-
41. Data: 2020-09-18 16:40:47
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rk28i6$18t$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 18-09-2020 o 11:56, J.F. pisze:
>>> Oraz OZE które najczęśniej nie ma kominów, a i do ich produkcji
>>> korzysta
>>> się coraz częściej z OZE.
>
>> Ta, szczegolnie w nocy do ladowania elektrykow i w zimie ..
>Dlaczego nie?
>OZE to nie tylko fotowoltaika.
W nocy i wiatr slaby.
No chyba, ze hydroelektrownie proponujesz.
J.
-
42. Data: 2020-09-18 17:36:52
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 17.09.2020 o 09:41, Poldek pisze:
>> Dlatego koniecznością jest samochód na węgiel;)
>
>
> Koniecznością jest generalna zmiana myślenia polegającego na kulcie
> zapierdalania i kasy.
A co ma kult zapieralania do oszukanych norm?
--
Shrek
-
43. Data: 2020-09-18 17:41:36
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 18.09.2020 o 12:46, Myjk pisze:
> W nocy i tak elektrownie pracują, jak nikt energii nie odbiera to
> zwyczajnie puszczają parę w komin.
NIe do końca. Ale powiedz co w takim razie się z tymi elektrowniami
dzieje jak akurat wiatr wiatrakami kręci?
--
Shrek
-
44. Data: 2020-09-19 09:47:19
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: K <n...@e...com>
On 15/09/2020 07:15, Przemek Jedrzejczak wrote:
> https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samoch
ody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-kolejne-wi
elkie-oszustwo-chodzi-o-hybrydy-plug-in,nId,4730875
>
> Najjaskrawszym przykładem jest tu Mercedes GLE 350e 4Matic, który - wg producenta -
emituje średnio 28 gramów CO2/km. Z badań drogowych przeprowadzonych przez niemiecki
Auto Bild wynika jednak, że rzeczywista emisja to - uwaga - 221 gramów na km. To
oznacza, że realna emisja przekracza katalogową o 689 proc! Podobnymi wynikami
"pochwalić" się mogą np.: Volvo V60 Recharge T8 Polestar Engineered (rzeczywista
emisja 271 gramów/km zamiast deklarowanej 36 gramów/km) czy Peugeot 508 SW Hybrid 225
(rzeczywista emisja 196 gramów/km zamiast deklarowanej 30 gramów/km).
>
> "Rezygnuje się z ochrony klimatu na rzecz krótkoterminowych zysków w przemyśle
samochodowym. Domagamy się od pani Merkel niezależnych decyzji politycznych na rzecz
dobra wspólnego" - wyjaśnia Barbara Metz - zastępca dyrektora zarządzającego DUH.
>
> Organizacja zwraca też uwagę, że - w jej opinii - większość nabywców zupełnie
lekceważy potencjał hybryd plug-in, a ich elektryczny napęd traktowany jest przez
nich wyłącznie jako forma poprawy osiągów oraz oszczędność pieniędzy - w wielu
krajach hybrydy plug-in objęte są preferencjami podatkowymi. Tymczasem większe i
cięższe auta palą średnio więcej, niż ich odpowiedniki napędzane wyłącznie silnikami
spalinowymi, co wprost przekłada się na emisję CO2.
>
W UK tez podlapali temat:
https://www.bbc.co.uk/news/science-environment-54170
207
Swoja droga ciekawy wynik. 44g/km wg producenta, 120g srednio z realnego
testu na drodze. 123g robi realnie moj diesel :D
-
45. Data: 2020-09-19 12:16:09
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 19 Sep 2020 08:47:19 +0100, K
> W UK tez podlapali temat:
> https://www.bbc.co.uk/news/science-environment-54170
207
No podłapali, ale już wiadomo jak im to wyszło:
"If you never charge the battery and drive *very* *aggressively* then they
can have significantly higher emissions than the equivalent petrol or
diesel model," he continues.
Czyli wzięli zwykłego spaliniaka, puścili go na autostradę, potem wzięli
PHEVa i zaczęli go gonić po mieście od świateł do świateł i mają taki
"genialny" wynik.
> Swoja droga ciekawy wynik. 44g/km wg producenta,
> 120g srednio z realnego testu na drodze.
Pewnie znowu z trybem CHARGE BATTERY stojąc w korku i bez wyjeżdżenia
prądu? Bo jako ignorant pewnie nie wiesz, że jak się zapuści ten tryb, to
pomimo postoju silnik pracuje w okolicach 4000 obr. -- to i nic dziwnego że
ma wyższą emisję. Ale ty widać jak pelikan łykasz ogólniki -- wszak nigdzie
nie jest napisane w jakich warunkach prowadzili te pożarsięborze testy.
Pytam zatem ponownie. Jakim cudem PHEV jadący w trybie HEV (bez naładowanej
baterii) w tych samych warunkach, mając na pokładzie ten sam silnik co
wersja ICE, spalając na identycznej trasie i warunkach 30-50% mniej paliwa
niż ekwiwalent spalinowy może mieć wyższą emisję? Weź mi to wyjaśnij po
swojemu mózgowemu -- bo chcę uwierzyć że śnię.
> 123g robi realnie moj diesel :D
Chyba jak z górki jedziesz.
--
Pozdor
Myjk
-
46. Data: 2020-09-20 15:13:40
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 18 Sep 2020 16:40:47 +0200, J.F.
> W nocy i wiatr slaby.
> No chyba, ze hydroelektrownie proponujesz.
Po raz kolejny i tak do znudzenia. W nocy i tak elektrownie pracują
niezależnie czy ktoś korzysta z energii czy nie -- dlatego są stworzone
taryfy nocne aby zachęcić ludzi do używania tego prądu (literalnie aby
elektrownia nie pracowała na jałowo).
--
Pozdor
Myjk
-
47. Data: 2020-09-20 20:59:43
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Poldek p...@i...eu ...
> Tak, spróbuj przemnożyć to wszystko razy 30 milionów pojazdów, które
> jeżdżą w Polsce.
30 mln pojazdów na 38mln mieszkanców?
Jakos wydaje sie to niewiarygodne.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"W wannie historii prawdę trudniej jest utrzymać niż mydło,
i o wiele trudniej znaleźć..." - Terry Pratchett
-
48. Data: 2020-09-20 21:51:43
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 20 Sep 2020 15:13:40 +0200, Myjk napisał(a):
> Fri, 18 Sep 2020 16:40:47 +0200, J.F.
>> W nocy i wiatr slaby.
>> No chyba, ze hydroelektrownie proponujesz.
>
> Po raz kolejny i tak do znudzenia. W nocy i tak elektrownie pracują
> niezależnie czy ktoś korzysta z energii czy nie -- dlatego są stworzone
> taryfy nocne aby zachęcić ludzi do używania tego prądu (literalnie aby
> elektrownia nie pracowała na jałowo).
To jest przede wszystkim cecha elektrowni weglowych, ktorych rozruch
trwa godzinami, wiec nie oplaca sie wylaczac.
Ale czy nie proponujesz ich zamknac ?
No i w obliczu duzej ilosci samochodow elektrycznych moze sie pobor
wyrownac ...
J.
-
49. Data: 2020-09-21 11:28:32
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: K <n...@e...com>
On 19/09/2020 11:16, Myjk wrote:
> Sat, 19 Sep 2020 08:47:19 +0100, K
>
>> W UK tez podlapali temat:
>> https://www.bbc.co.uk/news/science-environment-54170
207
>
> No podłapali, ale już wiadomo jak im to wyszło:
>
> "If you never charge the battery and drive *very* *aggressively* then they
> can have significantly higher emissions than the equivalent petrol or
> diesel model," he continues.
>
> Czyli wzięli zwykłego spaliniaka, puścili go na autostradę, potem wzięli
> PHEVa i zaczęli go gonić po mieście od świateł do świateł i mają taki
> "genialny" wynik.
>
>> Swoja droga ciekawy wynik. 44g/km wg producenta,
>> 120g srednio z realnego testu na drodze.
>
> Pewnie znowu z trybem CHARGE BATTERY stojąc w korku i bez wyjeżdżenia
> prądu? Bo jako ignorant pewnie nie wiesz, że jak się zapuści ten tryb, to
> pomimo postoju silnik pracuje w okolicach 4000 obr. -- to i nic dziwnego że
> ma wyższą emisję. Ale ty widać jak pelikan łykasz ogólniki -- wszak nigdzie
> nie jest napisane w jakich warunkach prowadzili te pożarsięborze testy.
>
> Pytam zatem ponownie. Jakim cudem PHEV jadący w trybie HEV (bez naładowanej
> baterii) w tych samych warunkach, mając na pokładzie ten sam silnik co
> wersja ICE, spalając na identycznej trasie i warunkach 30-50% mniej paliwa
> niż ekwiwalent spalinowy może mieć wyższą emisję? Weź mi to wyjaśnij po
> swojemu mózgowemu -- bo chcę uwierzyć że śnię.
>
No wiec odpowiedz na twoje rozterki znajduje sie w tych analizach. PHEV
emituje wiecej przez caly okres uzytkowania. Wynika to zapewne w duzej
mierze z tego, ze ludzie ich nie laduja (bo nie musza) i jezdza dalej i
szybciej niz przewidywaly zalozenia producentow.
Na BBC pada tez stwierdzenie: "But this new analysis from Transport and
Environment and Greenpeace suggests they don't offer anything like the
carbon dioxide savings claimed for them by manufacturers."
Mozna to rozumiec dwojako, jako ogolny rozrachunek albo, ze olali emisje
spalin w hybrydach blednie/celowo zakladajac jw.
>> 123g robi realnie moj diesel :D
>
> Chyba jak z górki jedziesz.
>
Jakby nie spelnial RDE2 to bym zaplacil wiecej przy rejestracji.
Pamietaj, ze Anglicy to jednak zboczency pod tym wzgledem.
-
50. Data: 2020-09-21 12:30:56
Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 20 Sep 2020 21:51:43 +0200, J.F.
> To jest przede wszystkim cecha elektrowni weglowych,
> ktorych rozruch trwa godzinami, wiec nie oplaca sie wylaczac.
My przecież mamy węglówki (zresztą to koronny argument przeciwników EV że
prąd jest "brudny") i mieć je będziemy jeszcze długo. To tłumaczę, że ten
brudny prąd, no, właściwie nie prąd, tylko praca na rzecz gotowości do
produkcji tego prądu jest od dawna niezależnie od tego czy się łąduje EV w
nocy czy nie, czy się dom grzeje w nocy czy nie.
> Ale czy nie proponujesz ich zamknac ?
Mnie leketrownie węglowe nie przeszkadzają. Mają filtry, wysoko emitują.
Sam mieszkam w promieniu 10km od Elektrociepłowni Siekierki.
> No i w obliczu duzej ilosci samochodow elektrycznych moze sie pobor
> wyrownac ...
Czyli dobrze (dla energetyki).
--
Pozdor
Myjk