    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Kombatanckie wspomnienia
    <1...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <k...@4...com>
    Date: 14 Nov 2013 16:30:37 GMT

    Pan A.L napisał:

    > Mowimy o roznych rzeczach. Z faktu ze Chinczycy kradna nie wynika ze
    > ja tez powinienem krasc.

    A Ruscy piją. Zaś Żydzi, to w ogóle szkoda gadać. Nie wiem, pewnie jestem
    przewrażliwiony, ale trudno mi się powstrzymać przed jakąś złośliwością
    gdy słyszę coś takiego. "Dopiero poza Polską zobaczyłem, że prawo może
    być prawem i że można nie kraść -- bo wszędzie jest lepiej, tylko w Polsce
    jest źle i ludzie są źli". Ewentualnie dorzućmy tej Polsce do towarzystwa
    Chiny. Albo Rosję czy inne Murzynowo lub Żydostwo.

    Ja nie pierwszy raz spotykam się z takim myśleniem u emigrantów. Wiem, że
    to zaspokaja jakieś wewnętrzne potrzeby, a psycholodzy mają na to nawet
    swoją mądrą nazwę. Tym, którzy są u siebie trudno jest się dogadać z tymi,
    którzy nie są. Mnie też jest trudno. Ja zdecydowanie wolę takich, co
    mówią "różnie bywa na świecie, ale *u nas* jest najlepiej". I jest mi
    absolutnie wszystko jedno, czy mówiąc "u nas", mają na myśli Nowy Kraj,
    czy Stary.

    Jarek

    --
    On tymczasem mówi -- Stany Zjednoczone
    To największe państwo z wszystkich świata państw