-
81. Data: 2017-05-30 12:01:15
Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2017-05-30 o 11:57, sirapacz pisze:
>
>> Kurde, człowieku, a może byś wykonał minimum wysiłku i przeczytał
>> łaskawie wątek, w którym dyskutujesz? Zacząłem dyskusję właśnie od tego,
>
> śledzę wątek od początku
>
>> że przy akumulatorach na wypożyczenie salony musiałyby sprzedawać
>> samochody bez (nowych) akumulatorów, bo rzeczywiście trochę bez sensu
>> byłoby wyjeżdżać z salonu nówką sztuką i za 300km wymieniać ją nawet
>> nie tyle na 6-latka, ale i na kilkumiesięczniaka.
>
> dałeś przykładowe rozwiązanie które uważam za słabe - dlatego kombinuję
> jak zrobić obejście problemu lub zwyczajnie go rozwiązać.
> zapewne tęgie głowy będą nad tym się łamać więc my to robimy w ramach
> rozrywki:)
Tak jak patrzę na kontrargumenty, to nie ma tam nic więcej, niż "nie
wierzę", "nie wiem", "nie znam się", "nie potrafię sobie wyobrazić" i
tego typu podobne wymyślanie problemów. To nijak nie dowodzi, że system
byłby "słaby".
--
Liwiusz
-
82. Data: 2017-05-30 12:02:53
Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2017-05-30 o 11:55, sirapacz pisze:
>> Na którąś stację wróci. Przecież ludzie nie będą tego jeść.
>
>
> a jak się trafi na stację która ma akumulatory innej firmy?
Czyli zakładasz (nie wiem po co, ale niech ci będzie), że będzie kilka
niezależnych od siebie systemów wymiany. Zatem kierowca będzie wybierał
taki system, aby mieć stacje tam, gdzie chce wymienić.
Alternatywnie można stworzyć system, gdzie akumulatory będą
ustandaryzowane i stacje będą przyjmowały każde zwroty.
--
Liwiusz
-
83. Data: 2017-05-30 12:08:48
Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 30.05.2017 o 11:51, sirapacz pisze:
> no tak ale caly czas biegamy w kółko z argumentami: jeśli jest
> akumulator wypożyczany to ma właściciela w postaci spółki A.
> W tym wariancie albo A musiałaby być monopolistą (abyś na każdej stacji
> miał A) albo musiałoby być więcej firm ale za to nie na każdej stacji
> miałbyś akumulatory właściwej firmy (i w uproszczeniu każda stacja
> miałaby akumulatory różnych dostawców).
> Absurd.
Dlaczego od razu absurd. Można to rozwiązać na wiele sposobów. Choćby
taki, że stacje zarabiają na ładowaniu i wymienianiu akumulatorów (i
biorą każdy jaki się nawinie), a właściciele akumulatorów na ich
wypożyczaniu (na przykład dostają "poprzez stację" dyszkę za każde
użycie). Może się to okazać na tyle dobry biznes, że bycie włascicielem
20 akumulatorów będzie traktowane podobnie ja posiadanie mieszkania na
wynajem, ba może się okazać, ze fundusze inwestycyjne będą w nich
lokować kapitał.
Na prawdę na poczekaniu można wymyśleć z 10 modeli biznesowych, żeby to
działało. Mniej lub bardziej sensownych, ale nie jest to problem nie do
pokonania - co najwyżej ktoś ma małą wyobraźnie. Jak się da na tym
zarobic, to ktoś się po tą kasę schyli.
Shrek
-
84. Data: 2017-05-30 12:10:53
Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 30.05.2017 o 11:55, sirapacz pisze:
>
>>> ktory masz, i jak zadbac o to, aby akumulator do niego wrocil ?
>>
>> Na którąś stację wróci. Przecież ludzie nie będą tego jeść.
>
>
> a jak się trafi na stację która ma akumulatory innej firmy?
>
>
>> Szukacie problemu na siłę.
>
> robimy burzę mózgów jak to mogłoby faktycznie wyglądać.
> ja na razie widzę mnóstwo głupich problemów które podważają sens lub co
> najmniej spychają temat w kierunku nieopłacalności.
Odpisałem ci w innym poście - stacje zarabiają na "tankowaniu" akku,
właściciele na ich wypożyczaniu. Nie ma problemu, że tego akku nie
obsługujemy, bo niby czemu skoro można na tym zarobić?
Shrek
-
85. Data: 2017-05-30 12:17:07
Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:20170530114130.1be6eeed29eb28e0522af17a
@tlen.pl...
On Tue, 30 May 2017 11:18:23 +0200 "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
>> No i to rodzi cala mase problemow - kto ma zaplacic za ten pierwszy
>> akumulator, ktory masz, i jak zadbac o to, aby akumulator do niego
>> wrocil ?
>A po co płacić?
>Pamiętasz twory zwane wypozyczalniami DVD albo VHS?
>Czy musiałeś kupić cokolwiek?
Bylo oddanie do tej samej wypozyczalni i kaucja.
>Nie, zapisywałeś się do wypozyczalni/systemu, czasem wpłacałeś kaucję
>i tyle.
>Tutaj mogłoby być tak samo, zapisujesz się do sieci, wpłacasz
>ewentualnie kaucję i już.
No i potem szukam stacji okreslonej sieci, bo przeciez nie zostawie
Orlenowi baterii z Shella.
Ok, to w zasadzie nie problem, Orlen i kilku innych chetnie
zorganizuja siec stacji ladowania, jesli tylko producent zrobi auta z
charge-lockiem :-)
>Mało tego, można również wprowadzić opłaty za faktyczne zużycie przy
>wymianie akumulatora, a nie opłatę, za ewnergie w aku który właśnie
>Ci wkładają.
Trzeba bedzie. No i oplaty za ladowanie poza siecia/dzien
wypozyczenia.
Jest jeszcze jedna wersja ... jak pan z nami podpiszesz umowe na 5
lat, abonament ladowania za 2000zl/mc, to auto dostanie pan za
zlotowke :-)
Albo ... kolka tym bateriom dorobic, zeby dalo sie pozyczyc w innej
sieci, a druga holowac :-)
J.
-
86. Data: 2017-05-30 12:31:02
Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Od: sirapacz <n...@s...pl>
to, że da się na tym zarobić to pewnik. natomiast wymyślenie całego
systemu (dobrego dla wszystkich) jest trudne
-
87. Data: 2017-05-30 12:34:38
Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Od: sirapacz <n...@s...pl>
W dniu 2017-05-30 o 12:02, Liwiusz pisze:
> W dniu 2017-05-30 o 11:55, sirapacz pisze:
>>> Na którąś stację wróci. Przecież ludzie nie będą tego jeść.
>>
>>
>> a jak się trafi na stację która ma akumulatory innej firmy?
>
> Czyli zakładasz (nie wiem po co, ale niech ci będzie), że będzie kilka
> niezależnych od siebie systemów wymiany. Zatem kierowca będzie wybierał
> taki system, aby mieć stacje tam, gdzie chce wymienić.
zakładałem bo było rzucone hasło podpisywania umów z producentem aku ale
wtedy mamy monopol.
A jak kilku usługodawców to już jakaś konkurencja będzie.
>
> Alternatywnie można stworzyć system, gdzie akumulatory będą
> ustandaryzowane i stacje będą przyjmowały każde zwroty.
to byłoby sensowne ale wtedy odpada całkowicie temat podpisywania umów
tylko kaucja (pobierana przy zakupie samochodu i potem przekazywana
razem ze sprzedażą samochodu - przypisana do VIN) i wtedy można od
różnych operatorów a dopiero w przypadku zniszczenia innego niż
eksploatacja konieczność ponownego wpłacenia kaucji lub jej uzupełnienia.
Wtedy to mogłoby zadziałać
-
88. Data: 2017-05-30 12:34:41
Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2017-05-30 o 12:31, sirapacz pisze:
> to, że da się na tym zarobić to pewnik. natomiast wymyślenie całego
> systemu (dobrego dla wszystkich) jest trudne
Nie jest trudne, ani niewykonalne. Da się to wymyślić po prostu nad
kartką papieru. Potem po prostu trzeba rozważyć wady i zalety, i
wprowadzić odpowiednie odgórne regulacje (aby system był właśnie
uniwersalny). Ale rozumiem, że jak kogoś przerasta cytowanie, to i nie
nadaje się na myślenie o bardziej skomplikowanych rzeczach :)
--
Liwiusz
-
89. Data: 2017-05-30 12:36:35
Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Od: sirapacz <n...@s...pl>
>> dałeś przykładowe rozwiązanie które uważam za słabe - dlatego kombinuję
>> jak zrobić obejście problemu lub zwyczajnie go rozwiązać.
>> zapewne tęgie głowy będą nad tym się łamać więc my to robimy w ramach
>> rozrywki:)
>
> Tak jak patrzę na kontrargumenty, to nie ma tam nic więcej, niż "nie
> wierzę", "nie wiem", "nie znam się", "nie potrafię sobie wyobrazić" i
> tego typu podobne wymyślanie problemów. To nijak nie dowodzi, że system
> byłby "słaby".
cały czas kręciliśmy się rozgryzając kilka scenariuszy jednocześnie.
opcja podpisywania umowy z jednym operatorem a potem na następnej stacji
inny operator to już na "dzieńdobry" kłopot. Ale opcja z kaucją przy
zakupie samochodu mogłaby mieć sens
-
90. Data: 2017-05-30 12:48:48
Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ogjgfc$ptn$...@n...news.atman.pl...
W dniu 30.05.2017 o 11:55, sirapacz pisze:
>> robimy burzę mózgów jak to mogłoby faktycznie wyglądać.
>> ja na razie widzę mnóstwo głupich problemów które podważają sens
>> lub co najmniej spychają temat w kierunku nieopłacalności.
>Odpisałem ci w innym poście - stacje zarabiają na "tankowaniu" akku,
>właściciele na ich wypożyczaniu. Nie ma problemu, że tego akku nie
>obsługujemy, bo niby czemu skoro można na tym zarobić?
Ale to ambitnego systemu wymaga - siec ladujaca, siec wypozyczajaca,
powiazania wzajemne systemow.
I zaraz sie okaze, ze sie nie mozna dogadac, chyba, ze Mazowiecki
powola Urzad Regulacji Ładowania i wymusi.
Nawiasem mowiac - linie lotnicze jakos nie maja problemow z dogadaniem
sie ... ale w biznes klasie, gdzie bilet dwa razy drozszy, albo i 10
razy :-)
J.