    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Sat, 19 Sep 2020 12:16:09 +0200

    Sat, 19 Sep 2020 08:47:19 +0100, K

    > W UK tez podlapali temat:
    > https://www.bbc.co.uk/news/science-environment-54170
    207

    No podłapali, ale już wiadomo jak im to wyszło:

    "If you never charge the battery and drive *very* *aggressively* then they
    can have significantly higher emissions than the equivalent petrol or
    diesel model," he continues.

    Czyli wzięli zwykłego spaliniaka, puścili go na autostradę, potem wzięli
    PHEVa i zaczęli go gonić po mieście od świateł do świateł i mają taki
    "genialny" wynik.

    > Swoja droga ciekawy wynik. 44g/km wg producenta,
    > 120g srednio z realnego testu na drodze.

    Pewnie znowu z trybem CHARGE BATTERY stojąc w korku i bez wyjeżdżenia
    prądu? Bo jako ignorant pewnie nie wiesz, że jak się zapuści ten tryb, to
    pomimo postoju silnik pracuje w okolicach 4000 obr. -- to i nic dziwnego że
    ma wyższą emisję. Ale ty widać jak pelikan łykasz ogólniki -- wszak nigdzie
    nie jest napisane w jakich warunkach prowadzili te pożarsięborze testy.

    Pytam zatem ponownie. Jakim cudem PHEV jadący w trybie HEV (bez naładowanej
    baterii) w tych samych warunkach, mając na pokładzie ten sam silnik co
    wersja ICE, spalając na identycznej trasie i warunkach 30-50% mniej paliwa
    niż ekwiwalent spalinowy może mieć wyższą emisję? Weź mi to wyjaśnij po
    swojemu mózgowemu -- bo chcę uwierzyć że śnię.

    > 123g robi realnie moj diesel :D

    Chyba jak z górki jedziesz.

    --
    Pozdor