    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 16 Dec 2020 13:11:39 -0800 (PST)
    <5fc56b49$0$527$65785112@news.neostrada.pl> <rq6d8q$hro$1@dont-email.me>
    <5fd4fd4e$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd775dd$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd7aa7a$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd85b2e$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd873a9$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd87b59$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd8b989$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd8dcef$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd91a99$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd9dd69$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fda23c3$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fda3572$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 16 grudnia 2020 o 17:27:33 UTC+1 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    l...

    ale-elektrownie-wiatrowe
> [...]
    > To taka typowa "dzialka rodzinna" ?
    > Domek z ogrodkiem sobie kup.

    > ale wydawaloby sie, ze wieksza moc, wiec alternatywnie mozna by dac
    > mniejsze lopaty.
    > Dokladnie. Jakos tak wyszlo w HAWT, ze mimo, ze zaslaniania tam nie
    > ma, to jedna lopata wplywa na druga.
    >
    > I nie ma co trzech przekraczac.

    > No i ciekaw jestem jak tu z przepisem ... pozwolenie buudowlane na
    > drzewo ? :-)
    > Czy liczy sie wysokosc najwyzszego elementu :-)

    > Nie ma tam generatorow asynchronicznych ?
    > Czy jednak ten wiaterek na tyle slaby, ze polowa stoi, a druga

    Qsrg

    nel=adamsky289 :)
> [...]
    > Olej tam ciagle plynie.
    >
    > Co do dziadka
    > -ciekaw jestem - naprawde jest lepiej, czy mu sie tylko
    > wydaje/wydawalo,
    > -oszczednosci naprawde sa "do 65%" czy tez mu sie wydawalo.
    > Bo w mniejsze uwierze ... ale bardziej w to, ze tez mu sie wydaje.
    >
    > Natomiast ogolnie:
    > -wtrysk wody do cylindrow byl stosowany ... ale widac sie nie
    > sprawdzil.
    > -ale wody, nie pary. Co mialaby para zmienic ... nie bardzo wiem.
    > -para sie tam wcale nie rozklada na "wybuchowa mieszanke wodoru i
    nel=Mi%C5%82o%C5%9Bnicyczterechk%C3%B3%C5%82ek-zr%C3
    %B3btosam
    > Czyli co - dziadkowi sie jednak wydaje ... albo "wynikow nie udalo sie
    > zduplikowac".
    >
    > A zimna mgla ... dzialanie to chyba na granicy bledu, ale podejrzewam,
    > ze filtr wylapuje te mgłę.
    > A potem chyba odparowuje, wiec znow mamy pare, ale tez obnizona
    > temperature powietrza.
    >
    > No i ciagle tylko moc badalismy - a mnie interesuje oszczednosc paliwa
    > :-)
    > O ile samochody jeszcze beda :-)
    >
    > J.
    Mozna wierzyc ale i można nie wierzyć. Na paliwie i wodzie pracowaly silniki
    samolotow mysliwskich w czasie II Wojny Swiatzowej. Jest sporo opracowań. Np. z
    jednego z nich
    Politechnika Warszawska
    PKN ORLEN SA
    Przemysłowy Instytut Motoryzacji
    Streszczenie
    Przeanalizowano informacje literaturowe dotyczące dodatku wody w różnych postaciach
    do
    czynnika roboczego silnika zasilanego paliwem LPG. Opisano korzyści płynące z
    dodawania
    wody do silników o zapłonie zarówno iskrowym, jak i samoczynnym, zasilanych paliwem
    LPG, w tym wpływ na parametry operacyjne silnika oraz na emisję zanieczyszczeń.
    Ocenia
    się, że dodatek wody do czynnika roboczego ma korzystny wpływ na sprawność cieplną
    obiegu, przyczynia się również do zmniejszenia emisji tlenku węgla, węglowodorów i
    tlenków
    azotu. Przedstawiono metodykę badań empirycznych silnika o zapłonie iskrowym
    zasilanego
    paliwem LPG z dodatkiem wody: badania przeprowadzono w warunkach symulujących
    trakcyjne użytkowanie silnika - w homologacyjnym teście jezdnym - NEDC,
    Tez nieprawda?