  • 51. Data: 2020-09-24 10:33:07
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-09-2020 o 10:44, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > -- bo hybryda jezdzaca na silniku spalinowym smrodzi wiecej niz auto tylko z
    silnikiem spalinowym

    > DUH zwraca jednak uwagę, że wielu użytkowników wykorzystuje tego typu pojazdy jak
    zwykłe samochody spalinowe, a sprawność baterii spada >zdecydowanie szybciej niż w
    zwykłych autach elektrycznych. Do tego dochodzi jeszcze podwyższone zużycie paliwa
    wynikające z faktu, że napęd >spalinowy musi przecież mierzyć się z dodatkowym
    obciążeniem wynikającym nie tylko z doładowywania akumulatorów, ale też masy całego
    napędu >elektrycznego.

    https://elektrowoz.pl/auta/porsche-taycan-najlepiej-
    sprzedajacym-sie-samochodem-porsche-unia-europejska-
    sierpien-2020/

    Cyt:
    "Żyjemy w erze post-COVID-19, dlatego spadki raczej nie dziwią. Jednak
    fatalny wynik Panamery zaskakuje, bo jeszcze rok temu słychać było
    głosy, że jej sprzedaż idzie do góry dzięki wersji hybrydowej. Czyżby
    klienci zrozumieli, że hybryda to tylko półśrodek i zaczęli decydować
    się na elektryka?"

  • 52. Data: 2020-09-24 16:11:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 15 września 2020 o 22:36:22 UTC+2 Poldek napisał(a):
    > Normy nie tylko da się spełnić, ale trzeba je spełnić, żeby nasze dzieci
    > nie przeżyły osobiście końca świata.
    Widzę że Cię popierdoliło. Akurat teraz w historii cywilizacji mamy najczystsze
    powietrza, najczystszą wodę do picia i najlepsze jedzenie. Gadki z zanieczyszczeniami
    i wszystkie akcje związane z ochroną środowiska to wałek za który Ty masz komuś
    zapłacić. Czasami pojawiają się przegiecia. Plywajaca na oceanie wyspa z plastiku
    jest takim przegięciem. Z jednej strony ciągle pokazują tego samego żółwia co mu z
    nosa torebkę czy słomkę wyciągają. Z drugiej kraje rozwinięte dbające o środowisko
    wynajmują dziwnych armatorów żeby ich plastikowe śmieci transportowali do Afryki. To
    ladują statki, wypływają na ocean i wypierdalaja ładunek do wody. Zamiast trzech
    kursów miesięcznie statek robi siedem kursów. Na dodatek jakiś chuj złamany nie
    pozwala mi w Łodzi używać słomek z plastiku, jak by jakaś słomka z Łodzi miała szansę
    dostać się do oceanu.

  • 53. Data: 2020-09-24 22:20:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, September 24, 2020 at 4:11:36 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Akurat teraz w historii cywilizacji mamy najczystsze powietrza, najczystszą wodę do
    picia i najlepsze jedzenie.

    odwazna teza ;)
    Powietrze przed rewolucja przemyslowa, czyli XVIII raczej lepsze bylo
    woda? zalezy gdzie, ale sporo ludzi pilo niezanieczyszczona niczym zrodlana...
    a jedzenie? toz to teraz calkowita porazka :( tyle chemii, konserwantow, srodkow
    ochrony roslin, wchlonietych zanieczyszczen typu metale ciezkie... antybiotykow
    nigdy wczesniej nie bylo :(

  • 54. Data: 2020-09-25 12:56:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 24 września 2020 o 22:20:28 UTC+2 WS napisał(a):
> [...]
    ochrony roslin, wchlonietych zanieczyszczen typu metale ciezkie... antybiotykow nigdy
    Nie teza tylko prawda. Powietrze że lepsze zgoda ale nie w domach i miastach. Domy i
    mieszkania pozbawione lub posiadające w formie szczatkowej systemy kominowe. W
    piecach i pod kuchniami palili wszystkim co się pali. To że opon nie było nie ma
    znaczenia. W zimę w miastach smog niesamowity. Woda mówisz ze lepsza była. Jak w
    Warszawie gówna do Wisły leciały to warszawiacy mogli pić wodę dlatego że do picia
    pobierana była wyżej niż spust scieków. Kiedyś rynsztokami płynęły sobie w ilościach
    hurtowych gówna i wlewały się do rzek w każdym miejscu. Niby na wsiach lepiej ale też
    nie bo w jednej izbie ze zwierzętami mieszkali. Cesarstwo rzymskie na wodzie się
    przejechalo. Chyba nie muszę pisać dlaczego? Do tego wszystkiego brud niesamowity.
    Jedzenie twierdzisz że lepsze. Nie założył bym się o to nawet o grosza. Fakt że
    inaczej się odzywiali. Praktyczne nie jedli mięsa. Ale i tak jak by wtedy był
    wskaźnik określający przewidywana długość życia to byłby na poziomie 45-48 lat.
    Sądzisz że wtedy salmonelli nie było, ecoli były nieaktywne. Żółtaczka nie grasowała?
    Czytam gdzieś że ostatnio spadła ilość zachorowań na żółtaczkę. Cud? Nie, wszędzie
    poustawiane psikacze z płynem do dezynfekcji. O zoltaczce mówi się że to choroba
    brudnych rąk. Są na świecie miejsca gdzie zanieczyszczenie wszystkiego jest ogromne.
    Ale to tam gdzie cywilizowane kraje wysyłają swoje śmieci.

  • 55. Data: 2020-09-25 14:01:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello WS,

    Thursday, September 24, 2020, 10:20:26 PM, you wrote:

    > odwazna teza ;)
    > Powietrze przed rewolucja przemyslowa, czyli XVIII raczej lepsze bylo
    > woda? zalezy gdzie, ale sporo ludzi pilo niezanieczyszczona niczym zrodlana...

    Jasne. Dlatego cholera i czerwonka zbierały takie żniwo. Ależ Ci się
    udała argumentacja...

    > a jedzenie? toz to teraz calkowita porazka :( tyle chemii,
    > konserwantow, srodkow ochrony roslin, wchlonietych zanieczyszczen
    > typu metale ciezkie... antybiotykow nigdy wczesniej nie bylo :(

    Jasne - chleb z pleśnią też nie był stosowany na rany...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 56. Data: 2020-09-25 16:03:51
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-17 o 22:36, RadoslawF pisze:

    > Nie stać cię. Inaczej już byś się wyprowadził z tego domu
    > rodzinnego z nową jezdnią za ogrodzeniem.   :-)

    Samochody są tanie.

  • 57. Data: 2020-09-25 16:22:39
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-09-18 o 17:36, Shrek pisze:

    > A co ma kult zapieralania do oszukanych norm?

    Producenci wgrywają oszukane oprogramowanie, bo mentalnie tkwią w
    paradygmacie, że więcej zapierdalania to lepiej. Tzw. "car guys" ten
    paradygmat wytworzyli i nawet w niego wierzą.
    Gdyby nie oszukiwali na emisji spalin, to samochody byłyby mniej
    zatruwające i mniej zapierdalające. Istnieje ścisły związek między
    zapierdalaniem i zatruwaniem.

  • 58. Data: 2020-09-25 16:29:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    pozwala mi w Łodzi używać słomek z plastiku, jak by jakaś słomka z Łodzi miała szansę

    Poszedłem do najbliższego lasu, a tam pod każdym krzakiem kupa śmieci.
    W miarę jako tako jest tylko w lasach, które są regularnie sprzątane.
    Reszta to śmietniska przykryte liśćmi. Wysadź czasem 4 litery z
    samochodu i przejdź się wzdłuż jakiejkolwiek drogi. Zobaczysz, że
    przydrożne rowy to śmietniska.

    Najczystsze w historii powietrze widac na tym zdjęciu
    https://www.tvp.info/34960851/krakow-smog-nad-miaste
    m-normy-pylu-pm10-przekroczone

  • 59. Data: 2020-09-25 16:50:38
    Od: K <n...@e...com>

    On 25/09/2020 15:29, Poldek wrote:

> [...]
    > Reszta to śmietniska przykryte liśćmi. Wysadź czasem 4 litery z
    > samochodu i przejdź się wzdłuż jakiejkolwiek drogi. Zobaczysz, że

    Taka mentalnosc smieciarzy, wyrzuca tam gdzie stoi. Jakby mogl to by
    jeszcze nasral.

    > Najczystsze w historii powietrze widac na tym zdjęciu
    > https://www.tvp.info/34960851/krakow-smog-nad-miaste
    m-normy-pylu-pm10-przekroczone

    Krakow to stan umyslu. Ludzie pala tam w piecach czym sie da.

  • 60. Data: 2020-09-25 17:42:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 25 września 2020 o 16:29:10 UTC+2 Poldek napisał(a):
> [...]
    > przydrożne rowy to śmietniska.
    >
    > Najczystsze w historii powietrze widac na tym zdjęciu
    Wyobraź sobie Łódź 100 lat temu. Na piec razy mniejszej powierzchni żyło około 500
    tysięcy ludzi. Wszyscy do gotowania używali kuchni opalanych drewnem albo węglem.
    Ogrzewanie węglowe albo na drewno. Przez te kuchnie latem było kilka razy gorsze
    powietrze niż jest teraz. Do tego niezliczona ilość kominów fabrycznych. Na starych
    zdjęciach Łodzi wszędzie widać kominy fabryczne. Skanalizowane Śródmieście i to nie
    całe. Rynsztoki z płynącymi gownami były normalnym widokiem. Wszystkie rzeki jakie
    tutaj płynęły musiały zostać obudowane i zamknięte od góry taki był z nich smród.
    Przez nieszczelne szamba, z których gowna wybierali wiadrami, skażone wody gruntowe i
    podziemne. A Ty wyjeżdżasz że teraz w lesie śmieci. Od ludzi którzy zyli w Łodzi
    przed wojna znam historię ze nawet w sporej odległości od targu rybnego zwanego
    dzisiaj Parkiem Śledzia smród był niesamowity. A wejście na sam teren targowiska było
    ostrym wyzwaniem. Z czasów jak grałem na podwórku w piłkę pamiętam że sygnalizację na
    skrzyżowaniach bylo widać maksymalnie na dwa skrzyżowania. Jak ruszał z przystanku
    Ikarus to trudno było oddychać. Syreny, trabanty, wartburgi z dwusuwowymi silnikami
    też powietrza nie poprawiały. Podtrzymuje to co napisałem. Tak dobrego powietrza,
    jedzenia, wody, opieki lekarskiej, warunków pracy, mieszkań, ubrań itd. ludzie nigdy
    wcześniej nie mieli.