-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Miller Artur <n...@d...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Date: Tue, 30 May 2017 08:17:03 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 23
Message-ID: <ogj2p0$f8p$1@usenet.news.interia.pl>
References: <c...@g...com>
<8...@g...com>
NNTP-Posting-Host: public-gprs383469.centertel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1496125024 15641 37.47.129.46 (30 May 2017 06:17:04
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 30 May 2017 06:17:04 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.1.1
In-Reply-To: <8...@g...com>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2606148
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-05-30 o 03:47, Zenek Kapelinder pisze:
> Od czasu do czasu pojawiaja sie doniesienia o izraelskiej jednorazowej baterii do
zasilania urzadzen o duzym poborze pradu. Uzyta w przecietnym samochodzie osobowym ma
podobno wystarczyc na przejechanie do 1,5 tysiaca kilometrow. Bateria wazy w
okolicach dwudziestu kilogramow i do przecietnego samochodu potrzeba cztery takie
baterie. Wsyscy znaja baterie weglowo cynkowe. Izraelici zrobili baterie aluminiowo
weglowa. W jakis sposob znalezli sposob na pozbycie sie wlasciwosci aluminium do
pokrywania sie warstwa tlenku uniemozliwiajace wykorzystanie go jako elektrody.
Bateria rozwiazywala by wszystkie problemy z napedem elektrycznym. Glin jest
najpowszechniej wystepujacym pierwiastkiem na Ziemi. Jest tani i lekki. W szeregu
elektrochemicznym wypada bardzo dobrze. Ma maly opor wlasciwy. Bateria jest
bezpieczna, nie wybucha nie pali sie jest latwa w produkcji i recyklingu.
>
lekkie materiały więc spora objętość. 80kg to byłaby powiedzmy wielkość
sporego plecaka turystycznego.
jednorazowe
przy obecnej liczbie samochodów - jak wyglądałaby logistyka takiego
rozwiązania?
obecny zasób paliwa w przeciętnym samochodzie to 600km. na baterii
byłoby 2xwięcej. do średnio uczęszczanej stacji benzynowej w mieście
podjeżdża np 1 auto na 2 minuty. elektryczne byłoby 1 na 4 minuty.
trzeba by wymienić 15 pakietów na godzinę. 360 dziennie. pakiet baterii
mógłby mieć 20x40x100cm, czyli 0,08m3. 360 pakietów to 28m3. to jakieś
30 palet. 1 pełny tir każdego dnia. rozładować i załadować.
jak często tankuje się z cysterny przeciętną stację benzynową? :-)
no i trzeba to jeszcze przetworzyć...
a.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.05.17 08:45 sirapacz
- 30.05.17 08:46 sirapacz
- 30.05.17 10:22 Liwiusz
- 30.05.17 10:23 Liwiusz
- 30.05.17 10:26 Liwiusz
- 30.05.17 10:30 Liwiusz
- 30.05.17 10:31 Liwiusz
- 30.05.17 10:34 Liwiusz
- 30.05.17 11:18 J.F.
- 30.05.17 11:33 Shrek
- 30.05.17 11:40 Shrek
- 30.05.17 11:41 szerszen
- 30.05.17 11:46 Shrek
- 30.05.17 11:49 sirapacz
- 30.05.17 11:51 sirapacz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=