  • Data: 2014-06-19 08:56:53
    Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .06.2014 o 08:20 Marek <m...@g...pl> pisze:

    > Teraz to nawet 100 trudno miec.
    > Chodzio o trasy berlin-swiecko, albo berlin-drezno.
    > Kilka baustellek po drodze i korki.
    >
    > Ponad 100 naprawde trudno gdziekolwiek w DE osiagnac - duzo remontow.

    Tam (W DE) zachodzi dodatkowo ciekawe zjawisko: jak jest duży ruch
    (samochody jadą szybko, bardzo blisko siebie) to do powstania
    wielokilometrowego korka wystarczy, że jakiś kierowca mocno przyhamuje.
    Kolejny za nim przyhamuje mocniej, następny jeszcze mocniej, klejny
    wyhamuje do 0. Momentalnie robi się z tego wielokilometrowy korek, który
    bardzo długo się rozładowuje. Wielokrotnie to obserwowałem w DE (choć to
    oczywiście nie zależy od kraju - a natężenia ruchu).
    Na CB oczywiście słychać wtedy bluzgi, jak to "głupie helmuty" nie
    potrafią jeździć.
    Zapobiega tym korkom ich system nadzoru ruchu - m.in. w przypadku dużego
    tłoku zapalają się na autostradach elektroniczne ograniczenia prędkości
    (80, 100, 120), które spowalniają rzekę aut, jednocześnie zwiększając
    odstępy między nimi.
    Do tego dokładamy remonty co 50km z ograniczeniem do 80km/h, węzły co
    50-100 km z ograniczeniem do 120km/h, no i oczywiście ograniczenie do
    120km/h na całej długości niektórych autostrad - to wszystko powoduje, że
    czasami wolałbym zapłacić te 50-70 EUR i jechać przez Niemcy płatną, luźną
    autostradą (wystarczyłby standard naszej A2) na tempomacie ustawionym na
    147km/h ;-)

    TG