eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejne BMW zabrało człowieka
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 194

  • 121. Data: 2015-03-17 19:13:52
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-17 19:09, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    > On 2015-03-17 13:22, J.F. wrote:
    >>> No jak z czego ?
    >>> "Byly wypadki, to postawilismy ograniczenie do 70. Nadal byly wypadki to
    >>> postawilismy 60. Ale nadal sa wypadki, to trzeba postawic 50" :-)
    >>
    >>> Niestety - ale ograniczenie predkosci najprostsza metoda ograniczenia
    >>> wypadkow, a przekroczenie czesto przyczyna, czy tez jedna z przyczyn.
    >
    >> I poważnie sądzisz, że to działa? Znaczy ogranicza liczbę wypadków?
    >
    > Jakby zwolnili, to by zadzialalo. Ale kto zwalnia ? :-)

    Błąd logiczny - jakby zwolnili to pomogłoby pierwsze 70. A jak nie
    zwalniają to i 10 nie pomoże - może zakaz wjazdu;)

    Shrek.


  • 122. Data: 2015-03-17 19:23:11
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Budzik"


    >
    > A ja bym zlikwidował te kursy :-) Człowiek posiada przyrodzone prawo
    > do kierowania zarówno piechtochodem jak i samochodem. Kursy mają sens
    > jak człowiek nie radzi sobie. Ktoś np nie umie parkować. To na kurs
    > niech idzie. Nie umie cofać ? Na kurs. W nosie dłubie podczas jazdy ?
    > ... YT :-)

    A to jest jeszcze inna sprawa.
    Ale chyba juz tak jest albo niedługo ma tak byc, ze bedzie mozna zdawać bez
    kursu?
    ---
    Jakie zdawanie ? W podstawówce ?

    Elementarna umiejętność.


  • 123. Data: 2015-03-17 19:34:36
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Budzik"

    > I po co to napisałeś ?! Teraz będą suszyć i na zakrętach :-)

    Mówisz ze czytają grupe? :)
    ---
    Publiczna jest


  • 124. Data: 2015-03-17 20:20:37
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "dddddddd"

    >
    > na początek - weryfikację ograniczeń i dostosowanie ich do bezpiecznej
    > prędkości, a nie stosowanie jako dupochron.
    > ---
    > Ale ... to już mamy za sobą. Ograniczenia oczywiście nie są wyliczane,
    > ale generalnie oddają jakoś trudność drogi. Obojętnie czy/o ile
    > przekraczasz możesz wziąć poprawkę.

    ale ta poprawka nie jest stała, zdarzają się miejsca gdzie znak jest
    dobrze postawiony
    ---
    Ja za bardzo nie rozumiem kwestii. Jeśli nie można samodzielnie ocenić
    bezpieczeństwa to należy się zdać na znaki.

    >
    > Najlepiej zdjąć ograniczenie
    > i zobaczyć z jaką prędkością ludzie tam jeżdżą.
    > ---
    > Po co patrzeć ? By zobaczyć jak się rozwalają ? W jakim innym celu ?
    > Chyba nie po to, by inne zakazy postawić. To by niczemu nie służyło.

    po to żeby na 10 zdjętych ograniczeń postawić jedno tam gdzie faktycznie
    ma sens
    ---
    Nie ogarniam czemu prędkość z jaką jeżdżą ma świadczyć o tym jak jest
    bezpiecznie ?

    >
    > Oczywiście jak jest
    > sucho i bardzo dobra przyczepność.
    > ---
    > Mobilne znaki ? :-)

    skalkulowane na dobrą przyczepność
    można też jak w Austrii - ograniczenie tylko podczas opadów
    ---
    Można se samochód dobry kupić, który to oceni.

    >
    > Na gorsze warunki jest inny przepis.
    > ---
    > Jaki przepis ? Tu chodzi o:
    > 1. bezpieczeństwo
    > 2. sprawność

    dostosowanie prędkości do panujących warunków
    ---
    To nie jest 1 ?

    >
    > Na niebezpiecznych zakrętach stawiać znak "prędkość sugerowana",
    > ---
    > Nie wystarczy znak "ostry zakręt" ?

    wystarczy, ale ich ilość też trzeba zmniejszyć
    ---
    Podanie kąta rozwiązałoby problem ?

    >
    > ograniczenia tam gdzie trzeba - przejście dla pieszych, skrzyżowanie bez
    > widoczności itp.
    > ---
    > I tak jest :-)

    nie jest - to znaczy tam jest, ale jest też w wielu innych
    niepotrzebnych miejscach.
    ---
    Ale zwykle widzisz co jest grane.

    A z suszarką staną przy skrzyżowaniu na którym
    wyjeżdżający z podporządkowanej ma widoczność na kilometr w każdą
    stronę, a ograniczenie na głównej do 60 czy 70..
    ---
    Inny temat. Jak nie te obiboki to inne się pojawią.

    >
    >
    > Do tego zniesienie limitu prędkości na autostradzie
    > ---
    > A ile Ty zamierzasz zap... po tej autostradzie ? Bo ja tak generalnie
    > uważam, że należy znieść ograniczenia prędkości, czyli nie tylko na
    > autostradzie, ale wszędzie. Na autostradzie akurat nie widzę wielkiej
    > potrzeby. Prędkości jakimi poruszają się zawodnicy to zwykle do 180.

    czyli +40 - to co, mają zwiększyć limit do 180?
    ---
    raczej +39, ale to istotnie szczegół

    > i karanie kierowców
    > za jazdę lewym pasem i zmianę pasa bez sygnalizowania.
    > ---
    > Ale ... jazda na autostradzie na tym polega, że zajmuje się najbardziej
    > odpowiedni pas, co dla mniej więcej 1/2 oznacza pas lewy.

    lewym pasem się wyprzedza, jazda na autostradzie jak i każdej innej
    drodze polega na tym, że jedzie się przy prawej krawędzi
    ---
    Nie, jedzie się najodpowiedniejszym pasem, czyli jak się skręca w lewo albo
    wyprzedza to używa lewych a jak w prawo to prawych, wyjątkowo można
    wyprzedzać.

    Wystarczy nim
    > jechać. Widziałem tylko dwóch ciu... zmieniających ciągle pasy i były to
    > te obiboki co to niby pilnują bezpieczeństwa.

    jadąc 200km/h prawie nie zmieniam pasów bo nie ma sensu, ale jadąc 140
    szybko uciekam na prawy
    ---
    Sam widzisz.

    Kiedyś jechałem z gościem który wyjeżdżając z podporządkowanej mając
    bardzo krótki pas rozbiegowy wjeżdżał na niego i dopiero z niego włączał
    kierunkowskaz i wjeżdżał na właściwy pas. Zapytałem dlaczego tak robi
    skoro mógłby od razu zająć właściwy - przecież widoczność jest dobra i
    nic by się nie stało. On odpowiedział że taki ma nawyk i nawet po 36h
    pracy non stop zrobi dokładnie to samo - być może dzięki temu żyje do
    dziś...
    ---
    ...i jak popełnia błędy to je popełnia przez lata dzięki temu ... przez lata
    dupiato jeździ.


    tak samo z kierunkowskazami - przyzwyczaisz się nie włączać, będzie
    sytuacja wymagająca troszkę szybszej zmiany pasa, nie zauważysz gościa
    obok...
    ---
    ...i wjadę w niego z migaczem :-)


    Nie wiem też po kiego
    > ...ja karać za niesygnalizowanie zmiany pasa jak ta zmiana w 1/2 jest
    > oczywistą konsekwencją kończenia manewru i nic nie wnosi do
    > bezpieczeństwa. Sygnalizuje się to, czego nie widać.

    a w 1/2 konsekwencją rozpoczynania manewru.
    ---
    Dwie różne sytuacje.

    Naprawdę tak trudno
    wyprostować jeden palec i wcelować w przełącznik?
    ---
    Skoro o tym piszesz to pewnie trudno.


  • 125. Data: 2015-03-17 20:58:27
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-03-17 o 20:20, re pisze:
    >
    >
    > Użytkownik "dddddddd"
    >
    >>
    >> na początek - weryfikację ograniczeń i dostosowanie ich do bezpiecznej
    >> prędkości, a nie stosowanie jako dupochron.
    >> ---
    >> Ale ... to już mamy za sobą. Ograniczenia oczywiście nie są wyliczane,
    >> ale generalnie oddają jakoś trudność drogi. Obojętnie czy/o ile
    >> przekraczasz możesz wziąć poprawkę.
    >
    > ale ta poprawka nie jest stała, zdarzają się miejsca gdzie znak jest
    > dobrze postawiony
    > ---
    > Ja za bardzo nie rozumiem kwestii. Jeśli nie można samodzielnie ocenić
    > bezpieczeństwa to należy się zdać na znaki.

    a jeśli można...to trzeba zdać się na znaki lub płacić


    >
    >>
    >> Najlepiej zdjąć ograniczenie
    >> i zobaczyć z jaką prędkością ludzie tam jeżdżą.
    >> ---
    >> Po co patrzeć ? By zobaczyć jak się rozwalają ? W jakim innym celu ?
    >> Chyba nie po to, by inne zakazy postawić. To by niczemu nie służyło.
    >
    > po to żeby na 10 zdjętych ograniczeń postawić jedno tam gdzie faktycznie
    > ma sens
    > ---
    > Nie ogarniam czemu prędkość z jaką jeżdżą ma świadczyć o tym jak jest
    > bezpiecznie ?

    skoro jeżdżą i jest bezpiecznie to znaczy że ograniczenie jest niepotrzebne

    >
    >>
    >> Oczywiście jak jest
    >> sucho i bardzo dobra przyczepność.
    >> ---
    >> Mobilne znaki ? :-)
    >
    > skalkulowane na dobrą przyczepność
    > można też jak w Austrii - ograniczenie tylko podczas opadów
    > ---
    > Można se samochód dobry kupić, który to oceni.

    w jaki sposób?

    >
    >>
    >> Na gorsze warunki jest inny przepis.
    >> ---
    >> Jaki przepis ? Tu chodzi o:
    >> 1. bezpieczeństwo
    >> 2. sprawność
    >
    > dostosowanie prędkości do panujących warunków
    > ---
    > To nie jest 1 ?

    nie rozumiem

    >
    >>
    >> Na niebezpiecznych zakrętach stawiać znak "prędkość sugerowana",
    >> ---
    >> Nie wystarczy znak "ostry zakręt" ?
    >
    > wystarczy, ale ich ilość też trzeba zmniejszyć
    > ---
    > Podanie kąta rozwiązałoby problem ?

    być może

    >
    >>
    >> ograniczenia tam gdzie trzeba - przejście dla pieszych, skrzyżowanie bez
    >> widoczności itp.
    >> ---
    >> I tak jest :-)
    >
    > nie jest - to znaczy tam jest, ale jest też w wielu innych
    > niepotrzebnych miejscach.
    > ---
    > Ale zwykle widzisz co jest grane.

    ale jak się nie dostosujesz do widzimisię biurokratów to za to płacisz

    >
    > A z suszarką staną przy skrzyżowaniu na którym
    > wyjeżdżający z podporządkowanej ma widoczność na kilometr w każdą
    > stronę, a ograniczenie na głównej do 60 czy 70..
    > ---
    > Inny temat. Jak nie te obiboki to inne się pojawią.

    jak nie będzie ograniczenia to się nie pojawią, bo i po co

    >
    >>
    >>
    >> Do tego zniesienie limitu prędkości na autostradzie
    >> ---
    >> A ile Ty zamierzasz zap... po tej autostradzie ? Bo ja tak generalnie
    >> uważam, że należy znieść ograniczenia prędkości, czyli nie tylko na
    >> autostradzie, ale wszędzie. Na autostradzie akurat nie widzę wielkiej
    >> potrzeby. Prędkości jakimi poruszają się zawodnicy to zwykle do 180.
    >
    > czyli +40 - to co, mają zwiększyć limit do 180?
    > ---
    > raczej +39, ale to istotnie szczegół
    >
    >> i karanie kierowców
    >> za jazdę lewym pasem i zmianę pasa bez sygnalizowania.
    >> ---
    >> Ale ... jazda na autostradzie na tym polega, że zajmuje się najbardziej
    >> odpowiedni pas, co dla mniej więcej 1/2 oznacza pas lewy.
    >
    > lewym pasem się wyprzedza, jazda na autostradzie jak i każdej innej
    > drodze polega na tym, że jedzie się przy prawej krawędzi
    > ---
    > Nie, jedzie się najodpowiedniejszym pasem, czyli jak się skręca w lewo
    > albo wyprzedza to używa lewych a jak w prawo to prawych, wyjątkowo można
    > wyprzedzać.

    na autostradzie nie skręca się w lewo, a jadąc 10km/h szybciej od innych
    i mając kilometr pustki przed sobą to się nie wyprzedza tylko blokuje
    lewy pas. Pomógł by tu przepis o maksymalnym czasie wyprzedzania

    >
    > Wystarczy nim
    >> jechać. Widziałem tylko dwóch ciu... zmieniających ciągle pasy i były to
    >> te obiboki co to niby pilnują bezpieczeństwa.
    >
    > jadąc 200km/h prawie nie zmieniam pasów bo nie ma sensu, ale jadąc 140
    > szybko uciekam na prawy
    > ---
    > Sam widzisz.


    tylko przy 200 mało prawdopodobne że będę komuś blokował pas, a jeśli
    tak będzie to zbliży się do mnie niewiele szybciej, za to jadąc 120 jest
    bardzo prawdopodobne że będziesz komuś przeszkadzał jadąc lewym

    >
    > Kiedyś jechałem z gościem który wyjeżdżając z podporządkowanej mając
    > bardzo krótki pas rozbiegowy wjeżdżał na niego i dopiero z niego włączał
    > kierunkowskaz i wjeżdżał na właściwy pas. Zapytałem dlaczego tak robi
    > skoro mógłby od razu zająć właściwy - przecież widoczność jest dobra i
    > nic by się nie stało. On odpowiedział że taki ma nawyk i nawet po 36h
    > pracy non stop zrobi dokładnie to samo - być może dzięki temu żyje do
    > dziś...
    > ---
    > ...i jak popełnia błędy to je popełnia przez lata dzięki temu ... przez
    > lata dupiato jeździ.

    sęk w tym że jeździł dość przepisowo. Rutyna nigdy nie jest dobra, ale
    wielu nie wie jakie błędy popełnia będąc zmęczonym.
    Ja nauczyłem się jak miałem stłuczkę na autostradzie ze zmęczonym
    kierowcą - jechał właśnie lewym pasem, zobaczył w lusterku światła i
    stwierdził że ktoś zaraz w niego wjedzie bo pędzi bardzo szybko. Zmienił
    pas bez kierunkowskazu, wjechał w auto obok. Od tego czasu potrafię o
    13:00 zatrzymać się i przespać '15 minut'

    >
    >
    > tak samo z kierunkowskazami - przyzwyczaisz się nie włączać, będzie
    > sytuacja wymagająca troszkę szybszej zmiany pasa, nie zauważysz gościa
    > obok...
    > ---
    > ...i wjadę w niego z migaczem :-)

    jest większa szansa że on wyhamuje

    >
    >
    > Nie wiem też po kiego
    >> ...ja karać za niesygnalizowanie zmiany pasa jak ta zmiana w 1/2 jest
    >> oczywistą konsekwencją kończenia manewru i nic nie wnosi do
    >> bezpieczeństwa. Sygnalizuje się to, czego nie widać.
    >
    > a w 1/2 konsekwencją rozpoczynania manewru.
    > ---
    > Dwie różne sytuacje.

    twierdzisz że ci co nie używają kierunkowskazów robią to tylko w
    momencie kończenia manewru?

    >
    > Naprawdę tak trudno
    > wyprostować jeden palec i wcelować w przełącznik?
    > ---
    > Skoro o tym piszesz to pewnie trudno.

    ja z tym problemu nie mam

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 126. Data: 2015-03-17 21:18:26
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    On 2015-03-17 19:09, J.F. wrote:
    >>>> No jak z czego ?
    >>>> "Byly wypadki, to postawilismy ograniczenie do 70. Nadal byly
    >>>> wypadki to
    >>>> postawilismy 60. Ale nadal sa wypadki, to trzeba postawic 50" :-)
    >>
    >>>> Niestety - ale ograniczenie predkosci najprostsza metoda
    >>>> ograniczenia
    >>>> wypadkow, a przekroczenie czesto przyczyna, czy tez jedna z
    >>>> przyczyn.
    >
    >>> I poważnie sądzisz, że to działa? Znaczy ogranicza liczbę
    >>> wypadków?
    >> Jakby zwolnili, to by zadzialalo. Ale kto zwalnia ? :-)

    >Błąd logiczny - jakby zwolnili to pomogłoby pierwsze 70.

    Ale to tylko polowiczny blad logiczny - bo spowolnienia nie
    kwestionujesz.

    >A jak nie zwalniają to i 10 nie pomoże - może zakaz wjazdu;)

    Teraz sie nowe mozliwosci otwarly - 70 i FR ... ciekawe czy ktos
    sprawdzi czy 90+FR by nie wystarczylo :-)

    J.





  • 127. Data: 2015-03-17 21:22:00
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości
    Użytkownik "dddddddd"
    >> na początek - weryfikację ograniczeń i dostosowanie ich do
    >> bezpiecznej
    >> prędkości, a nie stosowanie jako dupochron.
    > ---
    >> Ale ... to już mamy za sobą. Ograniczenia oczywiście nie są
    >> wyliczane,
    >> ale generalnie oddają jakoś trudność drogi. Obojętnie czy/o ile
    >> przekraczasz możesz wziąć poprawkę.

    >ale ta poprawka nie jest stała, zdarzają się miejsca gdzie znak jest
    >dobrze postawiony
    >---
    >Ja za bardzo nie rozumiem kwestii. Jeśli nie można samodzielnie
    >ocenić bezpieczeństwa to należy się zdać na znaki.

    Spoleczenstwo juz to zrobilo i ocenilo bezpieczenstwo.
    Teraz spoleczenstwo nie zwalnia i nie zwraca uwagi na znaki :-)

    J.


  • 128. Data: 2015-03-17 21:26:01
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-17 21:18, J.F. wrote:

    > Teraz sie nowe mozliwosci otwarly - 70 i FR ... ciekawe czy ktos
    > sprawdzi czy 90+FR by nie wystarczylo :-)

    Jakby ci to powiedzieć - nie, nie sprawdzi. Jak już jest fotoradar to
    nic się nie da zrobić - ograniczenie musi być.

    Shrek.


  • 129. Data: 2015-03-17 21:49:38
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości
    On 2015-03-17 21:18, J.F. wrote:
    >> Teraz sie nowe mozliwosci otwarly - 70 i FR ... ciekawe czy ktos
    >> sprawdzi czy 90+FR by nie wystarczylo :-)
    >Jakby ci to powiedzieć - nie, nie sprawdzi. Jak już jest fotoradar to
    >nic się nie da zrobić - ograniczenie musi być.

    Musiec nie musi, ale skoro byly wypadki, ograniczylismy do 70,
    poparlismy FR, wypadki znikly, to logiczny wniosek ze 70 jest dobre
    :-)

    J.


  • 130. Data: 2015-03-17 21:54:25
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-17 21:49, J.F. wrote:

    > Musiec nie musi, ale skoro byly wypadki, ograniczylismy do 70,
    > poparlismy FR, wypadki znikly, to logiczny wniosek ze 70 jest dobre :-)

    Z tym bym uważał;)

    Shrek.

strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 ... 20


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: