  • Data: 2023-04-14 18:24:58
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 Apr 2023 11:18:09 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 14.04.2023 o 11:00, J.F pisze:
    > [...]
    >
    > DZIESIĘCIOKROTNIE większej niż przepisy UE.
    > Skąd spadłeś na łeb, że nie wiesz?

    Tak wielkie wiatraki mnie w zasadzie nie interesują, bo i po co.

    Ale o ile pamietam, to było zalezne od wysokosci, wiec 300m to nie
    wiem - duzo, czy mało.

    > Urban legend. Wpisz w wyszukiwarkę wiatrak hałas i wróć do wątku po
    > przeczytaniu.

    Wtedy to chyba nie było urban legend.

    Zreszta masz
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20140001542
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20190002286

    podobno to były odpowiednie przepisy, a tam jak wół

    c) średnia prędkość wiatru do 5 m/s,

    Zdaje sie, ze chodzi o to, aby zmierzyc halas od mierzonego urządzenia
    a nie szum wiatru na mikrofonie i okolicy.

    > Nie, od miliardów lat ludzie mieszkają w mieście przy hałasie,

    Ale chodzi o specyfikę halasu od wiatraka.
    ten cykliczny szum, mĂłwi sie tez o infradzwiekach.

    > tramwajach i jakoś sobie z tym poradzili. Normą jest stosowanie okien,
    > które ograniczają hałas itp.

    > W mieście tak samo się otwiera i każdy decyduje, czy mu to przeszkadza
    > czy nie.

    U mnie tramwaje przestaja jezdzic o 23:00.

    Mialem raz nieprzyjemnosc nocowac przy głownej ulicy, to halas był,
    ale teraz ciezarowki miasto omijają obwodnicam.

    > Tak jak było z węglem? Czyli przeciw suwerenowi?

    Gornik tez suweren, i to "lepszy" :-)

    > ...a tymczasem kasa znika i nic się nie dzieje.

    Bo było tanio.
    a teraz jest drogo i mamy pożądany skutek :-)
    pożądany dla biurw unijnych :-)

    > Oczywiście, że płacę w podatku/cenie od paliwa w cenie węgla i prądu. Do

    Chyba to nie jest "od paliwa".

    > mnie nic nie wraca...chyba że odnosisz się, że z mojej kieszeni idzie do
    > kieszeni Obajtka, który kupuje sobie pałace, gazety i inne fanaberie.

    bardziej na emerytów, 500+, moze i na "służbe zdrowia" ... księzy
    i ojca Rydzyka ...

    J.