  • 21. Data: 2017-05-29 12:06:10
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik xx

    http://tvn24bis.pl/moto,99/bezprzewodowe-ladowanie-r
    ozwiaze-problem-zasiegu-aut-elektrycznych,743892.htm

    Zdumiewający jest upór matołków które wymyśla wszystko z wyjątkiem
    standardowych akumulatorów dostępnych na wymianę na stacji ;-)
    ---
    "A jak zabraknie akumulatorów na stacji to co zrobię ?"

  • 22. Data: 2017-05-29 12:07:31
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A na cholere Ci długotrwałe testy, skoro za kolejne X km, go wymienisz na kolejny i
    tak w kółko?

    > Przecież tego kolejnego też nie będziesz używał całe życie, tylko do kolejnego
    "tankowania".

    kupujesz towar w postaci energii akumulatora. Albo musiałbyś płacić
    ryczałtem więc 100pln za 50% albo za 100% albo za to ile energii
    poświęcono na ładowanie.

  • 23. Data: 2017-05-29 12:08:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "szerszen"

> [...]

    kolejny i tak w kółko?

    Przecież tego kolejnego też nie będziesz używał całe życie, tylko do
    A dojedzie do kolejnego "tankowania" ?

  • 24. Data: 2017-05-29 12:12:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-29 o 12:05, sirapacz pisze:

    > nie rozumiemy sie. Jakby to były akumulatory jednorazowe to zgoda. Ale
    > mówimy to o _używanych_ akumulatorach. Nie wiesz w jakiej jest kondycji,
    > po ilu cyklach itd. Obudowa może mieć piękne logo i czystą powierzchnię
    > ale o tym, że to trup możesz się dowiedzieć 100km dalej jak ci stanie
    > przedwcześnie.

    Twoje argumenty są zupełnie "inwalidzkie". Pewnie nie umiesz sobie też
    wyobrazić wypożyczalni samochodów - bo bo jak to tak, pożyczasz
    samochód, a za 200 km ci nie chce odpalić...

    > przecież nie wymieniasz opon na stacji paliw na używki - opony
    > przynajmniej wyzualnie możesz ocenić a tego co w środku używanego bóg
    > wie ile akumulatora nie.

    Tutaj dyskusja nie jest o używkach/nie używkach, tylko czy do wszystkich
    samochodów mają być takie same akumulatory, czy mogą być różne. Na
    przykładzie opon widać, że mogą być różne, i rynek sobie z tym radzi.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2017-05-29 12:32:45
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 29 May 2017 12:07:31 +0200
    sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    > kupujesz towar w postaci energii akumulatora. Albo musiałbyś płacić
    > ryczałtem więc 100pln za 50% albo za 100% albo za to ile energii
    > poświęcono na ładowanie.

    Zgadza się, kupujesz towar w postaci energii, której zużycie niezmiernie łatwo
    zmierzyć, a co za tym idzie wprowadzić system który będzie łatwo rozliczyć i w razie
    czego, uzyskać zwrot, lub bonifikatę na kolejne "tankowanie".

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 26. Data: 2017-05-29 12:44:53
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-05-29 o 10:53, p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Zdumiewający jest upór matołków które wymyśla wszystko z wyjątkiem standardowych
    akumulatorów dostępnych na wymianę na stacji ;-)

    Prędzej coś takiego się upowszechni:

    http://glowny-mechanik.pl/2016/07/05/szwecji-otwarto
    -pierwsza-swiecie-e-autostrade/

    Tylko co z osobówkami?

    T.

  • 27. Data: 2017-05-29 12:56:47
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    >
    > Zdumiewający jest upór matołków które wymyśla wszystko z wyjątkiem standardowych
    akumulatorów dostępnych na wymianę na stacji ;-)

    Według mnie przyszłość jest w superkondensatorach. Koszt takiego jest 2
    rzędy wielkości mniejszy od Li-Jon, tylko ma o rząd wielkości mniejszą
    pojemność z kg masy. Ale wystarczy zrobić stacje ładowania raz na 50 km
    i powinno wystarczyć, a ładowanie trwa kilkanaście sekund. Może nawet
    nie potrzeba by wysiadać z auta tylko podjeżdżać do takiej stacji.
    Solaris robił próby z takim ustrojstwem - wyrzucili silnik diesla,
    wstawili elektryczny, ale ładowanie musiało być co 750 m. Niby mało, ale
    autobus zatrzymuje się na przystankach, na których się kondensatory
    ładowały. I to wystarcza. Zanim nastąpi wymiana pasażerów, to już były
    naładowane na następny odcinek.
    Ciekawie wyliczyli pewne parametry - przy akumulatorach koszt ich
    wyniósłby 2,2 mln zł, a waga - 3,5 t. Przy kondensatorach - koszt 230
    tys. zł i waga 900 kg. Jak na autobus to całkiem niezłe parametry.
    T.

    Ps. Generalnie w superkondensatory zaopatrzone są autobusy Solarisa
    Urbino 18 Hybrid (Vossloh Kiepe), ale mają zwykłe diesle (jeszcze...).

  • 28. Data: 2017-05-29 15:15:34
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 29.05.2017 o 12:12, Liwiusz pisze:

    > Twoje argumenty są zupełnie "inwalidzkie". Pewnie nie umiesz sobie też
    > wyobrazić wypożyczalni samochodów - bo bo jak to tak, pożyczasz
    > samochód, a za 200 km ci nie chce odpalić...

    Bzdura...
    Samochód w wypożyczalni jeździ rok i jest przyzwoicie serwisowany.

    Akumulatora raczej nie da się systematycznie serwisować?
    Nie mam na myśli samego ładowania.

    Z kolei jego coroczny recykling będzie kosztował krocie, ekologia
    pójdzie się jebać, a i tak nigdy nie dorówna takie zasilanie węglowodorom.

    U ile butla nawet zardzewiała będzie zawierała określoną masę gazu, to z
    prądem już nie jest tak prosto.

    Przypomnę, że woltomierz nie wystarczy:)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 29. Data: 2017-05-29 15:23:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-29 o 11:38, Liwiusz pisze:

    > jw.
    > Nie piszę o kupnie. Wyraźnie opisałem jak taki system miałby działać.
    > Zachęcam do czytania, a nie tylko do pisania :)

    Dzierżawienie auta lub tylko zestawu akumulatorów.

    > (co nie zmienia faktu, że i tak nie masz racji - nawet jak ludzie będą
    > kupować akumulatory, to też będą gorsze, i lepsze, i lepsi sprzedawcy, i
    > gorsi, tak jak z każdym innym produktem).

    Jak kupię to mam, dbam sprawdzam i wiem kiedy wymienić.
    Jak dzierżawie to może się okazać że właściciel oszczędzi
    na wymianie i zamiast przejechać dwieście kilometrów będę
    po stu szukał ładowarki. Piękne pole do przekrętów.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2017-05-29 15:25:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-29 o 12:44, T. pisze:

    > Prędzej coś takiego się upowszechni:
    >
    > http://glowny-mechanik.pl/2016/07/05/szwecji-otwarto
    -pierwsza-swiecie-e-autostrade/

    Nie upowszechni się. Bo dokładasz tory i zamiast dwudziestu ton wieziesz
    dwa tysiące.

    > Tylko co z osobówkami?

    To co dotychczas.