-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Miller Artur <n...@d...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Date: Tue, 30 May 2017 08:17:03 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 23
Message-ID: <ogj2p0$f8p$1@usenet.news.interia.pl>
References: <c...@g...com>
<8...@g...com>
NNTP-Posting-Host: public-gprs383469.centertel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1496125024 15641 37.47.129.46 (30 May 2017 06:17:04
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 30 May 2017 06:17:04 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.1.1
In-Reply-To: <8...@g...com>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2606148
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-05-30 o 03:47, Zenek Kapelinder pisze:
> Od czasu do czasu pojawiaja sie doniesienia o izraelskiej jednorazowej baterii do
zasilania urzadzen o duzym poborze pradu. Uzyta w przecietnym samochodzie osobowym ma
podobno wystarczyc na przejechanie do 1,5 tysiaca kilometrow. Bateria wazy w
okolicach dwudziestu kilogramow i do przecietnego samochodu potrzeba cztery takie
baterie. Wsyscy znaja baterie weglowo cynkowe. Izraelici zrobili baterie aluminiowo
weglowa. W jakis sposob znalezli sposob na pozbycie sie wlasciwosci aluminium do
pokrywania sie warstwa tlenku uniemozliwiajace wykorzystanie go jako elektrody.
Bateria rozwiazywala by wszystkie problemy z napedem elektrycznym. Glin jest
najpowszechniej wystepujacym pierwiastkiem na Ziemi. Jest tani i lekki. W szeregu
elektrochemicznym wypada bardzo dobrze. Ma maly opor wlasciwy. Bateria jest
bezpieczna, nie wybucha nie pali sie jest latwa w produkcji i recyklingu.
>
lekkie materiały więc spora objętość. 80kg to byłaby powiedzmy wielkość
sporego plecaka turystycznego.
jednorazowe
przy obecnej liczbie samochodów - jak wyglądałaby logistyka takiego
rozwiązania?
obecny zasób paliwa w przeciętnym samochodzie to 600km. na baterii
byłoby 2xwięcej. do średnio uczęszczanej stacji benzynowej w mieście
podjeżdża np 1 auto na 2 minuty. elektryczne byłoby 1 na 4 minuty.
trzeba by wymienić 15 pakietów na godzinę. 360 dziennie. pakiet baterii
mógłby mieć 20x40x100cm, czyli 0,08m3. 360 pakietów to 28m3. to jakieś
30 palet. 1 pełny tir każdego dnia. rozładować i załadować.
jak często tankuje się z cysterny przeciętną stację benzynową? :-)
no i trzeba to jeszcze przetworzyć...
a.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.05.17 08:45 sirapacz
- 30.05.17 08:46 sirapacz
- 30.05.17 10:22 Liwiusz
- 30.05.17 10:23 Liwiusz
- 30.05.17 10:26 Liwiusz
- 30.05.17 10:30 Liwiusz
- 30.05.17 10:31 Liwiusz
- 30.05.17 10:34 Liwiusz
- 30.05.17 11:18 J.F.
- 30.05.17 11:33 Shrek
- 30.05.17 11:40 Shrek
- 30.05.17 11:41 szerszen
- 30.05.17 11:46 Shrek
- 30.05.17 11:49 sirapacz
- 30.05.17 11:51 sirapacz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
Najnowsze wątki
- 2025-03-19 Gemini
- 2025-03-19 Mokry sen Zenka :)
- 2025-03-19 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Czy grupa p.s.prawo przetrwa najbliższe wybory (prezydenta)?
- 2025-03-19 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-19 Czy "niedopuszczony pełnomocnik" jest w prawie się na to skarżyć jak "świadek" zmarła bez zostawienia mu takiej instrukcji?
- 2025-03-19 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-19 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-19 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-19 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-19 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-19 Kraków => Programista MS Dynamics 365BC/NAV <=
- 2025-03-19 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-19 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-19 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=