  • Data: 2023-04-14 10:08:45
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.04.2023 o 09:36, Jacek pisze:

    > Jak zwykle, gadasz głupoty, co innego mógłbyś :) Ani jednej nocy nie
    > przespałeś przy wiatraku.

    Znów deblisz? Zero faktów?

    Nie dość że dziesiątki razy spałem i nadal będę spał w odległości 150m
    od wiatraka to wiem o czym piszę.

    "Elektrownie lokowano kilkaset metrów od siedlisk ludzkich, natomiast
    już odległość 150 m wystarczy, by znaleźć się w bezpiecznym, komfortowym
    dla słuchu odstępie od elektrowni. Na takim dystansie do odbiorcy
    dociera hałas na poziomie ok. 45 decybeli. Głośność tę można przyrównać
    do codziennego szmeru w domu, spokojnej rozmowy itp. Dla przykładu 50 dB
    jest zalecanym przez WHO (Światową Organizację Zdrowia) poziomem hałasu
    w otaczającym środowisku w porze dziennej. Telewizor na normalnym
    poziomie głośności to ok 55 dB, praca odkurzacza to 60 dB, a suszarki -
    65 dB. Wprowadzone strefy ochronne w okolicy elektrowni wiatrowych,
    powodują, że te są już w zasadzie zupełnie niesłyszalne."

    https://www.ekologicznaelektrownia.pl/obalamy-mity-e
    lektrownie-wiatrowe-a-halas/

    > I zapewniam cię że zupełnie inaczej śpi się przy
    > szumie lasu i przy łup...łup... wiatraka.

    Wiatrak w ciągu roku (356dni) hałaśliwie pracuje...dwa tygodnie. Tyle
    bowiem czasu wieje mocno z przewagą 80% w dzień. Wiatry nocą są
    rzadkością. Osobiście nawet lubię jednostajny miarowy takt bo lepiej mi
    się zasypia.

    Jeszcze inna sprawa, to POSIADAM wiatrak i mam dużą wiedzę w temacie :]

    Mój wiatrak co prawda jest VAWT i praktycznie NIE generuje żadnego
    hałasu nawet z odległości 5m nic nie słychać...chyba że łożysko się
    kończy, to wtedy "skrzeczy".

    Nocusz, musisz odejść, jak zwykle :D
    --
    LordBluzg(R)??