eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejne BMW zabrało człowieka
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 194

  • 111. Data: 2015-03-17 06:34:16
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-16 22:00, Budzik wrote:

    >>> Jak wypadaja 140@90 to ni ma o czym mówić.
    >>
    >> A jak przy 120? Albo przy 90 w deszczu?
    >>
    > To tez nie ma o czym.

    To kiedy jest o czym rozmawiać. Bo z czystej statystyki wynika, że skoro
    większość jeżdzi +20, to i większość wypadków będzie przy prędkości
    powyżej dozwolonej.

    Shrek.


  • 112. Data: 2015-03-17 06:39:36
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-16 23:15, Tomasz Pyra wrote:


    > No ale to właśnie szkoda że kierowcy nie potrafią tego zrozumieć,
    > Bo zwężanie pasów ruchu to też głupie jest.

    E tam - w miastach, gdzie nie wyburzono centrum w czasie wojny wąskie
    pasy są i ludziki dają radę - przy okazji nie zapieprzają 80 po centrum.

    Shrek.


  • 113. Data: 2015-03-17 13:18:31
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Postawa" napisał
    W dniu 2015-03-16 o 17:37, Shrek pisze:
    >> Czyli dyskusja o sensowności obecnych ograniczeń jest bezcelowa.
    >> Nikt
    >> tam do 100 nie zwalnia, niewielu wylatuje a jeśli już to wątpię
    >> żeby z
    >> powodu jazdy 120. Ergo przepis do dupy.

    >Po autostradzie też da się względnie bezpiecznie jechać 200km/h, a
    >jednak nie wolno. Trzeba brać pod uwagę tych, którzy jeździć nie

    U nas nie wolno, a w Niemczech wolno.
    I co ciekawe - tam jest mniej wypadkow.

    >potrafią albo którym ukradli lusterka. Jeśli tłum nie potrafi
    >korzystać z auta i się rozbija na prostej drodze, to trzeba takiemu
    >tłumowi paluszkiem pokazywać ograniczenia.

    No, w zasadzie tak. Tylko gdzie granica ?
    Bo smiem twierdzic, ze kierowca stara sie jechac tak, aby auta nie
    rozbic.
    Owszem, nie zawsze wyszkolenie mu pozwala :-)

    >Z kategorii pomysłów nierealnych: mi się marzą uprawnienia jak u
    >pilotów - masz podstawową licencję, potem szkolenie, odpowiedni
    >egzamin zawierający sytuacje nietypowe i wolno Ci jeździć w nocy, we
    >mgle, z prędkością +20, +40 i tak dalej.

    No, nie takie nierealne. W niemczech jest PJ na szybkie motocykle, w
    Szwecji jakis kurs doszkalajacy na zime, w USA zero alkoholu dla
    mlodych itp ...

    >> Powtórzę - ograniczenia powinny być tylko tam, gdzie z jakiś
    >> powodów
    >> kierowca nie jest właściwie ocenić sytuacji, albo tam gdzie po
    >> prostu
    >> trzeba (szkoły zabudowany, przekroczone normy hałasu itp).
    >> Urealnić, a
    >> potem karać - nie na odwrót, bo taką karę to wszyscy traktują w
    >> kategorii pecha a nie nauczki.

    >Zgadzam się, ale uwierz, że póki będą wypadki i tyle agresji na
    >drodze, to nikogo nie przekonasz do urealnienia ograniczeń.
    >Statystyka rzecz święta, a prokurator tylko czeka, żeby zapytać, co
    >zarządca zrobił po wypadku dla poprawy bezpieczeństwa. Tak więc
    >zarządca będzie stawiał coraz więcej ograniczeń i zapomnij o ich
    >usuwaniu.

    No wiesz, mozna
    a) spytac sie co bylo powodem i ... nie poprzestac na "nadmierna
    predkosc". Zakret zle wyprofilowany - poprawic. Asfalt sliski -
    zmienic. Widocznosc kiepska - wyciac drzewa...
    b) wyslac komisje, komisyjnie przejedzie pare razy, i stwierdzi ze
    przy predkosci 90 nie stwierdza sie zadnych wad drogi ..


    J.


  • 114. Data: 2015-03-17 13:22:13
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości
    On 2015-03-16 09:41, Tomasz Pyra wrote:
    >>> No właśnie tak się zastanawiam - powiedzmy, że bezpieczna jest 90
    >>> i
    >>> mistrze regularnie rozpieradalają się jadąc 120. Gdzie tu
    >>> odpowiedzialność projektanta, żeby stawiał 60 w obawie przed
    >>> prokuratorem?
    >
    >> Wprost z ustawy to nie wynika, ale taka po prostu praktyka
    >> stawiania
    >> znaków.

    >No dobra - ale z czego to wynika - było 90 rozpierdolił się przy 120,
    >postawmy 60? Bo że taka jest praktyka to wiem, ale na Boga czemu? Z
    >przepisów nie wynika, z rozsądku nie wynika, to z czego?

    No jak z czego ?
    "Byly wypadki, to postawilismy ograniczenie do 70. Nadal byly wypadki
    to postawilismy 60. Ale nadal sa wypadki, to trzeba postawic 50" :-)

    Niestety - ale ograniczenie predkosci najprostsza metoda ograniczenia
    wypadkow, a przekroczenie czesto przyczyna, czy tez jedna z przyczyn.

    Ale co - red flag act ?

    J.


  • 115. Data: 2015-03-17 14:21:54
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Ale co - red flag act ?

    nie, nie. 5kmh to za dużo. musi być -5kmh. Bo 10 mniej ratuje życie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 116. Data: 2015-03-17 15:01:12
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 16 Mar 2015 10:26:15 +0100, w
    <5506a1be$0$2208$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Tom" napisał w
    > >Polska, na łuku drogi?
    >
    > Luk tam jest bardzo lagodny, jak widac zreszta.
    >
    > >chyba za mocno depnął, pasażerka nie żyje
    > >http://www.liveleak.com/view?i=1d1_1426368693
    >
    > No coz, niby stoi 60, ale nie jechal jakos drastycznie szybciej niz
    > inni.
    > Trzeba jednak brac poprawke na deszcz.

    Na mój gust to jednak jechał koło 100km/h. Zresztą w komentarzach na
    gazetawroclawska.pl ktoś wyliczył 120km/h.


  • 117. Data: 2015-03-17 16:01:25
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    Mon, 16 Mar 2015 10:26:15 +0100, w
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
    >> >chyba za mocno depnął, pasażerka nie żyje
    >> >http://www.liveleak.com/view?i=1d1_1426368693
    >
    >> No coz, niby stoi 60, ale nie jechal jakos drastycznie szybciej niz
    >> inni.
    >> Trzeba jednak brac poprawke na deszcz.

    >Na mój gust to jednak jechał koło 100km/h. Zresztą w komentarzach na
    >gazetawroclawska.pl ktoś wyliczył 120km/h.

    A filmujacy jechal ~80.

    J.


  • 118. Data: 2015-03-17 17:17:32
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-17 13:22, J.F. wrote:

    > No jak z czego ?
    > "Byly wypadki, to postawilismy ograniczenie do 70. Nadal byly wypadki to
    > postawilismy 60. Ale nadal sa wypadki, to trzeba postawic 50" :-)
    >
    > Niestety - ale ograniczenie predkosci najprostsza metoda ograniczenia
    > wypadkow, a przekroczenie czesto przyczyna, czy tez jedna z przyczyn.

    I poważnie sądzisz, że to działa? Znaczy ogranicza liczbę wypadków?

    Shrek.


  • 119. Data: 2015-03-17 18:31:59
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsA460A002D8D5budzik61pocztaonetpl@127
    .0.0.1...
    > Użytkownik dddddddd f...@e...com ...
    >
    >>>>>> Jak rozwalili się jadąc 140@90 to chyba nikt rozsądny nie wpadnie
    >>>>>> na pomysł, że postawienie 60 pomoże? A może i wpadnie "rowerzyści
    >>>>>> powszechnie jeżdzą bez przepisowego oświetlenia, więc nakażmy im
    >>>>>> jazde w kamizelkach odblaskowych";)
    >>>>>>
    >>>>> Jak wypadaja 140@90 to ni ma o czym mówić.
    >>>>
    >>>> A jak przy 120? Albo przy 90 w deszczu?
    >>>>
    >>> To tez nie ma o czym.
    >>>
    >>
    >> a jak wypadają 15-letnimi tdi'kami? a jak wypadają ale opony do dupy
    >> mimo że bieżnik mają? a jak przy 200km/h porsche nie wypada? a do ilo
    >> ograniczyć przed szkołą jeśli porsche zatrzyma się na 2x krótszej
    >> drodze niż golf mk3? do bani z tymi ograniczeniami :)
    >>
    > zgadzam sie - kazdy problem mozna sprowadzic do absurdu :)

    Absurdem to jest jednakowy limit dla wszystkich.
    I do tego właśnie sprowadzono ten problem, a niektórzy co głupsi, bronią
    tego rozwiązania....


  • 120. Data: 2015-03-17 19:09:09
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    On 2015-03-17 13:22, J.F. wrote:
    >> No jak z czego ?
    >> "Byly wypadki, to postawilismy ograniczenie do 70. Nadal byly
    >> wypadki to
    >> postawilismy 60. Ale nadal sa wypadki, to trzeba postawic 50" :-)
    >
    >> Niestety - ale ograniczenie predkosci najprostsza metoda
    >> ograniczenia
    >> wypadkow, a przekroczenie czesto przyczyna, czy tez jedna z
    >> przyczyn.

    >I poważnie sądzisz, że to działa? Znaczy ogranicza liczbę wypadków?

    Jakby zwolnili, to by zadzialalo. Ale kto zwalnia ? :-)

    No i ile dni mozna nad morze jechac ? Wiec checi do przestrzegania
    tych wszystkich ograniczen nie ma :-)

    J.

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 ... 20


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: