  • 11. Data: 2014-02-08 18:01:47
    Temat: Re: Kolejne niespodzianki Androida 4.4.2
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-02-08 16:55, Marek wrote:

> [...]
    > informatykiem. A nawet jako osoba posiadająca w tym kierunku jakąś
    > wiedzę, to akurat nie chcę zajmować się swoim telefonem w stopniu
    > większym niż normalna eksploatacja. I teraz gdy instaluję sobie
    > aplikację, z której korzystam od dawna, a która zaczęła mieć uprawnienie
    > "wysyłanie emaili bez mojej wiedzy do osób z mojej książki
    > telefonicznej" (pewnie jeszcze w moim imieniu), to naturalnym wydaje mi
    > się zablokowanie takiej absurdalnej możliwości. Dlatego niepokoi mnie
    > cofnięcie w Androidzie 4.4.2 mechanizmu blokowania takich uprawnień.

    Zgadza sie, ale Google tlumaczylo sie, ze byla to jedynie testowa
    wersja, nie przeznaczona do normalnego uzytku. Jest jakas szansa, ze
    pojawi sie ten mechanizm..."poziwiom uwidzim".
    Swoja droga jestem dziwiony ile aplikacji chce czytac smsy czy miec
    bezposredni dostep do wykonywania polaczen.

  • 12. Data: 2014-02-08 19:15:31
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-08 17:01, Marek pisze:

    > Nie zgodzę się z Tobą mimo wszystko. To nie są urządzenia wyłącznie dla
    > informatyków. Mogę się założyć, że zdecydowana większość użytkowników
    > smartfonów nie chce ingerować w oprogramowanie systemowe swoich urządzeń
    > i nie zna się i nie będzie się znać na tym. Znaczna część chciałaby mieć
    > natomiast możliwość blokowania aplikacjom np. kradzieży kontaktów i
    > wykorzystywania ich w dowolnym celu. A takie uprawnienia ma Facebook.

    Paranoję da się leczyć - załóż konto na Google, on i tak już ma twoje
    dane :) Wbrew temu co twierdzisz, to zdecydowana większość użytkowników
    nie będzie w ogóle się interesowała blokowaniem aplikacjom np.
    kradzieży kontaktów itd., ponieważ nie będzie miała tego świadomości.

  • 13. Data: 2014-02-08 19:23:46
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-02-08 19:15, Artur Maśląg wrote:

> [...]
    > nie będzie w ogóle się interesowała blokowaniem aplikacjom np.
    > kradzieży kontaktów itd., ponieważ nie będzie miała tego świadomości.

    Dokladnie, wystarczy spojrzec jak ludzie z radoscia na twarzy oddaja
    swoje zycie w fotkach na FB. Dla pozostalych, pozostaje poki co
    dlubanie; i tak fajniem, ze istnieje taka opcja. W WP pewnie nawet nie
    wiedza, ze cos da sie z tym zrobic.

  • 14. Data: 2014-02-08 20:22:28
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-08 19:23, atm pisze:
    > On 2014-02-08 19:15, Artur Maśląg wrote:
    (...)

    > Dokladnie, wystarczy spojrzec jak ludzie z radoscia na twarzy oddaja
    > swoje zycie w fotkach na FB.

    Wielu tak robi i nawet nie czyta pytań zadawanych przez aplikacje.
    Z drugiej strony - wielu nie instaluje/nie uruchamia wielu aplikacji
    i problemu nie ma.

    > Dla pozostalych, pozostaje poki co
    > dlubanie; i tak fajniem, ze istnieje taka opcja. W WP pewnie nawet nie
    > wiedza, ze cos da sie z tym zrobic.

    Dłubaniem to się zajmuje niewiele osób, często wiele wspólnego z
    "informatykiem" nie mają i do tego niekoniecznie już nie podzielili
    się danymi z połową internetu ;)

  • 15. Data: 2014-02-08 20:24:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 08 Feb 2014 17:01:40 +0100, Marek napisał(a):
> [...]
    > natomiast możliwość blokowania aplikacjom np. kradzieży kontaktów i
    > wykorzystywania ich w dowolnym celu. A takie uprawnienia ma Facebook.

    Cos chyba sie placzesz w zeznaniach - jak zwykly uzytkownik ma tak
    skomplikowane prawa ustawic ? A przeciez zwykly uzytkownik lubi fejsa
    i w d* ma co mu fejs kradnie, dopoki to nie sa pieniadze :-)

    Tak czy inaczej - urzadzenie ktore kupiles i nad ktorym nie masz
    kontroli ... oj, nie podoba mi sie to.

    J.

  • 16. Data: 2014-02-09 19:13:36
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-08 18:01, atm pisze:

    > Zgadza sie, ale Google tlumaczylo sie, ze byla to jedynie testowa
    > wersja, nie przeznaczona do normalnego uzytku. Jest jakas szansa, ze
    > pojawi sie ten mechanizm..."poziwiom uwidzim".

    Czy niniejszym Google twierdzą, że Nexus 5 nie jest przeznaczony do
    normalnego użytku?

    > Swoja droga jestem dziwiony ile aplikacji chce czytac smsy czy miec
    > bezposredni dostep do wykonywania polaczen.

    Była nawet o tym raport jakiś czas temu. Podobo w sklepie Google więcej
    niż połowa aplikacji żąda dostępu do uprawnień w sposób niczym nie
    uzasadniony. Zakładając, że badacze robili na odwal swoją robotę i nie
    uwzględnili, że latarka może posiadać dostęp do stanu połączeń głosowych
    po to aby zgasnąć gdy ktoś dzwoni, to i tak po wyeliminowaniu nawet 2/3
    "podejrzanych aplikacji" - i tak daje to ogromną ilość tych "złych".

    Marek

  • 17. Data: 2014-02-09 19:20:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-08 19:15, Artur Maśląg pisze:

    > Paranoję da się leczyć - załóż konto na Google, on i tak już ma
    > twoje dane :)

    Zgadza się. Nawet numer IMEI.

    > Wbrew temu co twierdzisz, to zdecydowana większość użytkowników nie
    > będzie w ogóle się interesowała blokowaniem aplikacjom np. kradzieży
    > kontaktów itd., ponieważ nie będzie miała tego świadomości.

    Dlatego napisałem "znaczna część". Ja to rozumiem tak, że jeśli na ulicy
    zapytasz losowego użytkownika smartfona (nawet nieświadomego) o to, czy
    chciałby mieć możliwość zablokowania możliwości wykradania i używania
    jego kontaktów przez różne aplikacje, to odpowiedziałby "tak".

    Tylko, błagam, nie filozofuj :-D

    Marek

  • 18. Data: 2014-02-09 19:40:54
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-08 20:24, J.F. pisze:

    > Cos chyba sie placzesz w zeznaniach - jak zwykly uzytkownik ma tak
    > skomplikowane prawa ustawic ?

    Eeee tam, przesadzasz, nie są one aż tak skomplikowane i zwykle są one
    ładnie opisane, tak aby każdy mógł zrozumieć o co chodzi. Jeśli w jakimś
    permission managerze włączysz np. coś w stylu "nie pozwól aplikacji X na
    kradzież Twoich kontaktów i/lub rozsyłanie spamu do Twoich znajomych",
    to każdy będzie wiedział co to takiego :-D

    > A przeciez zwykly uzytkownik lubi fejsa
    > i w d* ma co mu fejs kradnie, dopoki to nie sa pieniadze :-)

    Więc będzie musiał zaczekać aż mu ten fejs w kolejnej wersji przekaże w
    imieniu użytkownika "datek" na rozwój fejsa :-D

    > Tak czy inaczej - urzadzenie ktore kupiles i nad ktorym nie masz
    > kontroli ... oj, nie podoba mi sie to.

    Tak już na serio ... właśnie dlatego piszę o tym. Mnie samego to bardzo
    mocno zastanawia. Przy kolejnej zmianie telefonu dokładnie poczytam czy
    coś z tym będzie można zrobić. Mam też cichą nadzieję, że kolejna wersja
    Androida będzie miała przywróconego managera uprawnień.

    Marek

  • 19. Data: 2014-02-10 07:54:48
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-09 19:20, Marek pisze:

    > Zgadza się. Nawet numer IMEI.

    Numer IMEI to pikuś.

> [...]
    > chciałby mieć możliwość zablokowania możliwości wykradania i używania
    > jego kontaktów przez różne aplikacje, to odpowiedziałby "tak".

    Filozofowaniem to można nazwać to co napisałeś. Zapytaj dowolnie
    wybranych mężczyzn czy chcieliby mieć żonę ładną i bogatą.
    Ta Twoja "znaczna część" odpowie że oczywiście tak. W niewielkim
    stopni będzie to odzwierciedleniem rzeczywistości, ale zawsze
    można się powołać na badanie :P

  • 20. Data: 2014-02-10 12:38:55
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-10 07:54, Artur Maśląg pisze:

    > Filozofowaniem to można nazwać to co napisałeś. Zapytaj dowolnie
    > wybranych mężczyzn czy chcieliby mieć żonę ładną i bogatą.
    > Ta Twoja "znaczna część" odpowie że oczywiście tak.

    I pewnie wyszłoby, że chcieliby taką kochankę a nie żonę. Więc poczuj
    respekt do wyników ankiet :-D

    Marek