  • 21. Data: 2010-02-16 10:52:33
    Temat: Re: Komputer - photoshop
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Radosław Sokół pisze:

    > Bez przesady. Wentylatory zasilacza i CPU zagłuszą większość
    > typowych dysków twardych. A konstrukcje z chłodzeniem czysto
    > pasywnym to jednak inna klasa cenowa i inna skala problemu.

    Kompletnie sie nie zgadzam, mam E4300 chlodzonego pasywnie Ninja +
    Corsaira VH450W i Samsunga F1 640GB. Nie trzeba magika z cudownym uchem,
    zeby uslyszec stojac obok komputera, ze to dysk jednak halasuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 22. Data: 2010-02-16 10:55:59
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    qwerty pisze:

    > Jakim kosztem? Różnie dobrze można zamontować wodne chłodzenie -
    > znacznie cichsze od standardowych. Można także zalać olejem (mniej
    > wydajne).

    Mozna, mozna tez nie kupowac komputera :) Chlodzenie wodne jest dla
    swiadomych, bo mozna narobic sobie kaszanki, poza tym wcale nie jest
    bezobslugowe. Po co tak wydziwiac jak starczy dysk SSD, cichy zasilacz
    (BeQuiet, Corsair), pasywne chlodzenie na procesor (Ninja na przyklad),
    karta graficzna zintegrowana i mamy cichy komputer, to sa AZ takie
    koszty? Dysk Intel X25 80GB kosztuje 835zl, jesli gosc chce komputer do
    pracy to co za roznica czy zaplaci 800zl za SSD czy 500zl za dwa
    sensowne dyski magnetyczne? Chyba, ze ma budzet ograniczony ale po
    zestawie tego jakos nie widac.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 23. Data: 2010-02-16 10:58:42
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    zyx pisze:

    > Zdecydowalismy ze wezmiemy Procek - i5 661 3,33GHz, 4x2GB RAM, 2xHDD w
    > RAID, gdzie sie wahamy - to cooler na procesor, zasilacz, plyta glowna
    > no i moze warto wydac wiecej na jakas lepsza obudowe ? Jakas ze
    > styropianem w srodku ;)

    Co do wyboru 2xHDD, NIE BEDZIE CICHO, kupisz dobry zasilacz, dobre
    chlodzenie na proca i sie okaze, ze dyski halasuja ale to wybor Twoj i
    kolegi. Co do zasilacza to moge polecic firmy BeQuiet i Corsair. Mysle,
    ze 500W starczy do tego zestawu. Chlodzenie na procesor Scythe Ninja
    (moze byc pasywnie) + jakis cichy wiatrak 12cm, aby go zalozyc do obudowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 24. Data: 2010-02-16 11:00:59
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości news:hldtqs$bmu$1@node2.news.atman.pl...
    > pasywne chlodzenie na procesor (Ninja na przyklad),

    Jak ta pasywna wersja się sprawdza? Ma jakieś ograniczenia?

> [...]
    > Dysk Intel X25 80GB kosztuje 835zl, jesli gosc chce komputer do pracy to
    > co za roznica czy zaplaci 800zl za SSD czy 500zl za dwa sensowne dyski

    Co to znaczy "sensowne dyski magnetyczne"?
    IMO 2 sensowne dyski magnetyczne, dające w Raid0 transfer rzędu 230MBps
    można mieć za 300 zł a to juz roznica znacząca.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 25. Data: 2010-02-16 11:19:42
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Maciej Browarczyk pisze:

> [...]
    > pracy to co za roznica czy zaplaci 800zl za SSD czy 500zl za dwa
    > sensowne dyski magnetyczne? Chyba, ze ma budzet ograniczony ale po

    Tylko jest jedno ale. Znajomy autora watku i tak kupuje HDD. Zapewne
    bedzie na nim trzymal projekty ktore bedzie otwieral w Photoshopie. Dysk
    i tak bedzie dzialal i generowal jakies dzwieki. Dlatego moim zdaniem
    pchanie sie w SSD jest bledem. Szybszy bedzie tylko dysk systemowy a
    ladowanie sie duzych projektow pozostanie nadal wolne. Lepiej spiac dwa
    HDD w RAID i miec to i to szybkie.

  • 26. Data: 2010-02-16 11:22:36
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-02-16 10:41, zyx pisze:
    > CS4 - tej wersji kolega uzywa. A dlaczego grafika ma nie byc
    > zintegrowana ? Od raz na ruski rok chcialby skorzystac z HDMI i obejrzec
    > jakis film w jakosci HD na duzym LCD. Sprawa kasy tez najwazniejsza nie
    > jest, warto dac wiecej, aby plynniej jakos to chodzilo - slowa kolegi.
    Filmy w HD, wyjście HDMI - wszystko to obsługuje zgintegrowana grafika
    bez problemu. Nawet w GTA da się na tym zagrać :)

    > Najwazniejsze - to cisza :)
    A 9800 nie będzie cichy z pewnością. W dodatku ilość pożeranego prądu
    zgrzeje zasilacz, który też nie bedzie cichy jak bedzie ciepły.

> [...]
    > RAID, gdzie sie wahamy - to cooler na procesor, zasilacz, plyta glowna
    > no i moze warto wydac wiecej na jakas lepsza obudowe ? Jakas ze
    Obudowa którą wybraliście jest dobra, ewentualnie doinwestować te 50zł
    na maty wygłuszające np Akasy, i przed zmontowaniem wykleić od wewnątrz.
    Roboty na 20minut, radości wiele. Dwa dyski w raid to ciche nie będzie.
    W dodatku macie problem - raid programowy na płytach obsługujących
    i5-661 będzie problemem. Wg mnie błąd - wziąłbym jeden duży (wolniejszy,
    aczkolwiek i tak będzie całkiem szybki) dysk "kręcący się", np cichego
    samsunga F3 o rozmiarze jaki tam potrzeba, oraz dysk intela SSD G2
    (choćby 80GB, na system i programy spokojnie wystarczy). Jak twierdzisz
    że kasa to nie jest priorytet - oszczędzając na bezsensownej grafice
    wyjdzie ci prawie na to samo, a różnica w pracy jest ogromna (i
    równocześnie znacznie mniejsza awaryjność, programowy raid0 będzie co
    jakiś czas trzeba "walidować", pewności nigdy nie będzie, a drobny błąd
    oprogramowania lub przypadkowy reset może się skończyć 2ma dyskami
    zapełnionymi sieczką).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 27. Data: 2010-02-16 11:33:34
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-02-16 12:00, quent pisze:
    > Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał
    > w wiadomości news:hldtqs$bmu$1@node2.news.atman.pl...
    > Jak ta pasywna wersja się sprawdza? Ma jakieś ograniczenia?
    Ja używam Scythe orochi, mugen2 - bez problemu czysto pasywnie działają
    (na prawie dowolnych procesorach, bez wentylatora), a temperatury
    procesora są i tak niższe niż na boxowym chłodzeniu. Oczywiście obudowa
    jako całość przewietrzana jakimś wiatraczkiem 12cm wolnoobrotowym z
    tyłu, oraz 12cm w zasilaczu, ale oba się kręcą anemicznie na ~500rpm i
    ich nie słychać.
    Minusy:
    - cena (jak dla kogo, jeden oszczędza 7zł na wentylatorku, inny woli dać
    150zł za chłodzenie pasywne)
    - rozmiar (trzeba sprawdzić wysokość, nie do każdej obudowy wejdzie)
    - waga (obudowa musi byc solidna, a nie za 59zł, bo się wygnie blacha
    pod płytą)
    - konieczność wybrania lepszej płyty lub zamontowania lepszego
    chłodzenia na czipset (w przypadku S.775 gdzie czipset się gotuje, jak
    go nie chłodzi przeciąg od procesora). W przypadku i3/i5/i7 ten problem
    w zasadzie już nie występuje.

    > Co to znaczy "sensowne dyski magnetyczne"?
    > IMO 2 sensowne dyski magnetyczne, dające w Raid0 transfer rzędu 230MBps
    > można mieć za 300 zł a to juz roznica znacząca.
    chyba za sztukę. Co razem daje 600zł, blisko intela, problem z raidem
    (PROGRAMOWYM! bo tak podchodząc, to nie wierzę że gość kupi jeszcze
    hardware raid kartę pcie za ~1000zł) jest jednak większy, pewność danych
    bardzo niska (choćby jakiś reset albo rozjazd w sofcie i całą przestrzeń
    trzeba parę godzin sprawdzić w poszukiwaniu rozjazdu...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 28. Data: 2010-02-16 11:37:20
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > chyba za sztukę.

    Za parę.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 29. Data: 2010-02-16 11:57:52
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl> wrote in message
    > Jak się wsadzi ciche wentylatory, to najgłośniejszym elementem
    > pozostanie dysk. Mam zestaw na C i7 i słyszę przede wszystkim
    > dyski, mimo, że są bardzo dobrze wyciszone, i nie są przykręcone
    > do obudowy.

    jako posiadacz 4x F1 i 1x F3 smiem watpic, dyski sa praktycznie
    nieslyszalne i zagluszane przez wentylatory sflex 120mm puszczone
    na 550 obrotow

    http://hi-techreviews.com/reviews_2007/Antec182/IMG_
    2404.JPG

    calosc z metra jest slyszalna o tyle ze da sie stwierdzic nausznie
    ze cos tam dmucha w srodku, jest to delikatny szum powietrza a dyski
    to slysze jak na kilku naraz zaczynaja ostro glowice pracowac
    np. przy kopiowaniu w obrebie tego samego dysku - normalny odczyt
    i zapis jest dla mnie niemozliwy do wykrycia uchem

  • 30. Data: 2010-02-16 12:08:04
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote in message
> [...]
    > projektow pozostanie nadal wolne. Lepiej spiac dwa HDD w RAID i miec to i to

    nie wiem jak 64GB wersja wybrana przez autora watku ale ten sam model w
    wersji 40GB to badziewie
    http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_con
    tent&task=view&id=392&Itemid=60&limit=1&limitstart=5

    co z tego ze odczyt miejscami dobija do 180MB\s skoro zapis jest na
    zenujacym poziomie 40MB\s

    ten dysk jako systemowy ma niewiele sensu, a zastapienie go np
    samsungiem F3 500GB dalo by prawdopodobnie znacznie lepsze rezultaty
    za 1\4 ceny