    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Date: Tue, 1 Dec 2020 12:24:56 +0100

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 30.11.2020 o 19:44, J.F. pisze:

    >Tutaj problemu z łożyskami nie ma. Koło ma zamontowane łożyska
    >fabryczne, raczej solidne bo muszą udźwignąć ok 50Kg (rower z
    >jeźdźcem) a konstrukcja łopat raczej jest lżejsza. Co prawda
    >rozłożenie siły nacisku idzie na jedno łożysko ale ja nie widzę tutaj
    >problemu.

    IMO - zalezy jak te turbine zamocujesz.
    Jesli pradnica bedzie gdzies w srodku jak tu

    > Tego typu konstrukcja np
    > https://www.elektriko.pl/lampy-solarne/turbiny-wiatr
    owe-coma-300-9800w-o-pionowej-osi-obrotu/97421.html

    to obciazenia nieduze.
    Jesli niesymetrycznie, to pojawia sie duze momenty, a wiec i sily.

    >To zależy czy turbina jest Darrieus Savonius. Savonius nie wymaga
    >rozpędzania :) Stąd też pytam o wydajność/doświadczenia.

    Ale Savionius chyba mniej wydajny.

    >Jak najbardziej. Nie jeżdżę wyczynowo ale turystycznie.

    Turystycznie to mi pary brakuje na jezdzenie, ale ja kondycji nie mam
    :-(

    Ja o pradnicy pisze.

    J.