-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <c...@g...com>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Mon, 29 May 2017 12:56:47 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <c...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 24
Message-ID: <592bfe72$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.42.107.49
X-Trace: 1496055410 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 640 178.42.107.49:51961
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2606067
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-05-29 o 10:53, p...@g...com pisze:
> http://tvn24bis.pl/moto,99/bezprzewodowe-ladowanie-r
ozwiaze-problem-zasiegu-aut-elektrycznych,743892.htm
l
>
> Zdumiewający jest upór matołków które wymyśla wszystko z wyjątkiem standardowych
akumulatorów dostępnych na wymianę na stacji ;-)
>
Według mnie przyszłość jest w superkondensatorach. Koszt takiego jest 2
rzędy wielkości mniejszy od Li-Jon, tylko ma o rząd wielkości mniejszą
pojemność z kg masy. Ale wystarczy zrobić stacje ładowania raz na 50 km
i powinno wystarczyć, a ładowanie trwa kilkanaście sekund. Może nawet
nie potrzeba by wysiadać z auta tylko podjeżdżać do takiej stacji.
Solaris robił próby z takim ustrojstwem - wyrzucili silnik diesla,
wstawili elektryczny, ale ładowanie musiało być co 750 m. Niby mało, ale
autobus zatrzymuje się na przystankach, na których się kondensatory
ładowały. I to wystarcza. Zanim nastąpi wymiana pasażerów, to już były
naładowane na następny odcinek.
Ciekawie wyliczyli pewne parametry - przy akumulatorach koszt ich
wyniósłby 2,2 mln zł, a waga - 3,5 t. Przy kondensatorach - koszt 230
tys. zł i waga 900 kg. Jak na autobus to całkiem niezłe parametry.
T.
Ps. Generalnie w superkondensatory zaopatrzone są autobusy Solarisa
Urbino 18 Hybrid (Vossloh Kiepe), ale mają zwykłe diesle (jeszcze...).
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.17 15:15 Wiesiaczek
- 29.05.17 15:23 RadoslawF
- 29.05.17 15:25 RadoslawF
- 29.05.17 15:29 RadoslawF
- 29.05.17 16:33 sirapacz
- 29.05.17 16:39 p...@g...com
- 29.05.17 16:41 p...@g...com
- 29.05.17 16:42 p...@g...com
- 29.05.17 16:43 p...@g...com
- 29.05.17 16:45 p...@g...com
- 29.05.17 16:50 WS
- 29.05.17 17:02 sirapacz
- 29.05.17 17:13 Pszemol
- 29.05.17 17:30 z
- 29.05.17 17:48 sirapacz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=