eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny inny impuls dla elektromobilnościRe: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
  • Data: 2020-08-30 00:45:51
    Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
    Od: Maciek <maciek@> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Dlatego, że dwie powszechnie znane metody produkcji albo generują
    > mnóstwo CO2 albo marnują mnóstwo energii elektrycznej, że jest to
    > nieopłacalne. CO2 nikt nie chce a energię elektryczną lepiej pakować
    > do akumulatorów niż do elektrolizerów. Poza tym - platyna na ogniwa
    > paliwowe na drzewach rosnąć nie chce.
    >

    Ok, ale o czym piszesz o wodrze?

    "Produkcja bi-ION wymaga energii. Dokładne wartości energii zależą od
    projektu instalacji produkcyjnych. W idealnie skonfigurowanym procesie
    produkcyjnym potrzeba znacznie mniej niż jednej kWh energii
    elektrycznej, aby wyprodukować ilość bi-ION o energii równoważnej jednej
    kWh (Ed: podobnie jak w przypadku innych nośników energii, nie obejmuje
    to wydobycia surowy materiał). W produkcji na dużą skalę koszty
    produkcji (w tym wykorzystanego surowca) są mniejsze niż 0,10 euro za
    litr roztworu elektrolitu bi-jonowego. Przykładowa instalacja bi-jonowa
    miałaby wielkość produkcji około dwóch milionów litrów dziennie (około
    1,2 MW). Taka wielkość produkcji wystarcza do ciągłego zaopatrywania
    około 300 000 pojazdów elektrycznych napędzanych komórkami nanoFlow w
    bi-ION.

    Surowce niezbędne do produkcji bi-jonów są łatwo dostępne niemal na
    całym świecie, nie podlegają żadnym ograniczeniom i są ekonomiczne w
    wydobyciu. Oznacza to, że bi-ION - w przeciwieństwie do akumulatorów
    naftowych, węglowych czy litowo-jonowych - jest niepolitycznym nośnikiem
    energii. Gdyby to zależało od nanoFlowcell Holdings, każdy kraj byłby w
    stanie lokalnie wytwarzać własny bi-ION, a tym samym niezależnie
    pokrywać lokalne zapotrzebowanie na energię w zastosowaniach mobilnych i
    naziemnych. Infrastruktura dystrybucji i sprzedaży mogłaby być taka
    sama, jak w przypadku benzyny i olejów napędowych. W przyszłości
    kierowcy samochodów będą mogli wygodnie tankować swoje pojazdy napędzane
    nanoFlowcellami, jak zwykle, na stacjach paliw w ciągu zaledwie kilku
    minut - tylko czystym bi-ION zamiast paliw kopalnych.

    Jedno ważne pytanie brzmi: ile energii muszę zużyć i ile będzie
    kosztować uczynienie energii mobilną? W porównaniu z konwencjonalnymi
    akumulatorami i wodorem bi-ION jest niezwykle wydajnym nośnikiem energii."

    Co do CO2 podają:

    ,,Korzystanie z technologii nanoFlowcell(R) pozwoli uniknąć rocznej emisji
    19 250 megaton CO2 ze spalania paliw kopalnych w samym ruchu drogowym.
    To 75 procent emisji CO2 generowanych na całym świecie przez transport i
    ruch uliczny ".

    Platyna to chyba przy wodorze, tutaj jest membrana.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: