    Subject: Re: Kolejny Seagate...
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Trybun <L...@j...cb>
    Date: Thu, 23 Apr 2020 12:19:23 +0200

    > "Trybun" 5ea03f14$0$515$6...@n...neostrada.pl

    > Pisałem wielokrotnie -- masa programów zleca pisanie i/lub czytanie.
    > Te programy zlecają znacznie szybciej niż peryferia (zwłaszcza HDD)
    > potrafią te zlecenia obsłużyć, więc zlecające programy muszą czekać
    > w kolejce... Im lepiej zorganizowane kolejkowanie, tym sprawniej
    > i szybciej kolejka jest obsługiwana.
    >
    > Możesz poszukać w necie ino o kolejkowaniu AHCI i NVMe.
    > Różnice są kolosalno-szalone.

    > Owszem. W czasach powstawania AHCI (na SATA) nie myślano o pamięciach
> [...]

    No i znowu nie ma zadowalającej odpowiedzi. Powiedz co mnie obchodzi np
    jakieś kolejkowanie? Mnie interesuje szybszy niż na z HDD start systemu,
    szybsze uruchamianie zainstalowanych programów, takoż i ich sama
    instalacja. To tak po skrócie. I pytanie - które z tych parametrów
    gwarantuje zamiana HDD na SSD?