  • 61. Data: 2017-05-30 07:41:09
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-30 o 01:12, Pszemol pisze:
    > Ale czemu mieszasz w to kolor skóry to nie rozumiem....

    Żeby nożyce się odezwały, dla podwyższenia siły przekazu, dla jeszcze
    większego zawstydzenia dyskutantów, bo mi wolno, bo mam w du...
    poprawność polityczną, bo to nikogo nie obraża a ja jestem wolnym
    człowiekiem.
    Mało argumentów? :-)

  • 62. Data: 2017-05-30 08:17:03
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    > Od czasu do czasu pojawiaja sie doniesienia o izraelskiej jednorazowej baterii do
    zasilania urzadzen o duzym poborze pradu. Uzyta w przecietnym samochodzie osobowym ma
    podobno wystarczyc na przejechanie do 1,5 tysiaca kilometrow. Bateria wazy w
    okolicach dwudziestu kilogramow i do przecietnego samochodu potrzeba cztery takie
    baterie. Wsyscy znaja baterie weglowo cynkowe. Izraelici zrobili baterie aluminiowo
    weglowa. W jakis sposob znalezli sposob na pozbycie sie wlasciwosci aluminium do
    pokrywania sie warstwa tlenku uniemozliwiajace wykorzystanie go jako elektrody.
    Bateria rozwiazywala by wszystkie problemy z napedem elektrycznym. Glin jest
    najpowszechniej wystepujacym pierwiastkiem na Ziemi. Jest tani i lekki. W szeregu
    elektrochemicznym wypada bardzo dobrze. Ma maly opor wlasciwy. Bateria jest
    bezpieczna, nie wybucha nie pali sie jest latwa w produkcji i recyklingu.

    lekkie materiały więc spora objętość. 80kg to byłaby powiedzmy wielkość
    sporego plecaka turystycznego.

    jednorazowe

    przy obecnej liczbie samochodów - jak wyglądałaby logistyka takiego
    rozwiązania?
    obecny zasób paliwa w przeciętnym samochodzie to 600km. na baterii
    byłoby 2xwięcej. do średnio uczęszczanej stacji benzynowej w mieście
    podjeżdża np 1 auto na 2 minuty. elektryczne byłoby 1 na 4 minuty.
    trzeba by wymienić 15 pakietów na godzinę. 360 dziennie. pakiet baterii
    mógłby mieć 20x40x100cm, czyli 0,08m3. 360 pakietów to 28m3. to jakieś
    30 palet. 1 pełny tir każdego dnia. rozładować i załadować.

    jak często tankuje się z cysterny przeciętną stację benzynową? :-)

    no i trzeba to jeszcze przetworzyć...

    a.

  • 63. Data: 2017-05-30 08:45:36
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > moze nie do konca zrozumiale napisalem... chodzi mi tylko o aku na ktorym sie
    wyjedzie z salonu... "jaki aku zamontowac? mamy x y z , hm... to ja poprosze jednak
    Centre ;) OK ;) przywieziemy i zamontujemy..."

    teraz to i ja mam wątpliwość czy piszemy o tym samym - rozważamy wariant
    wymiany pustego akumulatora na pełny na stacji podczas jechania na
    trasie. Nie mówimy i wymianie zmaltretowanych ogniw bo to zwykła część
    zamienna.

  • 64. Data: 2017-05-30 08:46:51
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > problem - stacja ma wziąć "twój" akumulator i dać ci naładowany. Tak jak
    > wymieniasz butlę z gazem.

    no właśnie - ale co jeśli odebrany akumulator nie nadaje się do
    eksploatacji? Kto płaci? klient który już dawno pojechał? stacja?
    producent akumulatora? :)

  • 65. Data: 2017-05-30 10:22:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-29 o 15:15, Wiesiaczek pisze:

    > Bzdura...

    To, że napiszesz "bzdura", nie znaczy, że masz rację, zwłaszcza że nie
    idą za tym argumenty.

    > Samochód w wypożyczalni jeździ rok i jest przyzwoicie serwisowany.

    Co o znaczy jeździ rok? Jeździsz rok samochodem z wypożyczalni?

    > Akumulatora raczej nie da się systematycznie serwisować?

    "Nie da się" tak samo jakby się "nie dało" serwisować samochodu z
    wypożyczalni. Czyli bredzisz, albo przedstawiasz dowody swojej
    ograniczonej wyobraźni.

    > U ile butla nawet zardzewiała będzie zawierała określoną masę gazu, to z
    > prądem już nie jest tak prosto.

    I będzie to miało odbicie w cenie, tak samo jak taniej wypożyczysz
    samochód 10-latka niż pierwszoroczniaka.

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2017-05-30 10:23:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-29 o 15:23, RadoslawF pisze:
    > Jak kupię to mam, dbam sprawdzam i wiem kiedy wymienić.
    > Jak dzierżawie to może się okazać że właściciel oszczędzi
    > na wymianie i zamiast przejechać dwieście kilometrów będę
    > po stu szukał ładowarki. Piękne pole do przekrętów.

    Kolejny raz proszę o nieużywanie w dyskusji argumentów z własnej
    niewiedzy lub niewiary.

    Rynek najmu wszelkich dóbr istnieje i ma się dobrze. Świat się od tego
    nie wali.

    --
    Liwiusz

  • 67. Data: 2017-05-30 10:26:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-29 o 16:33, sirapacz pisze:

    > raczej twój pogląd bo nie bierzesz pod uwagę tego co ja biorę, czyli
    > zużycia i zmiany parametrów użytkowych wprost z tego zużycia
    > wynikających. Nie mogę sobie tego wyobrazić pod kątem technicznym i tu
    > widzę problem:).

    No fakt, brak wyobraźni to problem.

    A skoro parametry wynikają wprost z zużycia, to nic prostszego, jak
    określić stopień zużycia, co będzie miało odbicie w cenie wypożyczenia.

    > kupujesz samochód z nowym akumulatorem. Dojeżdżasz na stację wymienić na
    > świeży(naładowany) i dostajesz taki z przebiegiem 6 lat który wystarczy

    Kurde, człowieku, a może byś wykonał minimum wysiłku i przeczytał
    łaskawie wątek, w którym dyskutujesz? Zacząłem dyskusję właśnie od tego,
    że przy akumulatorach na wypożyczenie salony musiałyby sprzedawać
    samochody bez (nowych) akumulatorów, bo rzeczywiście trochę bez sensu
    byłoby wyjeżdżać z salonu nówką sztuką i za 300km wymieniać ją nawet nie
    tyle na 6-latka, ale i na kilkumiesięczniaka.

    --
    Liwiusz

  • 68. Data: 2017-05-30 10:30:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-30 o 08:46, sirapacz pisze:

    > no właśnie - ale co jeśli odebrany akumulator nie nadaje się do
    > eksploatacji? Kto płaci? klient który już dawno pojechał? stacja?
    > producent akumulatora? :)

    Ten, kto odpowiada za szkodę.

    --
    Liwiusz

  • 69. Data: 2017-05-30 10:31:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-29 o 16:45, p...@g...com pisze:
    > Ziew ... Hint standard USB
    > Ps postaraj się bardziej :-)

    Kolego, używaj cytatów, bo na razie wysłałeś kilka postów, zagubionych
    niczym ślepy kutas w kosmosie, i nie wiadomo co i do kogo odpowiadasz.

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2017-05-30 10:34:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-29 o 21:22, J.F. pisze:

    > Sam nie wiesz.
    > Jak kupujesz cysterne mleka za 12 tys, to probujesz, albo stosowna
    > umowe z gwarancja podpisujesz.

    Porównujesz jednorazowe zatankowanie samochodu do kupowania cysterny mleka?

    --
    Liwiusz