-
Data: 2020-08-30 00:45:51
Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Od: Maciek <maciek@> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Dlatego, że dwie powszechnie znane metody produkcji albo generują
> mnóstwo CO2 albo marnują mnóstwo energii elektrycznej, że jest to
> nieopłacalne. CO2 nikt nie chce a energię elektryczną lepiej pakować
> do akumulatorów niż do elektrolizerów. Poza tym - platyna na ogniwa
> paliwowe na drzewach rosnąć nie chce.
>
Ok, ale o czym piszesz o wodrze?
"Produkcja bi-ION wymaga energii. Dokładne wartości energii zależą od
projektu instalacji produkcyjnych. W idealnie skonfigurowanym procesie
produkcyjnym potrzeba znacznie mniej niż jednej kWh energii
elektrycznej, aby wyprodukować ilość bi-ION o energii równoważnej jednej
kWh (Ed: podobnie jak w przypadku innych nośników energii, nie obejmuje
to wydobycia surowy materiał). W produkcji na dużą skalę koszty
produkcji (w tym wykorzystanego surowca) są mniejsze niż 0,10 euro za
litr roztworu elektrolitu bi-jonowego. Przykładowa instalacja bi-jonowa
miałaby wielkość produkcji około dwóch milionów litrów dziennie (około
1,2 MW). Taka wielkość produkcji wystarcza do ciągłego zaopatrywania
około 300 000 pojazdów elektrycznych napędzanych komórkami nanoFlow w
bi-ION.
Surowce niezbędne do produkcji bi-jonów są łatwo dostępne niemal na
całym świecie, nie podlegają żadnym ograniczeniom i są ekonomiczne w
wydobyciu. Oznacza to, że bi-ION - w przeciwieństwie do akumulatorów
naftowych, węglowych czy litowo-jonowych - jest niepolitycznym nośnikiem
energii. Gdyby to zależało od nanoFlowcell Holdings, każdy kraj byłby w
stanie lokalnie wytwarzać własny bi-ION, a tym samym niezależnie
pokrywać lokalne zapotrzebowanie na energię w zastosowaniach mobilnych i
naziemnych. Infrastruktura dystrybucji i sprzedaży mogłaby być taka
sama, jak w przypadku benzyny i olejów napędowych. W przyszłości
kierowcy samochodów będą mogli wygodnie tankować swoje pojazdy napędzane
nanoFlowcellami, jak zwykle, na stacjach paliw w ciągu zaledwie kilku
minut - tylko czystym bi-ION zamiast paliw kopalnych.
Jedno ważne pytanie brzmi: ile energii muszę zużyć i ile będzie
kosztować uczynienie energii mobilną? W porównaniu z konwencjonalnymi
akumulatorami i wodorem bi-ION jest niezwykle wydajnym nośnikiem energii."
Co do CO2 podają:
,,Korzystanie z technologii nanoFlowcell(R) pozwoli uniknąć rocznej emisji
19 250 megaton CO2 ze spalania paliw kopalnych w samym ruchu drogowym.
To 75 procent emisji CO2 generowanych na całym świecie przez transport i
ruch uliczny ".
Platyna to chyba przy wodorze, tutaj jest membrana.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.08.20 08:30 robot
- 30.08.20 09:23 Jacek Maciejewski
- 30.08.20 10:08 Janusz
- 30.08.20 10:20 Maciek
- 30.08.20 10:38 JDX
- 30.08.20 10:38 T.
- 30.08.20 11:55 Maciek
- 30.08.20 12:32 robot
- 30.08.20 23:31 p0li
- 30.08.20 23:32 p0li
- 30.08.20 23:34 p0li
- 31.08.20 00:01 Robert Wańkowski
- 31.08.20 08:36 Maciek
- 31.08.20 23:32 p0li
- 01.09.20 19:06 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa