-
121. Data: 2015-03-17 19:13:52
Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-03-17 19:09, J.F. wrote:
> Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
> On 2015-03-17 13:22, J.F. wrote:
>>> No jak z czego ?
>>> "Byly wypadki, to postawilismy ograniczenie do 70. Nadal byly wypadki to
>>> postawilismy 60. Ale nadal sa wypadki, to trzeba postawic 50" :-)
>>
>>> Niestety - ale ograniczenie predkosci najprostsza metoda ograniczenia
>>> wypadkow, a przekroczenie czesto przyczyna, czy tez jedna z przyczyn.
>
>> I poważnie sądzisz, że to działa? Znaczy ogranicza liczbę wypadków?
>
> Jakby zwolnili, to by zadzialalo. Ale kto zwalnia ? :-)
Błąd logiczny - jakby zwolnili to pomogłoby pierwsze 70. A jak nie
zwalniają to i 10 nie pomoże - może zakaz wjazdu;)
Shrek.
-
122. Data: 2015-03-17 19:23:11
Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Budzik"
>
> A ja bym zlikwidował te kursy :-) Człowiek posiada przyrodzone prawo
> do kierowania zarówno piechtochodem jak i samochodem. Kursy mają sens
> jak człowiek nie radzi sobie. Ktoś np nie umie parkować. To na kurs
> niech idzie. Nie umie cofać ? Na kurs. W nosie dłubie podczas jazdy ?
> ... YT :-)
A to jest jeszcze inna sprawa.
Ale chyba juz tak jest albo niedługo ma tak byc, ze bedzie mozna zdawać bez
kursu?
---
Jakie zdawanie ? W podstawówce ?
Elementarna umiejętność.
-
123. Data: 2015-03-17 19:34:36
Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Budzik"
> I po co to napisałeś ?! Teraz będą suszyć i na zakrętach :-)
Mówisz ze czytają grupe? :)
---
Publiczna jest
-
124. Data: 2015-03-17 20:20:37
Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "dddddddd"
>
> na początek - weryfikację ograniczeń i dostosowanie ich do bezpiecznej
> prędkości, a nie stosowanie jako dupochron.
> ---
> Ale ... to już mamy za sobą. Ograniczenia oczywiście nie są wyliczane,
> ale generalnie oddają jakoś trudność drogi. Obojętnie czy/o ile
> przekraczasz możesz wziąć poprawkę.
ale ta poprawka nie jest stała, zdarzają się miejsca gdzie znak jest
dobrze postawiony
---
Ja za bardzo nie rozumiem kwestii. Jeśli nie można samodzielnie ocenić
bezpieczeństwa to należy się zdać na znaki.
>
> Najlepiej zdjąć ograniczenie
> i zobaczyć z jaką prędkością ludzie tam jeżdżą.
> ---
> Po co patrzeć ? By zobaczyć jak się rozwalają ? W jakim innym celu ?
> Chyba nie po to, by inne zakazy postawić. To by niczemu nie służyło.
po to żeby na 10 zdjętych ograniczeń postawić jedno tam gdzie faktycznie
ma sens
---
Nie ogarniam czemu prędkość z jaką jeżdżą ma świadczyć o tym jak jest
bezpiecznie ?
>
> Oczywiście jak jest
> sucho i bardzo dobra przyczepność.
> ---
> Mobilne znaki ? :-)
skalkulowane na dobrą przyczepność
można też jak w Austrii - ograniczenie tylko podczas opadów
---
Można se samochód dobry kupić, który to oceni.
>
> Na gorsze warunki jest inny przepis.
> ---
> Jaki przepis ? Tu chodzi o:
> 1. bezpieczeństwo
> 2. sprawność
dostosowanie prędkości do panujących warunków
---
To nie jest 1 ?
>
> Na niebezpiecznych zakrętach stawiać znak "prędkość sugerowana",
> ---
> Nie wystarczy znak "ostry zakręt" ?
wystarczy, ale ich ilość też trzeba zmniejszyć
---
Podanie kąta rozwiązałoby problem ?
>
> ograniczenia tam gdzie trzeba - przejście dla pieszych, skrzyżowanie bez
> widoczności itp.
> ---
> I tak jest :-)
nie jest - to znaczy tam jest, ale jest też w wielu innych
niepotrzebnych miejscach.
---
Ale zwykle widzisz co jest grane.
A z suszarką staną przy skrzyżowaniu na którym
wyjeżdżający z podporządkowanej ma widoczność na kilometr w każdą
stronę, a ograniczenie na głównej do 60 czy 70..
---
Inny temat. Jak nie te obiboki to inne się pojawią.
>
>
> Do tego zniesienie limitu prędkości na autostradzie
> ---
> A ile Ty zamierzasz zap... po tej autostradzie ? Bo ja tak generalnie
> uważam, że należy znieść ograniczenia prędkości, czyli nie tylko na
> autostradzie, ale wszędzie. Na autostradzie akurat nie widzę wielkiej
> potrzeby. Prędkości jakimi poruszają się zawodnicy to zwykle do 180.
czyli +40 - to co, mają zwiększyć limit do 180?
---
raczej +39, ale to istotnie szczegół
> i karanie kierowców
> za jazdę lewym pasem i zmianę pasa bez sygnalizowania.
> ---
> Ale ... jazda na autostradzie na tym polega, że zajmuje się najbardziej
> odpowiedni pas, co dla mniej więcej 1/2 oznacza pas lewy.
lewym pasem się wyprzedza, jazda na autostradzie jak i każdej innej
drodze polega na tym, że jedzie się przy prawej krawędzi
---
Nie, jedzie się najodpowiedniejszym pasem, czyli jak się skręca w lewo albo
wyprzedza to używa lewych a jak w prawo to prawych, wyjątkowo można
wyprzedzać.
Wystarczy nim
> jechać. Widziałem tylko dwóch ciu... zmieniających ciągle pasy i były to
> te obiboki co to niby pilnują bezpieczeństwa.
jadąc 200km/h prawie nie zmieniam pasów bo nie ma sensu, ale jadąc 140
szybko uciekam na prawy
---
Sam widzisz.
Kiedyś jechałem z gościem który wyjeżdżając z podporządkowanej mając
bardzo krótki pas rozbiegowy wjeżdżał na niego i dopiero z niego włączał
kierunkowskaz i wjeżdżał na właściwy pas. Zapytałem dlaczego tak robi
skoro mógłby od razu zająć właściwy - przecież widoczność jest dobra i
nic by się nie stało. On odpowiedział że taki ma nawyk i nawet po 36h
pracy non stop zrobi dokładnie to samo - być może dzięki temu żyje do
dziś...
---
...i jak popełnia błędy to je popełnia przez lata dzięki temu ... przez lata
dupiato jeździ.
tak samo z kierunkowskazami - przyzwyczaisz się nie włączać, będzie
sytuacja wymagająca troszkę szybszej zmiany pasa, nie zauważysz gościa
obok...
---
...i wjadę w niego z migaczem :-)
Nie wiem też po kiego
> ...ja karać za niesygnalizowanie zmiany pasa jak ta zmiana w 1/2 jest
> oczywistą konsekwencją kończenia manewru i nic nie wnosi do
> bezpieczeństwa. Sygnalizuje się to, czego nie widać.
a w 1/2 konsekwencją rozpoczynania manewru.
---
Dwie różne sytuacje.
Naprawdę tak trudno
wyprostować jeden palec i wcelować w przełącznik?
---
Skoro o tym piszesz to pewnie trudno.
-
125. Data: 2015-03-17 20:58:27
Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2015-03-17 o 20:20, re pisze:
>
>
> Użytkownik "dddddddd"
>
>>
>> na początek - weryfikację ograniczeń i dostosowanie ich do bezpiecznej
>> prędkości, a nie stosowanie jako dupochron.
>> ---
>> Ale ... to już mamy za sobą. Ograniczenia oczywiście nie są wyliczane,
>> ale generalnie oddają jakoś trudność drogi. Obojętnie czy/o ile
>> przekraczasz możesz wziąć poprawkę.
>
> ale ta poprawka nie jest stała, zdarzają się miejsca gdzie znak jest
> dobrze postawiony
> ---
> Ja za bardzo nie rozumiem kwestii. Jeśli nie można samodzielnie ocenić
> bezpieczeństwa to należy się zdać na znaki.
a jeśli można...to trzeba zdać się na znaki lub płacić
>
>>
>> Najlepiej zdjąć ograniczenie
>> i zobaczyć z jaką prędkością ludzie tam jeżdżą.
>> ---
>> Po co patrzeć ? By zobaczyć jak się rozwalają ? W jakim innym celu ?
>> Chyba nie po to, by inne zakazy postawić. To by niczemu nie służyło.
>
> po to żeby na 10 zdjętych ograniczeń postawić jedno tam gdzie faktycznie
> ma sens
> ---
> Nie ogarniam czemu prędkość z jaką jeżdżą ma świadczyć o tym jak jest
> bezpiecznie ?
skoro jeżdżą i jest bezpiecznie to znaczy że ograniczenie jest niepotrzebne
>
>>
>> Oczywiście jak jest
>> sucho i bardzo dobra przyczepność.
>> ---
>> Mobilne znaki ? :-)
>
> skalkulowane na dobrą przyczepność
> można też jak w Austrii - ograniczenie tylko podczas opadów
> ---
> Można se samochód dobry kupić, który to oceni.
w jaki sposób?
>
>>
>> Na gorsze warunki jest inny przepis.
>> ---
>> Jaki przepis ? Tu chodzi o:
>> 1. bezpieczeństwo
>> 2. sprawność
>
> dostosowanie prędkości do panujących warunków
> ---
> To nie jest 1 ?
nie rozumiem
>
>>
>> Na niebezpiecznych zakrętach stawiać znak "prędkość sugerowana",
>> ---
>> Nie wystarczy znak "ostry zakręt" ?
>
> wystarczy, ale ich ilość też trzeba zmniejszyć
> ---
> Podanie kąta rozwiązałoby problem ?
być może
>
>>
>> ograniczenia tam gdzie trzeba - przejście dla pieszych, skrzyżowanie bez
>> widoczności itp.
>> ---
>> I tak jest :-)
>
> nie jest - to znaczy tam jest, ale jest też w wielu innych
> niepotrzebnych miejscach.
> ---
> Ale zwykle widzisz co jest grane.
ale jak się nie dostosujesz do widzimisię biurokratów to za to płacisz
>
> A z suszarką staną przy skrzyżowaniu na którym
> wyjeżdżający z podporządkowanej ma widoczność na kilometr w każdą
> stronę, a ograniczenie na głównej do 60 czy 70..
> ---
> Inny temat. Jak nie te obiboki to inne się pojawią.
jak nie będzie ograniczenia to się nie pojawią, bo i po co
>
>>
>>
>> Do tego zniesienie limitu prędkości na autostradzie
>> ---
>> A ile Ty zamierzasz zap... po tej autostradzie ? Bo ja tak generalnie
>> uważam, że należy znieść ograniczenia prędkości, czyli nie tylko na
>> autostradzie, ale wszędzie. Na autostradzie akurat nie widzę wielkiej
>> potrzeby. Prędkości jakimi poruszają się zawodnicy to zwykle do 180.
>
> czyli +40 - to co, mają zwiększyć limit do 180?
> ---
> raczej +39, ale to istotnie szczegół
>
>> i karanie kierowców
>> za jazdę lewym pasem i zmianę pasa bez sygnalizowania.
>> ---
>> Ale ... jazda na autostradzie na tym polega, że zajmuje się najbardziej
>> odpowiedni pas, co dla mniej więcej 1/2 oznacza pas lewy.
>
> lewym pasem się wyprzedza, jazda na autostradzie jak i każdej innej
> drodze polega na tym, że jedzie się przy prawej krawędzi
> ---
> Nie, jedzie się najodpowiedniejszym pasem, czyli jak się skręca w lewo
> albo wyprzedza to używa lewych a jak w prawo to prawych, wyjątkowo można
> wyprzedzać.
na autostradzie nie skręca się w lewo, a jadąc 10km/h szybciej od innych
i mając kilometr pustki przed sobą to się nie wyprzedza tylko blokuje
lewy pas. Pomógł by tu przepis o maksymalnym czasie wyprzedzania
>
> Wystarczy nim
>> jechać. Widziałem tylko dwóch ciu... zmieniających ciągle pasy i były to
>> te obiboki co to niby pilnują bezpieczeństwa.
>
> jadąc 200km/h prawie nie zmieniam pasów bo nie ma sensu, ale jadąc 140
> szybko uciekam na prawy
> ---
> Sam widzisz.
tylko przy 200 mało prawdopodobne że będę komuś blokował pas, a jeśli
tak będzie to zbliży się do mnie niewiele szybciej, za to jadąc 120 jest
bardzo prawdopodobne że będziesz komuś przeszkadzał jadąc lewym
>
> Kiedyś jechałem z gościem który wyjeżdżając z podporządkowanej mając
> bardzo krótki pas rozbiegowy wjeżdżał na niego i dopiero z niego włączał
> kierunkowskaz i wjeżdżał na właściwy pas. Zapytałem dlaczego tak robi
> skoro mógłby od razu zająć właściwy - przecież widoczność jest dobra i
> nic by się nie stało. On odpowiedział że taki ma nawyk i nawet po 36h
> pracy non stop zrobi dokładnie to samo - być może dzięki temu żyje do
> dziś...
> ---
> ...i jak popełnia błędy to je popełnia przez lata dzięki temu ... przez
> lata dupiato jeździ.
sęk w tym że jeździł dość przepisowo. Rutyna nigdy nie jest dobra, ale
wielu nie wie jakie błędy popełnia będąc zmęczonym.
Ja nauczyłem się jak miałem stłuczkę na autostradzie ze zmęczonym
kierowcą - jechał właśnie lewym pasem, zobaczył w lusterku światła i
stwierdził że ktoś zaraz w niego wjedzie bo pędzi bardzo szybko. Zmienił
pas bez kierunkowskazu, wjechał w auto obok. Od tego czasu potrafię o
13:00 zatrzymać się i przespać '15 minut'
>
>
> tak samo z kierunkowskazami - przyzwyczaisz się nie włączać, będzie
> sytuacja wymagająca troszkę szybszej zmiany pasa, nie zauważysz gościa
> obok...
> ---
> ...i wjadę w niego z migaczem :-)
jest większa szansa że on wyhamuje
>
>
> Nie wiem też po kiego
>> ...ja karać za niesygnalizowanie zmiany pasa jak ta zmiana w 1/2 jest
>> oczywistą konsekwencją kończenia manewru i nic nie wnosi do
>> bezpieczeństwa. Sygnalizuje się to, czego nie widać.
>
> a w 1/2 konsekwencją rozpoczynania manewru.
> ---
> Dwie różne sytuacje.
twierdzisz że ci co nie używają kierunkowskazów robią to tylko w
momencie kończenia manewru?
>
> Naprawdę tak trudno
> wyprostować jeden palec i wcelować w przełącznik?
> ---
> Skoro o tym piszesz to pewnie trudno.
ja z tym problemu nie mam
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
126. Data: 2015-03-17 21:18:26
Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
On 2015-03-17 19:09, J.F. wrote:
>>>> No jak z czego ?
>>>> "Byly wypadki, to postawilismy ograniczenie do 70. Nadal byly
>>>> wypadki to
>>>> postawilismy 60. Ale nadal sa wypadki, to trzeba postawic 50" :-)
>>
>>>> Niestety - ale ograniczenie predkosci najprostsza metoda
>>>> ograniczenia
>>>> wypadkow, a przekroczenie czesto przyczyna, czy tez jedna z
>>>> przyczyn.
>
>>> I poważnie sądzisz, że to działa? Znaczy ogranicza liczbę
>>> wypadków?
>> Jakby zwolnili, to by zadzialalo. Ale kto zwalnia ? :-)
>Błąd logiczny - jakby zwolnili to pomogłoby pierwsze 70.
Ale to tylko polowiczny blad logiczny - bo spowolnienia nie
kwestionujesz.
>A jak nie zwalniają to i 10 nie pomoże - może zakaz wjazdu;)
Teraz sie nowe mozliwosci otwarly - 70 i FR ... ciekawe czy ktos
sprawdzi czy 90+FR by nie wystarczylo :-)
J.
-
127. Data: 2015-03-17 21:22:00
Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "re" napisał w wiadomości
Użytkownik "dddddddd"
>> na początek - weryfikację ograniczeń i dostosowanie ich do
>> bezpiecznej
>> prędkości, a nie stosowanie jako dupochron.
> ---
>> Ale ... to już mamy za sobą. Ograniczenia oczywiście nie są
>> wyliczane,
>> ale generalnie oddają jakoś trudność drogi. Obojętnie czy/o ile
>> przekraczasz możesz wziąć poprawkę.
>ale ta poprawka nie jest stała, zdarzają się miejsca gdzie znak jest
>dobrze postawiony
>---
>Ja za bardzo nie rozumiem kwestii. Jeśli nie można samodzielnie
>ocenić bezpieczeństwa to należy się zdać na znaki.
Spoleczenstwo juz to zrobilo i ocenilo bezpieczenstwo.
Teraz spoleczenstwo nie zwalnia i nie zwraca uwagi na znaki :-)
J.
-
128. Data: 2015-03-17 21:26:01
Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-03-17 21:18, J.F. wrote:
> Teraz sie nowe mozliwosci otwarly - 70 i FR ... ciekawe czy ktos
> sprawdzi czy 90+FR by nie wystarczylo :-)
Jakby ci to powiedzieć - nie, nie sprawdzi. Jak już jest fotoradar to
nic się nie da zrobić - ograniczenie musi być.
Shrek.
-
129. Data: 2015-03-17 21:49:38
Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości
On 2015-03-17 21:18, J.F. wrote:
>> Teraz sie nowe mozliwosci otwarly - 70 i FR ... ciekawe czy ktos
>> sprawdzi czy 90+FR by nie wystarczylo :-)
>Jakby ci to powiedzieć - nie, nie sprawdzi. Jak już jest fotoradar to
>nic się nie da zrobić - ograniczenie musi być.
Musiec nie musi, ale skoro byly wypadki, ograniczylismy do 70,
poparlismy FR, wypadki znikly, to logiczny wniosek ze 70 jest dobre
:-)
J.
-
130. Data: 2015-03-17 21:54:25
Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-03-17 21:49, J.F. wrote:
> Musiec nie musi, ale skoro byly wypadki, ograniczylismy do 70,
> poparlismy FR, wypadki znikly, to logiczny wniosek ze 70 jest dobre :-)
Z tym bym uważał;)
Shrek.