  • Data: 2012-11-05 17:24:58
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-05 13:30, Piotrek pisze:

    > Właśnie miałem okazję dzisiaj obserwować naszą polską mentalność.
    >
    > DC ulica Popularna, około 8:15. Pada, przed przejściem dla pieszych stoi
    > kobieta z małym dzieckiem. Żaden z co najmniej pięciu kutas*w jadących
    > (w korku, czyli powoli) przede mną się nie zatrzymał ...

    Niestety, często tak bywa. Myślą egoiści tylko o sobie itd.
    Takich przykładów mógłbym mnożyć - choćby z dnia dzisiejszego :>
    Wyjeżdżam z podporządkowanej na główniejszą, od razu pasy (jest tam
    szkoła podstawowa, chyba też gimnazjum...). Oznakowanie widoczne z
    daleka. Z lewej ktoś stoi, dzieciak po mojej prawej przed pasami -
    oczywiście zatrzymuję się, ponieważ z drugiej strony przynajmniej ze
    100 metrów odcinka do widocznego samochodu. Dzieciak uważnie obserwuje,
    próbuje wchodzić... Z drugiej strony zero, ZERO reakcji. Przejechał
    jeden, za nim leniwie drugi, trzeci, w końcu się ktoś zatrzymał.
    Piesi przeszli...

    > Także właśnie choćby z powodu tej naszej mentalności pomysł jest IMHO
    > zacny.

    Bardzo nie lubię tego argumentu, ponieważ to nie jest kwestia "naszej
    mentalności", tylko marnego nadzoru nad ruchem drogowym, przekonania o
    bezkarności, anonimowości, niewielkich konsekwencji itd. Myślisz, że w
    innych krajach to aniołki jeżdżą? Nie :)