    Subject: Re: Kolejny Seagate...
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Trybun <L...@j...cb>
    Date: Thu, 23 Apr 2020 12:17:50 +0200

    W dniu 22.04.2020 o 22:29, Adam pisze:

    > Interfejs dysku M.2
    >     Maksymalna teoretyczna przepustowość
    >     Szacowana realna maksymalna przepustowość
    >
    > SATA III
    >     6.0 Gb/s (750 MB/s)
    >     4.8 Gb/s (600 MB/s)
    >
    > PCI-E 2.0 x2
    >     8 Gb/s (1 GB/s)
    >     6.4 Gb/s (800 MB/s)
    >
    > PCI-E 2.0 x4
    >     16 Gb/s (2 GB/s)
    >     12.8 Gb/s (1.6 GB/s)
    >
    > PCI-E 3.0 x4
    >     32 Gb/s (4 GB/s)
    >     31.5 Gb/s (3.9 GB/s)

> [...]

    Czyli po to aby przebić wydajność już SATA3 to już trzeba by dobrze
    poszukać i sięgnąć głęboko do kieszeni. Z mojej  analizy przed zakupowej
    wynika że tylko bardzo nieliczne na rynku dyski zbliżają się do
    wydajności SATA3. A więc można przyjąć że inwestycja w NVMe to takie
    rozwiązanie bardziej na przyszłość (gdy spadną ceny super szybkich
    dysków) niż na bieżące potrzeby.. Oczywiście wszystko to z punktu
    widzenia i potrzeb przeciętnego użytkownika.