  • 1. Data: 2014-02-07 23:51:33
    Temat: Kolejne niespodzianki Androida 4.4.2
    Od: Marek <p...@s...com>

    http://www.dobreprogramy.pl/Kontrola-uprawnien-aplik
    acji-wycofana-z-Androida,News,50964.html

    Marek

  • 2. Data: 2014-02-08 10:34:52
    Temat: Re: Kolejne niespodzianki Androida 4.4.2
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-02-07 23:51, Marek wrote:
    > http://www.dobreprogramy.pl/Kontrola-uprawnien-aplik
    acji-wycofana-z-Androida,News,50964.html

    Eeee, juz wielokrotnie o tym wspominalem.

  • 3. Data: 2014-02-08 10:37:29
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-02-07 23:51, Marek wrote:
    > http://www.dobreprogramy.pl/Kontrola-uprawnien-aplik
    acji-wycofana-z-Androida,News,50964.html

    Poki co trzeba zrootowac:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ms
    d.permissionmanager
    W tym momencie pogon za najnowsza wersja jest strzalem w stope.

  • 4. Data: 2014-02-08 11:25:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-08 10:37, atm pisze:

    > Poki co trzeba zrootowac:
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ms
    d.permissionmanager

    Root = przepada gwarancja.

    > W tym momencie pogon za najnowsza wersja jest strzalem w stope.

    Ale od takich strzałów się nie uchronisz. Nowe telefony będą produkowane
    z coraz nowszym Androidem a nie z coraz starszym.

    Marek

  • 5. Data: 2014-02-08 11:29:33
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-02-08 11:25, Marek wrote:

    d.permissionmanager

    > Root = przepada gwarancja.

    > Ale od takich strzałów się nie uchronisz. Nowe telefony będą produkowane
    > z coraz nowszym Androidem a nie z coraz starszym.

    Wiesz, wczesniej nie bylo App Ops, kto mial system 4.3 ten wygral. Teraz
    zas najnowsza wersja jest pod tym wzgledem do tylu w stosunku do
    poprzedniej... Jest jakastam szansa, ze App Ops zostanie przywrocony ale
    gwarancji na to brak.
    Zas co do gwarancji, mozesz poszukac info na temat przywrocenia stanu
    sprzed roota bez zadnych sladow. Jesli oczywiscie jest to warte
    zarzadzana uprawnieniami.

  • 6. Data: 2014-02-08 12:30:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 08 Feb 2014 11:25:25 +0100, Marek napisał(a):
    d.permissionmanager

    > Root = przepada gwarancja.

    Czas byc swiadomym konsumentem - nie kupowac urzadzenia bez hasla do
    roota :-)

    > Ale od takich strzałów się nie uchronisz. Nowe telefony będą produkowane
    > z coraz nowszym Androidem a nie z coraz starszym.

    Akurat wczesniej tez zadnej kontroli nie bylo.

    J.

  • 7. Data: 2014-02-08 12:34:55
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Czas byc swiadomym konsumentem - nie kupowac urzadzenia bez hasla do
    > roota :-)

    nie nie ;D

    konsument jest nieswiadomy

    swiadomy to moze byc uzytkownik

    konsument jest od kupowania i wierzenia reklamom producenta, ze
    producent mu robi dobrze

    zwiadomy uzytkownik jest od uzywania tego, co spelnia jego wymagania i
    oczekiwania

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 8. Data: 2014-02-08 13:22:07
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-02-08 11:25, Marek pisze:

    d.permissionmanager

    > Root = przepada gwarancja.

    > Ale od takich strzałów się nie uchronisz. Nowe telefony będą produkowane
    > z coraz nowszym Androidem a nie z coraz starszym.

    A producenci softu będą motywowani, aby soft ze starymi Andkami działał
    "trochę gorzej".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 9. Data: 2014-02-08 16:55:05
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-08 11:29, atm pisze:

    > Zas co do gwarancji, mozesz poszukac info na temat przywrocenia stanu
    > sprzed roota bez zadnych sladow. Jesli oczywiscie jest to warte
    > zarzadzana uprawnieniami.

    Nawet nie w tym rzecz. Nie każdy użytkownik smartfona musi być
    informatykiem. A nawet jako osoba posiadająca w tym kierunku jakąś
    wiedzę, to akurat nie chcę zajmować się swoim telefonem w stopniu
    większym niż normalna eksploatacja. I teraz gdy instaluję sobie
    aplikację, z której korzystam od dawna, a która zaczęła mieć uprawnienie
    "wysyłanie emaili bez mojej wiedzy do osób z mojej książki
    telefonicznej" (pewnie jeszcze w moim imieniu), to naturalnym wydaje mi
    się zablokowanie takiej absurdalnej możliwości. Dlatego niepokoi mnie
    cofnięcie w Androidzie 4.4.2 mechanizmu blokowania takich uprawnień.

    Marek

  • 10. Data: 2014-02-08 17:01:40
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-08 12:30, J.F. pisze:

    > Czas byc swiadomym konsumentem - nie kupowac urzadzenia bez hasla do
    > roota :-)

    Nie zgodzę się z Tobą mimo wszystko. To nie są urządzenia wyłącznie dla
    informatyków. Mogę się założyć, że zdecydowana większość użytkowników
    smartfonów nie chce ingerować w oprogramowanie systemowe swoich urządzeń
    i nie zna się i nie będzie się znać na tym. Znaczna część chciałaby mieć
    natomiast możliwość blokowania aplikacjom np. kradzieży kontaktów i
    wykorzystywania ich w dowolnym celu. A takie uprawnienia ma Facebook.

    Marek