  • Data: 2023-04-14 11:18:09
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.04.2023 o 11:00, J.F pisze:
    [...]
    > A jakiej odleglosci PiS wymaga?

    DZIESIĘCIOKROTNIE większej niż przepisy UE.

    Skąd spadłeś na łeb, że nie wiesz?

    > Dawno temu, widzialem jakis reportaz z ludzmi, ktorym ten hałas
    > przeszkadzał.
    > Zapraszali władze na pomiary. Władza przyjezdzała, mierzyła, jak nie
    > był wiatru, lub był słabiutki.
    > Mowili - przyjedzcie, jak bedzie mocny.
    > Wladza mówiła, ze nie może, bo w rozporządzeniu stoi ze nalezy mierzyc
    > przy predkosci wiatru do .... i tu nieduża wartosc.

    Urban legend. Wpisz w wyszukiwarkę wiatrak hałas i wróć do wątku po
    przeczytaniu.

    > Być moze las szumi jakos inaczej.

    Nie, od miliardów lat ludzie mieszkają w mieście przy hałasie,
    tramwajach i jakoś sobie z tym poradzili. Normą jest stosowanie okien,
    które ograniczają hałas itp.

    > Z praktyki - duzo w halasie decydują okna - jak są w miare szczelne,
    > to prawie nie słychac.
    > Ale jak latem gorąco i chce się na noc otworzyc?

    W mieście tak samo się otwiera i każdy decyduje, czy mu to przeszkadza
    czy nie.

    > Ponoc to UE wymusiło, ze prosument ma sprzedawac po aktualnej cenie i
    > kupowac po aktualnej cenie.
    > Ponoc dało przy tym dosc długi czas na wprowadzenie, ale PiS
    > przyspieszyl.

    Tak jak było z węglem? Czyli przeciw suwerenowi?

    > Tym niemniej - rzad ma sprzedawac, a elektrownie kupowac i wliczac
    > w ceny prądu. A dokladniej - to maja uciec od wegla.

    ...a tymczasem kasa znika i nic się nie dzieje.

    > Atomowki ponoc prad mają konkurencyjny.
    >
    > Nie wiem jaki maja zakres regulacji - ale jakby mialy duży, to byłoby
    > dobre uzupełnienie OZE dla nas.

    > Na razie nie płacisz, tylko przesuwasz z jednej kieszeni, do drugiej
    > :-)

    Oczywiście, że płacę w podatku/cenie od paliwa w cenie węgla i prądu. Do
    mnie nic nie wraca...chyba że odnosisz się, że z mojej kieszeni idzie do
    kieszeni Obajtka, który kupuje sobie pałace, gazety i inne fanaberie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>