak się wsadzi ciche wentylatory, to najgłośniejszym elementem
    > pozostanie dysk. Mam zestaw na C i7 i słyszę przede wszystkim
    > dyski, mimo, że są bardzo dobrze wyciszone, i nie są przykręcone
    > do obudowy.

    Niektóre z nowych dysków hałasują na poziomie dwudziestu kilku decybeli.
    Tego tak łatwo nie usłyszysz.

  • 33. Data: 2010-02-16 13:12:35
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości news:hldt6s$9r6$2@node1.news.atman.pl...

    > Kompletnie sie nie zgadzam, mam E4300 chlodzonego pasywnie Ninja +
    > Corsaira VH450W i Samsunga F1 640GB. Nie trzeba magika z cudownym uchem,
    > zeby uslyszec stojac obok komputera, ze to dysk jednak halasuje.

    Od czasu jego wyprodukowania co nieco się poprawiło.

  • 34. Data: 2010-02-16 13:17:08
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości
> [...]
    tent&task=view&id=392&Itemid=60&limit=1&limitstart=5

    > co z tego ze odczyt miejscami dobija do 180MB\s skoro zapis jest na

    Jest dokładnie odwrotnie. Ten z żenującym, jak piszesz zapisem, (kontroler
    Intela) radzi sobie o wiele lepiej w normalnej pracy.

  • 35. Data: 2010-02-16 14:08:17
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-16 12:57:52 +0100, "tg" <a...@b...cpl> said:

    > calosc z metra jest slyszalna o tyle ze da sie stwierdzic nausznie
    > ze cos tam dmucha w srodku, jest to delikatny szum powietrza a dyski
    > to slysze jak na kilku naraz zaczynaja ostro glowice pracowac
    > np. przy kopiowaniu w obrebie tego samego dysku - normalny odczyt
    > i zapis jest dla mnie niemozliwy do wykrycia uchem

    Mam podobnie. Przy 2 nie-tak-cichych Barracudach 7200.12 i umiarkowanie
    cichej obudowie CoolerMaster Mystique 632. Najgłośniejszy przy
    obciążeniu 2d był box Intela, po zastąpieniu Scythe Kabuto obecnie
    najgłośniejsze są wentylatory obudowy (fabryczne CM) - w zupełnej ciszy
    z ok. metra da się zarejestrować ich szum, wentylator coolera słychać
    dopiero z 10 cm, a dysków - z 1 m wcale, z 10 cm coś tam chyba
    chrobocze, ale jako że wentylator jest przed nimi, ciężko powiedzieć. I
    to bez żadnych magicznych klatek, gumek, czy innych patentów DIY - ot,
    zamontowane są na fabrycznych plastikowych szynach CM.

    de Fresz

  • 36. Data: 2010-02-16 14:11:52
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-16 11:55:59 +0100, Maciej Browarczyk
    <m...@N...org> said:

    > Dysk Intel X25 80GB kosztuje 835zl, jesli gosc chce komputer do pracy
    > to co za roznica czy zaplaci 800zl za SSD czy 500zl za dwa sensowne
    > dyski magnetyczne?

    Tylko że 80 GB do Szopa to jest śmiech na sali (nawet przy dłubaniu
    grafiki do netu), więc tak czy siak musi obok niego być większy magazyn
    na dane.

    de Fresz

  • 37. Data: 2010-02-16 14:23:01
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-16 10:41:07 +0100, zyx <k...@g...pl> said:

    > Zdecydowalismy ze wezmiemy Procek - (...) 2xHDD w RAID,

    Jak to ma być kom do pracy, to potrzebny jest jeszcze jeden dysk na
    bakap. Nie musi być wewnętrzny (jak ktoś lubi pielęgnować paranoję - to
    nawet nie powinien być).

    > gdzie sie wahamy - to cooler na procesor,

    Wybór powinien zależeć od obudowy - jak z dobrym przeciągiem, to
    pionowy, jak słaby przeciąg i wycięcia na boku, to sensowniej się
    powinien sprawdzić horyzontalny. Na PCLabie jest bardzo fajny i
    obszerny test coolerów - hasło dla Gugla: Dantejski test. IMHO warto
    zwrócić szczególną uwagę na Scythe - często nie ustępują wydajnością
    produktom firmy Noctua, która jednak jest mało opłacalna w zakupie. A
    czy warto zemienić boxa? IMHO bardzo warto

    > zasilacz,

    Wśród moich znajomych króluje Corsair - serie TX i HX. Sam również
    jestem bardzo zadowolony, choć niektórzy się skarżą, że trafiają się
    piszczące egzemplaże.

    > moze warto wydac wiecej na jakas lepsza obudowe ?

    IMHO warto. Raz że estetyka, dwa - akustyka, trzy - większość osób
    częściej zmienia bebechy niż obudowy, więc ma szansę posłużyć dłużej
    niż sama jej zawartość.

    de Fresz

  • 38. Data: 2010-02-16 17:44:18
    Temat: Odp: Komputer - photoshop
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości grup
    ..
    > "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl> wrote in message
    >
    > jako posiadacz 4x F1 i 1x F3 smiem watpic, dyski sa praktycznie
    > nieslyszalne i zagluszane przez wentylatory sflex 120mm puszczone
    > na 550 obrotow
    --------------
    Mam po jednym: Samsung F1, Barracudy 7200. 10, 11, 12
    Ten Samsung nie jest cichszy niż Barracudy, no może 7200.10
    jest deko głośniejsza niż pozostałe.
    Centurion 590 i zasilacz Ever 420W, grafika pasywna i wentyle
    po dwa 14 i 12 cm AAB do wentylacji obudowy, w tym jeden
    do procesora (Scythe Ninja). Ustawiłem je na 700-800 obr.
    i na prawdę nie słyszę żadnego z tych wentylatorów, jedynie
    jednostajny szum dysków. Choć nie jest dokuczliwy, wolałbym
    oczywiście, by w ogóle nie było go słychać.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 39. Data: 2010-02-16 21:11:15
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości news:hlev6v$han$1@node2.news.atman.pl...

    > Ale ten dysk jest cichy (mowa o moim F1 640GB), sluchalem na podobnym
    > konfigu F3 i jesli nie sa wydajniejsze to nie rozumiem po co nazwa F3
    > skoro nie sa cichsze?

    Masz rację, w wypadku Samsunga nawet EcoGreen F3 są dość głośne (27 dB). Co
    się poprawiło? Szybkość. F1 to 75-100 MB/s, F3 ~120 odczyt, ~105 zapis. Mowa
    o SpinPointach, zielone jak zwykle są wolniejsze.

  • 40. Data: 2010-02-16 22:22:51
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    >
    > Za parę.

    Które dyski dokładnie masz na myśli? Może któreś ze skąpca w cenie do 150zł:
    http://www.skapiec.pl/site/cat/8/filtr/_0_5117_0_325
    1_610_0_0_0_0-150_0
    ???

    --