  • Data: 2010-05-17 15:33:47
    Temat: Re: Kompakty cyfrowe - obiektywy
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz Zygmunt pisze:
> [...]

    Przypominam że to jest właśnie twoja teza.

    Konfrontujemy to z przykrym faktem istnienia kompaktów o funkcjach analogicznych
    do lustrzanek, w tym również, a jakże, trybach ręcznego wyboru parametrów ekspozycji
    a nawet ostrzenia ręcznego. Jak również faktem, że w wielu wypadkach laikowi
    wyposażonemu w wiedzę pt. "gdzie nacisnąć" wyjdzie lepsze zdjęcie lustrzanką
    niż kompaktem.

    > Gdzieś na początku wątku wspomniałem o czymś co nazwałem "pseudo wiedzą"

    Równie adekwatną w obu "światach". Nie o tym piszemy.

    > W lustrzance możesz ustawić przesłonę ze skokiem co najmniej 1EV a czas

    Trochę słabo. W kompakciku (F30) co 1/3 EV. Czas też.

    > {obecniej} praktycznie dowolny, możesz złapać ostrość tam gdzie chcesz a
    > nie tam gdzie Ci automat ustawi.

    No tak. Lustro ostrzy źle i nie tam gdzie trzeba, w przeciwieństwie do kompakta.
    Dlatego laik sobie z nim nie poradzi. Nie pomyślałem o tym.

    > Istotnym czynnikiem jest osoba [...] jeśli
    > ma rzetelną wiedzę i chce z niej skorzystać to kompakt będzie do tego
    > zbyt prymitywny.

    Z tym akurat nie ma co dyskutować, tylko, że to jest jednak zupełnie
    inna teza niż pierwotna.

    > No cóż, może gdybyś miał więcej wiedzy to rzadziej musiałbyś korzystać z
    > trybu "zielonego" ;-)

    Znaczy nie negujesz, że laik w trybie zielonym i ww warunkach użyje lustra
    skuteczniej niż kompaktu, i jakoś nie wydaje ci się to w sprzeczne z tezą
    której bronisz?