eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny przełom w e-pojazdach :-)Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <c...@g...com>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Mon, 29 May 2017 12:56:47 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <c...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 24
    Message-ID: <592bfe72$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.107.49
    X-Trace: 1496055410 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 640 178.42.107.49:51961
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2606067
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-05-29 o 10:53, p...@g...com pisze:
    > http://tvn24bis.pl/moto,99/bezprzewodowe-ladowanie-r
    ozwiaze-problem-zasiegu-aut-elektrycznych,743892.htm
    l
    >
    > Zdumiewający jest upór matołków które wymyśla wszystko z wyjątkiem standardowych
    akumulatorów dostępnych na wymianę na stacji ;-)
    >

    Według mnie przyszłość jest w superkondensatorach. Koszt takiego jest 2
    rzędy wielkości mniejszy od Li-Jon, tylko ma o rząd wielkości mniejszą
    pojemność z kg masy. Ale wystarczy zrobić stacje ładowania raz na 50 km
    i powinno wystarczyć, a ładowanie trwa kilkanaście sekund. Może nawet
    nie potrzeba by wysiadać z auta tylko podjeżdżać do takiej stacji.
    Solaris robił próby z takim ustrojstwem - wyrzucili silnik diesla,
    wstawili elektryczny, ale ładowanie musiało być co 750 m. Niby mało, ale
    autobus zatrzymuje się na przystankach, na których się kondensatory
    ładowały. I to wystarcza. Zanim nastąpi wymiana pasażerów, to już były
    naładowane na następny odcinek.
    Ciekawie wyliczyli pewne parametry - przy akumulatorach koszt ich
    wyniósłby 2,2 mln zł, a waga - 3,5 t. Przy kondensatorach - koszt 230
    tys. zł i waga 900 kg. Jak na autobus to całkiem niezłe parametry.
    T.

    Ps. Generalnie w superkondensatory zaopatrzone są autobusy Solarisa
    Urbino 18 Hybrid (Vossloh Kiepe), ale mają zwykłe diesle (jeszcze...).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: