eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejne BMW zabrało człowieka
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 194

  • 51. Data: 2015-03-16 09:41:45
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 16 Mar 2015 06:25:06 +0100, Shrek napisał(a):

    > On 2015-03-15 20:59, Jaroslaw Postawa wrote:
    >
    >> Jeśli dobrze pamiętam, to między Wrocławiem i Bielanami kiedyś nie było
    >> ograniczeń. Barier nie było na pewno. Ale trafiło się paru szybkich
    >> wściekłych, którzy się tam pozabijali. Wątpię, czy jadąc 90. To
    >> decydenci zakładają, że skoro przy ograniczeniu 90 są wypadki, to dajmy
    >> 60. Znam jeszcze parę miejsc, gdzie zastosowano podobny dupochron przed
    >> prokuratorem.
    >
    > No właśnie tak się zastanawiam - powiedzmy, że bezpieczna jest 90 i
    > mistrze regularnie rozpieradalają się jadąc 120. Gdzie tu
    > odpowiedzialność projektanta, żeby stawiał 60 w obawie przed prokuratorem?

    Wprost z ustawy to nie wynika, ale taka po prostu praktyka stawiania
    znaków.
    Tu raczej po prostu brakuje dopisania w tych ich procedurach tego, żeby
    znaki stawiać wtedy jak wypadek spowodował ktoś jadący z prędkością
    dozwoloną.

    W Gdyni, ograniczono do 50km/h prędkość, bo były wypadki gdzie samochód
    zawijał się wokół słupów które widać w tle:
    http://tinyurl.com/nyq28ag
    Ile tu trzeba jechać żeby wpaść w ten słup? 250?

    > Ponadto jak chcemy, żeby ludziki jeżdziły w mieście 50, to budujmy drogi
    > na 50, a nie trzy pasy, każdy po 3,5 metra, a potem dziwimy się, ze
    > każdy tam jedzie 80 (mówię o kapeluszach;) - i do tego przejście przez
    > trzy pasy - każdy wie jak to się kończy.

    Uważaj żeby decydenci nie przeczytali tego co piszesz, bo za chwilę z
    trzech pasów zrobiła z prawego buspas, ze środkowego drogę dla rowerów, a
    samochody w ramach bezpieczeństwa będą jeździły jednym, lewym :)

    A drogi co mają trzy pasy w mieście, to służą raczej temu żeby w godzinach
    szczytu dało się jakoś przez miasto przejechać i faktycznie nie są
    autostradą, a prędkość jest ograniczona właśnie bo piesi i skrzyżowanie
    jedno za drugim.

    W ogóle w ograniczeniach prędkości chodzi o to (czy może powinno chodzi o
    to) nie kto przy jakiej prędkości potrafi z tej drogi nie wypaść, a o to że
    ruch na jezdni jest poprzecinany w mieście ruchem pieszych i całą masą
    skrzyżowań. A prędkość się podnosi tam gdzie droga jest bezkolizyjna (w
    sumie to tam nie powinien być teren zabudowany).




  • 52. Data: 2015-03-16 09:59:54
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    >>> Tak - dokładnie o to idzie.
    >>> Limit taki sam dla wszystkich jest bzdurny z założenia.
    >>> Za to jest jedynym, co nie przekracza zdolności umysłowych decydentów,
    >>> dlatego tak chętnie go stosują.
    >>
    >> Co proponujesz?
    >
    > A ile zapłacisz za takie propozycje?
    > Bo za darmo, to nawet palcem w bucie za kogoś nie kiwnę.
    > Niech myśli ten, komu za takie myślenie płacą.
    >
    Nie rozumiem, po co się tu udzielasz, skoro nie interesuje cię dyskusja.


  • 53. Data: 2015-03-16 09:59:54
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    >>> Uprasza się o nie wyciąganie z kibla jego zawartości o wątpliwej
    >>> cnocie.....
    >>
    >> Uprasza się o zostawianie swojej zawartosci kibla we własnym domu.
    >
    > Tak, właśnie o to chodzi - niech takie Maciejewskie zostaną gdzie ich
    > miejsce.
    >
    Równiez informacja, ze ty masz go w kiblu niech taka pozostanie.
    Rozumiem gdybys miał pretensje o animkę, Ikselke czy Stokrotkę. Ale nie
    przesadzaj - nie kazdy musi sie zgadzac z Twoją oceną.


  • 54. Data: 2015-03-16 09:59:56
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

    >>> Tak - dokładnie o to idzie.
    >>> Limit taki sam dla wszystkich jest bzdurny z założenia.
    >>> Za to jest jedynym, co nie przekracza zdolności umysłowych decydentów,
    >>> dlatego tak chętnie go stosują.
    >>
    >> Co proponujesz?
    >>
    > na początek - weryfikację ograniczeń i dostosowanie ich do bezpiecznej
    > prędkości, a nie stosowanie jako dupochron.

    Ok. Ale załózmy ze masz miejsce gdzie jest 90 i nagle masz tam kilka
    wypadków bo ktos wypada z drogi.
    To co robisz?

    > Najlepiej zdjąć ograniczenie
    > i zobaczyć z jaką prędkością ludzie tam jeżdżą. Oczywiście jak jest
    > sucho i bardzo dobra przyczepność.

    Mówisz, ze obecnie się tego nie robi?

    > Na gorsze warunki jest inny przepis.

    Jasne, ograniczenia predkosci na deszcz to byłaby głupota.

    > Na niebezpiecznych zakrętach stawiać znak "prędkość sugerowana",

    Niepotrzebne komplikowanie - na niebezpiecznych zakretach policja nie
    suszy, wiec spokojnie mozesz znak dokładnie tak traktować.

    > ograniczenia tam gdzie trzeba - przejście dla pieszych, skrzyżowanie bez
    > widoczności itp.

    Nic nowego.
    A ze sie nie zawsze udaje...

    > Do tego zniesienie limitu prędkości na autostradzie i karanie kierowców
    > za jazdę lewym pasem i zmianę pasa bez sygnalizowania.

    Za jazde lewym karanie akurat sie zdarza.
    Karanie za brak kierunkowskazów? Powinienes słyszeć jak teraz głosno ci
    klaszcze.
    Moim zdaniem powinni robic takie akcje szkoleniowe - ustawic sie na
    rondzie, wyłapywac tych co nie umieją upłynniac ruchu, brtac ich na boczek
    i pokazywac.
    Nie karac mandatem, po prostu zajac 45 minut (co juz samo w sobie jest
    kara) i pokazywac jak płynnie jezdzic po rondach, jak sygnalizować zjazd
    etc.

    > Zamiast zakazu wyprzedzania dla tirów (tu odnoszę się do A4 pod
    > Wrocławiem) zakaz wyprzedzania powyżej xxx sekund (nie będę zgadywał ile
    > czasu trwa standardowe wyprzedzanie przez tira
    >
    Pełna zgoda.


  • 55. Data: 2015-03-16 09:59:57
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    >> Ogólnie na drodze wszystko jest usrednione :)
    >
    > Nie w tym kraju.
    > W normalnym może tak.

    Daj spokoj z tymi kompleksami.


  • 56. Data: 2015-03-16 10:26:15
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom" napisał w
    >Polska, na łuku drogi?

    Luk tam jest bardzo lagodny, jak widac zreszta.

    >chyba za mocno depnął, pasażerka nie żyje
    >http://www.liveleak.com/view?i=1d1_1426368693

    No coz, niby stoi 60, ale nie jechal jakos drastycznie szybciej niz
    inni.
    Trzeba jednak brac poprawke na deszcz.

    J.



  • 57. Data: 2015-03-16 13:27:29
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości
    >na początek - weryfikację ograniczeń i dostosowanie ich do
    >bezpiecznej prędkości, a nie stosowanie jako dupochron. Najlepiej
    >zdjąć ograniczenie i zobaczyć z jaką prędkością ludzie tam jeżdżą.
    >Oczywiście jak jest sucho i bardzo dobra przyczepność.

    Ale wiesz - niebezpieczny zakret to nie tylko niemoznosc przejechania
    go 120 przy dobrej pogodzie.

    To moze byc zwykly brak widocznosci, profil powodujacy ze ciezarowki
    go scinaja, czy nawet skrzyzowanie zaraz za zakretem.

    > Na gorsze warunki jest inny przepis. Na niebezpiecznych zakrętach
    > stawiać znak "prędkość sugerowana",

    Nie ma takiego znaku :-(
    Co nie znaczy, ze nie mozemy dorobic.

    >ograniczenia tam gdzie trzeba - przejście dla pieszych, skrzyżowanie
    >bez widoczności itp.

    I tak gesto wyjdzie :-)

    >Do tego zniesienie limitu prędkości na autostradzie i karanie
    >kierowców za jazdę lewym pasem i zmianę pasa bez sygnalizowania.

    Tylko poniekad proponujesz po staremu - jak nie bedzie ograniczen
    ogolnych predkosci, to kazdy ostrzejszy skret dobrze by bylo oznakowac
    :-)

    >Zamiast zakazu wyprzedzania dla tirów (tu odnoszę się do A4 pod
    >Wrocławiem) zakaz wyprzedzania powyżej xxx sekund (nie będę zgadywał
    >ile czasu trwa standardowe wyprzedzanie przez tira

    i tu popieram.

    J.


  • 58. Data: 2015-03-16 14:16:51
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-03-16 o 09:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik dddddddd f...@e...com ...
    >
    >>>> Tak - dokładnie o to idzie.
    >>>> Limit taki sam dla wszystkich jest bzdurny z założenia.
    >>>> Za to jest jedynym, co nie przekracza zdolności umysłowych decydentów,
    >>>> dlatego tak chętnie go stosują.
    >>>
    >>> Co proponujesz?
    >>>
    >> na początek - weryfikację ograniczeń i dostosowanie ich do bezpiecznej
    >> prędkości, a nie stosowanie jako dupochron.
    >
    > Ok. Ale załózmy ze masz miejsce gdzie jest 90 i nagle masz tam kilka
    > wypadków bo ktos wypada z drogi.
    > To co robisz?

    ale wypadki dlaczego? takiego jak na filmiku w ogóle nie biorę pod
    uwagę, ew. sprawdzam jakość asfaltu i barier oddzielających pasy ;)

    >
    >> Najlepiej zdjąć ograniczenie
    >> i zobaczyć z jaką prędkością ludzie tam jeżdżą. Oczywiście jak jest
    >> sucho i bardzo dobra przyczepność.
    >
    > Mówisz, ze obecnie się tego nie robi?

    cóż... przypuszczam że nie


    >> Na niebezpiecznych zakrętach stawiać znak "prędkość sugerowana",
    >
    > Niepotrzebne komplikowanie - na niebezpiecznych zakretach policja nie
    > suszy, wiec spokojnie mozesz znak dokładnie tak traktować.

    może i tak, jakby znaki zniknęły to ludzie szybko nauczyliby się myśleć

    >
    >> ograniczenia tam gdzie trzeba - przejście dla pieszych, skrzyżowanie bez
    >> widoczności itp.
    >
    > Nic nowego.
    > A ze sie nie zawsze udaje...

    nie widzę potrzeby ograniczenia na skrzyżowaniu w szczerym polu, tam
    dobrze widać kiedy można wyjechać. A teraz chyba większość skrzyżowań
    dróg poza zabudowanym ma ograniczenia


    >
    >> Do tego zniesienie limitu prędkości na autostradzie i karanie kierowców
    >> za jazdę lewym pasem i zmianę pasa bez sygnalizowania.
    >
    > Za jazde lewym karanie akurat sie zdarza.

    przyjmując, że kontrole prędkości zdarzają się rzadko, to karanie za
    jazdę lewym praktycznie nie występuj

    > Karanie za brak kierunkowskazów? Powinienes słyszeć jak teraz głosno ci
    > klaszcze.

    niestety, na autostradzie to nagminne i wydaje mi się że nawet ludzie
    którzy w mieście używają kierunkowskazów jak wjadą na autostradę to o
    nich zapominają (nie wiem co im przyświeca - jak mieć wypadek to już
    porządny, a nie jakąś tam stłuczkę?)

    > Moim zdaniem powinni robic takie akcje szkoleniowe - ustawic sie na
    > rondzie, wyłapywac tych co nie umieją upłynniac ruchu, brtac ich na boczek
    > i pokazywac.
    > Nie karac mandatem, po prostu zajac 45 minut (co juz samo w sobie jest
    > kara) i pokazywac jak płynnie jezdzic po rondach, jak sygnalizować zjazd
    > etc.
    >

    w pełni się zgadzam
    Jakby tyle znaków nie było to można by na kursach na pj poświęcić więcej
    czasu ważnym rzeczom. Może warto w wordach zainstalować jakieś
    symulatory jazdy? Na pewno dobrze by było żeby w ciągu kilku miesięcy od
    zdobycia PJ trzeba było przejść kurs na macie poślizgowej (wysłałem na
    taki żonę i chyba dopiero wtedy sobie uświadomiła co ją może czekać na
    drodze)
    Ja z mojego kursu na PJ zapamiętałem tyle, że przy wordzie to gdzieś tam
    zawrócić trzeba przy prawej krawędzi, gdzieś przy lewej (do dziś nie
    wiem jak mówią przepisy, robię to na czuja i wszyscy są zadowoleni),
    wrzuć choć na chwilę czwórkę (jedyny moment na egzaminie gdzie miałem
    taką możliwość to taki, że tuż po wrzuceniu czwórki zacząłem hamować, bo
    miałem skręt w lewo) - jak dla mnie zupełnie zbędne rzeczy na które
    poświęcano mnóstwo czasu. Jedyna sensowna rzecz to 'nie hamuj na
    zakręcie ani nie zmieniaj biegu' - ale powinno to wyglądać inaczej -
    jedziemy na matę poślizgową i instruktor mówi - a na tym zakręcie
    zahamuj awaryjnie...
    Ale za to na egzaminatora trafiłem w porządku - przecinałem drogę
    dwujezdniową, przede mną ruszyło auto, miało pusto więc ja za nim - a on
    zatrzymał się między jezdniami bo daleko na horyzoncie zobaczył auto.
    Dla mnie nie było już miejsca więc żeby nie blokować jezdni stanąłem
    obok niego. Egzaminator stwierdził że dobrze zrobiłem, choć to
    nieprzepisowe. Ale wtedy jeszcze kamer nie było ;)

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz



  • 59. Data: 2015-03-16 14:18:56
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
    >W tego typu sytuacjach jeszcze może być tak, że opona im gorsza tym
    >lepsza.
    >Opanowanie poślizgu przy dużej przyczepności jest wbrew pozorom
    >trudniejsze
    >niż przy małej.
    >Raz że prędkość przy której się samochód zacznie ślizgać będzie
    >wyższa, a
    >dwa, że reakcje kierowcy w przypadku dużej przyczepności muszą być
    >dużo
    >bardziej precyzyjne.
    >Dlatego na śniegu każdy umie wycinać Aaltoneny na wszystkie strony, a
    >zrobić to samo na suchym asfalcie to już by był duży problem.

    No i czas - tu chwila moment to trwalo.
    Na lodzie to samochod moze i bokiem, ale sunie prosto po starym
    wektorze ...

    J.


  • 60. Data: 2015-03-16 16:58:42
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsA45F5D96A1CA9budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
    >
    >>>> Uprasza się o nie wyciąganie z kibla jego zawartości o wątpliwej
    >>>> cnocie.....
    >>>
    >>> Uprasza się o zostawianie swojej zawartosci kibla we własnym domu.
    >>
    >> Tak, właśnie o to chodzi - niech takie Maciejewskie zostaną gdzie ich
    >> miejsce.
    >>
    > Równiez informacja, ze ty masz go w kiblu niech taka pozostanie.

    Nie - wyciągajcie bez potrzeby, to pozostanie.


strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 20


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: