  • Data: 2010-05-17 22:11:49
    Temat: Re: Kompakty cyfrowe - obiektywy
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> szukaj wiadomości tego autora

    W poniedziałek, 17 maja 2010 23:19, Krzysztof Chajęcki wyraził następujacą
    opinię:

    > tu się z Tobą nie zgodzę. Byłem posiadaczem fuji E-500,
    > http://salestores.com/stores/images/images_747/FINEP
    IXE500.jpg
    > ... Jeśli to nie kompakty (co prawda o dużych
    > możliwościach), to co???? :-)

    No tak, a miałem w tym poście rozróżnić aparaty na film od cyfrówek ale
    wydawało mi się to przegadane, no to mam za swoje ;-)

    Określenie "kompakt" po przejściu na cyfrówki zmieniło zakres znaczeniowy.
    Każda nawet najprostsza cyfra ma funkcje takie same jak najbardziej
    wypasiona lustrzanka - po prostu bez tych funkcji w ogóle by nie działała
    {AF, pomiar światła, WB}. Kwestia czy zostawić je wyłącznie do obsługi
    automatycznej czy dać użytkownikowi możliwość przyszpanowania trybem "full
    manual" jest decyzją czysto marketingową i nie powoduje "awansu społecznego"
    tego aparatu.

    Tak masz rację, to w dalszym ciągu jest kompakt przeznaczony dla
    przeciętnego pstrykacza i 99% jego użytkowników włączy tryb manual raz w
    życiu ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --