-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!eu.feeder.erje.net!newsfeed.fsmpi.rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!eternal
-september.org!feeder.eternal-september.org!mx02.eternal-september.org!.POSTED!
not-for-mail
From: dddddddd <f...@e...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
Date: Tue, 17 Mar 2015 20:58:27 +0100
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 203
Message-ID: <mea0vj$g68$1@dont-email.me>
References: <55052552$0$30004$65785112@news.neostrada.pl>
<me3alb$hjh$1@dont-email.me> <me3dvj$tap$1@node2.news.atman.pl>
<550573e7$0$2206$65785112@news.neostrada.pl>
<me3s9f$c67$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<me490n$1tg$1@usenet.news.interia.pl> <me4cii$smf$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<me4sbe$euf$1@dont-email.me> <me7ahv$mmp$1@mx1.internetia.pl>
<me7hqe$tko$1@dont-email.me> <mea04m$7ur$1@mx1.internetia.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 17 Mar 2015 19:57:40 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="c6efb3f84f12882342fdda80bd8394e4";
logging-data="16584";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18RmzGHmqCuIFx996jyGLc/"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.5.0
In-Reply-To: <mea04m$7ur$1@mx1.internetia.pl>
Cancel-Lock: sha1:5BszDoWfdMC+6hcR/DBfNug8o98=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2557914
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-03-17 o 20:20, re pisze:
>
>
> Użytkownik "dddddddd"
>
>>
>> na początek - weryfikację ograniczeń i dostosowanie ich do bezpiecznej
>> prędkości, a nie stosowanie jako dupochron.
>> ---
>> Ale ... to już mamy za sobą. Ograniczenia oczywiście nie są wyliczane,
>> ale generalnie oddają jakoś trudność drogi. Obojętnie czy/o ile
>> przekraczasz możesz wziąć poprawkę.
>
> ale ta poprawka nie jest stała, zdarzają się miejsca gdzie znak jest
> dobrze postawiony
> ---
> Ja za bardzo nie rozumiem kwestii. Jeśli nie można samodzielnie ocenić
> bezpieczeństwa to należy się zdać na znaki.
a jeśli można...to trzeba zdać się na znaki lub płacić
>
>>
>> Najlepiej zdjąć ograniczenie
>> i zobaczyć z jaką prędkością ludzie tam jeżdżą.
>> ---
>> Po co patrzeć ? By zobaczyć jak się rozwalają ? W jakim innym celu ?
>> Chyba nie po to, by inne zakazy postawić. To by niczemu nie służyło.
>
> po to żeby na 10 zdjętych ograniczeń postawić jedno tam gdzie faktycznie
> ma sens
> ---
> Nie ogarniam czemu prędkość z jaką jeżdżą ma świadczyć o tym jak jest
> bezpiecznie ?
skoro jeżdżą i jest bezpiecznie to znaczy że ograniczenie jest niepotrzebne
>
>>
>> Oczywiście jak jest
>> sucho i bardzo dobra przyczepność.
>> ---
>> Mobilne znaki ? :-)
>
> skalkulowane na dobrą przyczepność
> można też jak w Austrii - ograniczenie tylko podczas opadów
> ---
> Można se samochód dobry kupić, który to oceni.
w jaki sposób?
>
>>
>> Na gorsze warunki jest inny przepis.
>> ---
>> Jaki przepis ? Tu chodzi o:
>> 1. bezpieczeństwo
>> 2. sprawność
>
> dostosowanie prędkości do panujących warunków
> ---
> To nie jest 1 ?
nie rozumiem
>
>>
>> Na niebezpiecznych zakrętach stawiać znak "prędkość sugerowana",
>> ---
>> Nie wystarczy znak "ostry zakręt" ?
>
> wystarczy, ale ich ilość też trzeba zmniejszyć
> ---
> Podanie kąta rozwiązałoby problem ?
być może
>
>>
>> ograniczenia tam gdzie trzeba - przejście dla pieszych, skrzyżowanie bez
>> widoczności itp.
>> ---
>> I tak jest :-)
>
> nie jest - to znaczy tam jest, ale jest też w wielu innych
> niepotrzebnych miejscach.
> ---
> Ale zwykle widzisz co jest grane.
ale jak się nie dostosujesz do widzimisię biurokratów to za to płacisz
>
> A z suszarką staną przy skrzyżowaniu na którym
> wyjeżdżający z podporządkowanej ma widoczność na kilometr w każdą
> stronę, a ograniczenie na głównej do 60 czy 70..
> ---
> Inny temat. Jak nie te obiboki to inne się pojawią.
jak nie będzie ograniczenia to się nie pojawią, bo i po co
>
>>
>>
>> Do tego zniesienie limitu prędkości na autostradzie
>> ---
>> A ile Ty zamierzasz zap... po tej autostradzie ? Bo ja tak generalnie
>> uważam, że należy znieść ograniczenia prędkości, czyli nie tylko na
>> autostradzie, ale wszędzie. Na autostradzie akurat nie widzę wielkiej
>> potrzeby. Prędkości jakimi poruszają się zawodnicy to zwykle do 180.
>
> czyli +40 - to co, mają zwiększyć limit do 180?
> ---
> raczej +39, ale to istotnie szczegół
>
>> i karanie kierowców
>> za jazdę lewym pasem i zmianę pasa bez sygnalizowania.
>> ---
>> Ale ... jazda na autostradzie na tym polega, że zajmuje się najbardziej
>> odpowiedni pas, co dla mniej więcej 1/2 oznacza pas lewy.
>
> lewym pasem się wyprzedza, jazda na autostradzie jak i każdej innej
> drodze polega na tym, że jedzie się przy prawej krawędzi
> ---
> Nie, jedzie się najodpowiedniejszym pasem, czyli jak się skręca w lewo
> albo wyprzedza to używa lewych a jak w prawo to prawych, wyjątkowo można
> wyprzedzać.
na autostradzie nie skręca się w lewo, a jadąc 10km/h szybciej od innych
i mając kilometr pustki przed sobą to się nie wyprzedza tylko blokuje
lewy pas. Pomógł by tu przepis o maksymalnym czasie wyprzedzania
>
> Wystarczy nim
>> jechać. Widziałem tylko dwóch ciu... zmieniających ciągle pasy i były to
>> te obiboki co to niby pilnują bezpieczeństwa.
>
> jadąc 200km/h prawie nie zmieniam pasów bo nie ma sensu, ale jadąc 140
> szybko uciekam na prawy
> ---
> Sam widzisz.
tylko przy 200 mało prawdopodobne że będę komuś blokował pas, a jeśli
tak będzie to zbliży się do mnie niewiele szybciej, za to jadąc 120 jest
bardzo prawdopodobne że będziesz komuś przeszkadzał jadąc lewym
>
> Kiedyś jechałem z gościem który wyjeżdżając z podporządkowanej mając
> bardzo krótki pas rozbiegowy wjeżdżał na niego i dopiero z niego włączał
> kierunkowskaz i wjeżdżał na właściwy pas. Zapytałem dlaczego tak robi
> skoro mógłby od razu zająć właściwy - przecież widoczność jest dobra i
> nic by się nie stało. On odpowiedział że taki ma nawyk i nawet po 36h
> pracy non stop zrobi dokładnie to samo - być może dzięki temu żyje do
> dziś...
> ---
> ...i jak popełnia błędy to je popełnia przez lata dzięki temu ... przez
> lata dupiato jeździ.
sęk w tym że jeździł dość przepisowo. Rutyna nigdy nie jest dobra, ale
wielu nie wie jakie błędy popełnia będąc zmęczonym.
Ja nauczyłem się jak miałem stłuczkę na autostradzie ze zmęczonym
kierowcą - jechał właśnie lewym pasem, zobaczył w lusterku światła i
stwierdził że ktoś zaraz w niego wjedzie bo pędzi bardzo szybko. Zmienił
pas bez kierunkowskazu, wjechał w auto obok. Od tego czasu potrafię o
13:00 zatrzymać się i przespać '15 minut'
>
>
> tak samo z kierunkowskazami - przyzwyczaisz się nie włączać, będzie
> sytuacja wymagająca troszkę szybszej zmiany pasa, nie zauważysz gościa
> obok...
> ---
> ...i wjadę w niego z migaczem :-)
jest większa szansa że on wyhamuje
>
>
> Nie wiem też po kiego
>> ...ja karać za niesygnalizowanie zmiany pasa jak ta zmiana w 1/2 jest
>> oczywistą konsekwencją kończenia manewru i nic nie wnosi do
>> bezpieczeństwa. Sygnalizuje się to, czego nie widać.
>
> a w 1/2 konsekwencją rozpoczynania manewru.
> ---
> Dwie różne sytuacje.
twierdzisz że ci co nie używają kierunkowskazów robią to tylko w
momencie kończenia manewru?
>
> Naprawdę tak trudno
> wyprostować jeden palec i wcelować w przełącznik?
> ---
> Skoro o tym piszesz to pewnie trudno.
ja z tym problemu nie mam
--
Pozdrawiam
Łukasz
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.15 21:18 J.F.
- 17.03.15 21:22 J.F.
- 17.03.15 21:26 Shrek
- 17.03.15 21:49 J.F.
- 17.03.15 21:54 Shrek
- 17.03.15 21:54 Shrek
- 17.03.15 21:54 Shrek
- 17.03.15 22:39 J.F.
- 17.03.15 23:45 re
- 17.03.15 23:49 re
- 17.03.15 23:59 Budzik
- 17.03.15 23:59 Budzik
- 18.03.15 00:00 J.F.
- 18.03.15 00:14 dddddddd
- 18.03.15 19:47 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)
- 2025-01-14 CFM (airflow) AMD Wraitha
- 2025-01-14 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2025-01-13 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- 2025-01-14 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-14 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-01-14 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2025-01-14 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-14 Kraków => Kierownik ds. Kluczowych Klientów (transport morski i lotn
- 2025-01-14 Błonie => IT System Administrator <=
- 2025-01-14 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2025-01-14 Kraków => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-14 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-01-14 Gorzów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi