    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
    Date: Mon, 25 Dec 2017 17:33:07 +0100

    On 12/25/2017 4:52 PM, nadir wrote:
    > Czym proponujesz napędzać te czyste elektrownie, gazem czy uranem,
    > których nie mamy?

    Uran jest dostepny na wolnym rynku. Nasze zasoby wykopali sowieci. Na
    szczęscie ten wolny rynek to nie tylko Rosja a i tez nie kraje arabskie.
    Czyli nie dość że dostępny to jeszcze politycznie prawidłowy.

    > Ktoś już wcześniej napisał:
    > "Jeżeli ktoś się zdecydował kupić diezla, to powinien od tego zapłacić
    > karę, a nie dostać odszkodowanie.
    > Odszkodowanie powinni dostawać codziennie wszyscy, którzy muszą oddychać
    > trującymi wydzielinami z diezla.
    > Diezle powinny zostać przetopione na łyżeczki."
    > Czytasz czasem całe wątki czy tylko wybiórczo, to co ci pasuje?

    Po prostu nie pisze takich rzeczy. Mam odpowiadać za czyjeś poglądy?

    > Co mam czytać jak ja doskonale pamiętam, to trąbiła propaganda PRL-u w
    > tamtym czasie?

    Odrózniasz fakty od propagandy czy nie? PRL sobie bagatelizował problem
    z INNYM przyczyn niż fakty. To ze akurat były one zgodne, to się nie
    czesto trafiało w PRLu.

    Masz ciekawy sposób wnioskowania: skoro PRL głosiła ze to było niegroźne
    to NA PEWNO było groźne. Zaintertesuj się lepiej faktami zamiast
    potwarzać brednie i wyciągać wnioski na poziomie przedszkolaka.

    > Padały nawet stwierdzenia, że chmura ze zgniłego zachodu
    > nadciągnęła, a jak było na prawdę, to przeciętny i nieprzeciętny
    > obywatel nie miał pojęcia.

    I z tego nic nie wynika czy to skazenie bylo czy nie niebezpieczne.
    Najzwyczajniej nic. Patrzenie na swiat przez ideologie polityczną jest
    żałosne. Patrz przez fakty. Czarnobyl sprzedał w PL ułamki dawki jakiej
    dostajesz rocznie w promieniowaniu tła. Bój sie wyziewów z pieców
    opalanych weglem. Zabijaja skuteczniej. Nie ma znaczenie co wtedy
    propaganda pieprzyła. W zasadzie nie ma znacznie co pieprzy kiedykolwiek
    wliczając w to wszelkie formy wspóczesnej propagandy.

    > Jasne, dziś po trzydziestu latach wszyscy są mądrzy.

    Wtedy też byliby mądrzy gdyby tylko nie mentalność Rosjan który powoduje
    ze ukrywają wszystkie niepowodzenia a chwala sie tylko sukcesami. Nikt
    nie wiedzial czy to skażenie będzie sie eskalować czy nie. Nie było
    pewności co piznelo, gdzie i w jakiej skali. Chwile temu też coś
    wyciekło Ruskim i też ani słowa co się stało. Radzieckiego człowieka
    łatwo zastapić więc nie ma się co przejmować.

    Pamiętam jednak doskonale, lata 90. Gadam z kolesiem i slyszę "No
    pamiętam, panie, to od wschodu tako czarno chmura przyszła, wiater się
    zerwoł, psy szczekały, z tego Czarnobyla, potem Helenke to brzuch boloł
    ze dwa miesiące i poroniła, takie to było!". Tak wlaśnie wygląda wiedza
    suwerena na temat energetyki jądrowej i zagrożeń. Na bazie tego potem
    możesz spotkać na grupach dyskusyjnych ludzi nie mających pojecia jakąs
    krzywde robią rozpowszechniając te brednie o chmurach radioaktywnych co
    zatruły Europę. To kłamstwo, ale o tyle groźne że powoduje skutki
    polityczne i jest nie do wyplenienia jak już się rozprzestrzeni. Czego
    przykaldem jest że nawet w 2017 roku ktoś potrafi te brednie powtarzać
    na grupie zamiast ruszyć dupsko i poczytać choć wiki.

    > Od kiedy, to rządy przejmują się jakimiś suwerenami? Jakby chcieli/mogli
    > uruchomić taką elektrownię, to byśmy ją już dawno mieli.

    Nie mogli. Suweren na własne oczy widzial jak ze wschodu "czarno chmura"
    przyszła i kobiety poroniły a na bagnach pojawiły się Utopce. Jeszcze by
    premiera na widłach wynieśli jak by kontynuował program. Prawie 90%
    przeciwko to nie przelewki.

    > Nie to jakiś pustak w wątku o "Dieselgate" przekonuje, że właściciele
    > dizli są winni temu, że nie mamy jeszcze elektrowni atomowej.

    Masz popsute poczucie logiki. Nikt tutaj tak nie twierdzi. Właściciele
    diesli sa winni temu że smierdzi mi w mieście, wśród innych równie
    śmierdzacych źródeł. To że nie mamy elektrowni to powoduje że tworzymy
    prąd z węgla, dlatego u nas elektryki są mniej eko niż we francji.

    > Też potrafię poubliżać, nawet jeszcze bardziej, ale z okazji świąt robię
    > pas.

    Poubliżaleś już zdrowemu rozsadkowi piszac coś o skażeniu chmurą z
    Czarnobyla wiec nie ma juz żadnych reguł. Debilizm nalezy przydeptywać w
    zarodku, bo ani się nie obejrze a pojawi się pokolenie które czerpie
    wiedzę o faktach z internetu. Oh wait ...

    > Ciekawe jakie publikacji czytali niemieccy szwagrowie, że swoje
    > elektrownie atomowe właśnie pozamykali?

    Pewno te same co je często widuje w rożnych księgarniach, z okolic new
    age, albo równe takie jak "wielkie problemy wpółczesnej energetyki
    oczami szwagra na grilu" itp podobne bardzo istotne naukowe pozycje
    ktore kują wiedzę społeczną w ludowy sposób skuteczniej niż Łysenko.

    Na suwerena nie poradzisz. Aczkolwiek Niemcy przynajmniej zamykając
    atomy starają się coś robić z odnawialnymi. U nas suweren pierwszego
    sortu woli jednak palić węgiel zamiast stawiać pedalskie elektrownie
    sloneczne czy wiatrowe. Wstaliśmy z kolan i przynajmniej możemy
    zdecydować czy szlag nas trafi ze starości czy na raka płuc. Wybór raka
    wydaje się zdecydowanie bardziej patriotyczny (przynajmnniej dla ZUSu).