-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <55052552$0$30004$65785112@news.neostrada.pl>
<me3alb$hjh$1@dont-email.me> <me3dvj$tap$1@node2.news.atman.pl>
<550573e7$0$2206$65785112@news.neostrada.pl>
<me3s9f$c67$1@node2.news.atman.pl>
<5505e498$0$13993$65785112@news.neostrada.pl>
<me5pfd$ld8$1@node1.news.atman.pl>
<1pjoa36ipptqw$.1b0pee8hmo9su$.dlg@40tude.net>
<me71o3$vni$1@node1.news.atman.pl>
Date: Mon, 16 Mar 2015 23:15:01 +0100
Message-ID: <19d23oq6s1dd3$.c9n426pfmz0t$.dlg@40tude.net>
Lines: 100
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1426544104 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2206 89.77.179.152:60031
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2557834
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 16 Mar 2015 17:52:24 +0100, Shrek napisał(a):
> On 2015-03-16 09:41, Tomasz Pyra wrote:
>
>>> No właśnie tak się zastanawiam - powiedzmy, że bezpieczna jest 90 i
>>> mistrze regularnie rozpieradalają się jadąc 120. Gdzie tu
>>> odpowiedzialność projektanta, żeby stawiał 60 w obawie przed prokuratorem?
>>
>> Wprost z ustawy to nie wynika, ale taka po prostu praktyka stawiania
>> znaków.
>
> No dobra - ale z czego to wynika - było 90 rozpierdolił się przy 120,
> postawmy 60? Bo że taka jest praktyka to wiem, ale na Boga czemu? Z
> przepisów nie wynika, z rozsądku nie wynika, to z czego?
Pewnie trochę też z obserwacji - jak jest 50 na gierkówce, to jednak
większość kierowców zwalnia ze 160 do 120.
Czyli nieprawdą jest jakoby ograniczenia nie działały, tyle że działają
słabiej ;)
Teraz będą działały jeszcze lepiej, bo za +50 w zabudowanym z automatu ma
być zatrzymanie prawa jazdy na kilka miesięcy.
>> Tu raczej po prostu brakuje dopisania w tych ich procedurach tego, żeby
>> znaki stawiać wtedy jak wypadek spowodował ktoś jadący z prędkością
>> dozwoloną.
>
> Ale to jest tak oczywiste, że po jaką cholerę wpisywać to w jakiekolwiek
> procedury? Nawet jak się ktoś wyłożył z dozwoloną, to jeszcze nie powód,
> zeby ją obniżać - wszak w tym czasie przejechało zapewne kilkaset
> tysięcy (większość z przekroczoną zwyczajowo o 20) i się nie rozwaliło.
> Więc wyciaganie wniosków, z faktu, że jeden na cwierć miliona nie dał
> rady jest raczej słabe.
No niekoniecznie z automatu, natomiast można się wtedy zastanowić czy
faktycznie jest to jakieś chytre miejsce gdzie prędkość warto by było
ograniczyć.
Jest sporo takich miejsc - jakieś przecięcia kierunków ruchu ze słabą
widocznością, zaskakujące zakręty itp. itd.
Czasami są miejsca gdzie po prostu są wypadki i nie do końca daje się
zgadnąć dlaczego.
>
>>> Ponadto jak chcemy, żeby ludziki jeżdziły w mieście 50, to budujmy drogi
>>> na 50, a nie trzy pasy, każdy po 3,5 metra, a potem dziwimy się, ze
>>> każdy tam jedzie 80 (mówię o kapeluszach;) - i do tego przejście przez
>>> trzy pasy - każdy wie jak to się kończy.
>>
>> Uważaj żeby decydenci nie przeczytali tego co piszesz, bo za chwilę z
>> trzech pasów zrobiła z prawego buspas, ze środkowego drogę dla rowerów, a
>> samochody w ramach bezpieczeństwa będą jeździły jednym, lewym :)
>
> Ja raczej jestem za tym żeby z trzech po 3,5 zrobić 3 pod 2,5 a na
> pozostałych 3 metrach buspas/pas dla rowerów /miejsce da parkowania -
> przy czym miejsca do parkowania i pas dla rowerów to się razem zmieszczą
> - tadam!
Takie warunki techniczne.
Pas ruchu w mieście powinien mieć 3.5m, na drogach lokalnych 3m (takie z
ograniczeniem do 40), 2.5m to na dojazdowych.
Przy czym 2.5 to już naprawdę wąskie pasy i ludzie po prostu się będą
trącać bokami :) Tyle to ma szerokości autobus (i to chyba bez lusterek)
Musiałbym pojeździć po różnych drogach o różnych szerokościach pasa ruchu i
sobie zapamiętać jak gdzie było.
> (choć i tak rowerzyści i kierowcy się pogryzą, ale to na
> iternetach nie w prakrtce). A i ludziki nie będą jechały 80. Bo tak po
> prawdzie to sam jeżdzę 70/80@50 na takich ulicach - 50 po prostu jest
> nienaturalnie jak masz pas o szerokości dwóch samochodów;)
W Gdyni na jednej drodze zrobili z 2x6m, 3x4m, z czego pod górę są dwa pasy
i prawy to buspas (droga dla rowerów jest osobno).
Żrą się o to na trojmiasto.pl chyba do teraz :)
>> A drogi co mają trzy pasy w mieście, to służą raczej temu żeby w godzinach
>> szczytu dało się jakoś przez miasto przejechać i faktycznie nie są
>> autostradą, a prędkość jest ograniczona właśnie bo piesi i skrzyżowanie
>> jedno za drugim.
>
> Więc tym bardziej nie muszą mieć szerokich pasów.
No szerokich to nie, ale 2.5m to też za mało żeby w ogóle jechać.
Tyle to ma autobus szerokości (i to chyba bez lusterek).
>> W ogóle w ograniczeniach prędkości chodzi o to (czy może powinno chodzi o
>> to) nie kto przy jakiej prędkości potrafi z tej drogi nie wypaść, a o to że
>> ruch na jezdni jest poprzecinany w mieście ruchem pieszych i całą masą
>> skrzyżowań. A prędkość się podnosi tam gdzie droga jest bezkolizyjna (w
>> sumie to tam nie powinien być teren zabudowany).
>
> Do tego dochodzi jeszcze kwestia hałasu. Jak sam powiedziałeś
> ograniczenia nie powinny wynikać z ilości pasów i ich szerokości ale w
> świadomości kierowców tak właśnie jest. I dlatego nie widzę sensu
> robienia takich ulic w mieście, chyba że zakładami inną prędkość niż 50.
No ale to właśnie szkoda że kierowcy nie potrafią tego zrozumieć,
Bo zwężanie pasów ruchu to też głupie jest.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.15 00:59 Budzik
- 17.03.15 00:59 Budzik
- 17.03.15 06:34 Shrek
- 17.03.15 06:39 Shrek
- 17.03.15 13:18 J.F.
- 17.03.15 13:22 J.F.
- 17.03.15 14:21 masti
- 17.03.15 15:01 r...@k...pl
- 17.03.15 16:01 J.F.
- 17.03.15 17:17 Shrek
- 17.03.15 18:31 Cavallino
- 17.03.15 19:09 J.F.
- 17.03.15 19:13 Shrek
- 17.03.15 19:23 re
- 17.03.15 19:34 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=