eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejne BMW zabrało człowiekaRe: Kolejne BMW zabrało człowieka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
    rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <55052552$0$30004$65785112@news.neostrada.pl>
    <me3alb$hjh$1@dont-email.me> <me3dvj$tap$1@node2.news.atman.pl>
    <550573e7$0$2206$65785112@news.neostrada.pl>
    <me3s9f$c67$1@node2.news.atman.pl>
    <5505e498$0$13993$65785112@news.neostrada.pl>
    <me5pfd$ld8$1@node1.news.atman.pl>
    <1pjoa36ipptqw$.1b0pee8hmo9su$.dlg@40tude.net>
    <me71o3$vni$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Mon, 16 Mar 2015 23:15:01 +0100
    Message-ID: <19d23oq6s1dd3$.c9n426pfmz0t$.dlg@40tude.net>
    Lines: 100
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1426544104 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2206 89.77.179.152:60031
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2557834
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 16 Mar 2015 17:52:24 +0100, Shrek napisał(a):

    > On 2015-03-16 09:41, Tomasz Pyra wrote:
    >
    >>> No właśnie tak się zastanawiam - powiedzmy, że bezpieczna jest 90 i
    >>> mistrze regularnie rozpieradalają się jadąc 120. Gdzie tu
    >>> odpowiedzialność projektanta, żeby stawiał 60 w obawie przed prokuratorem?
    >>
    >> Wprost z ustawy to nie wynika, ale taka po prostu praktyka stawiania
    >> znaków.
    >
    > No dobra - ale z czego to wynika - było 90 rozpierdolił się przy 120,
    > postawmy 60? Bo że taka jest praktyka to wiem, ale na Boga czemu? Z
    > przepisów nie wynika, z rozsądku nie wynika, to z czego?

    Pewnie trochę też z obserwacji - jak jest 50 na gierkówce, to jednak
    większość kierowców zwalnia ze 160 do 120.
    Czyli nieprawdą jest jakoby ograniczenia nie działały, tyle że działają
    słabiej ;)

    Teraz będą działały jeszcze lepiej, bo za +50 w zabudowanym z automatu ma
    być zatrzymanie prawa jazdy na kilka miesięcy.

    >> Tu raczej po prostu brakuje dopisania w tych ich procedurach tego, żeby
    >> znaki stawiać wtedy jak wypadek spowodował ktoś jadący z prędkością
    >> dozwoloną.
    >
    > Ale to jest tak oczywiste, że po jaką cholerę wpisywać to w jakiekolwiek
    > procedury? Nawet jak się ktoś wyłożył z dozwoloną, to jeszcze nie powód,
    > zeby ją obniżać - wszak w tym czasie przejechało zapewne kilkaset
    > tysięcy (większość z przekroczoną zwyczajowo o 20) i się nie rozwaliło.
    > Więc wyciaganie wniosków, z faktu, że jeden na cwierć miliona nie dał
    > rady jest raczej słabe.

    No niekoniecznie z automatu, natomiast można się wtedy zastanowić czy
    faktycznie jest to jakieś chytre miejsce gdzie prędkość warto by było
    ograniczyć.
    Jest sporo takich miejsc - jakieś przecięcia kierunków ruchu ze słabą
    widocznością, zaskakujące zakręty itp. itd.
    Czasami są miejsca gdzie po prostu są wypadki i nie do końca daje się
    zgadnąć dlaczego.


    >
    >>> Ponadto jak chcemy, żeby ludziki jeżdziły w mieście 50, to budujmy drogi
    >>> na 50, a nie trzy pasy, każdy po 3,5 metra, a potem dziwimy się, ze
    >>> każdy tam jedzie 80 (mówię o kapeluszach;) - i do tego przejście przez
    >>> trzy pasy - każdy wie jak to się kończy.
    >>
    >> Uważaj żeby decydenci nie przeczytali tego co piszesz, bo za chwilę z
    >> trzech pasów zrobiła z prawego buspas, ze środkowego drogę dla rowerów, a
    >> samochody w ramach bezpieczeństwa będą jeździły jednym, lewym :)
    >
    > Ja raczej jestem za tym żeby z trzech po 3,5 zrobić 3 pod 2,5 a na
    > pozostałych 3 metrach buspas/pas dla rowerów /miejsce da parkowania -
    > przy czym miejsca do parkowania i pas dla rowerów to się razem zmieszczą
    > - tadam!

    Takie warunki techniczne.
    Pas ruchu w mieście powinien mieć 3.5m, na drogach lokalnych 3m (takie z
    ograniczeniem do 40), 2.5m to na dojazdowych.

    Przy czym 2.5 to już naprawdę wąskie pasy i ludzie po prostu się będą
    trącać bokami :) Tyle to ma szerokości autobus (i to chyba bez lusterek)

    Musiałbym pojeździć po różnych drogach o różnych szerokościach pasa ruchu i
    sobie zapamiętać jak gdzie było.

    > (choć i tak rowerzyści i kierowcy się pogryzą, ale to na
    > iternetach nie w prakrtce). A i ludziki nie będą jechały 80. Bo tak po
    > prawdzie to sam jeżdzę 70/80@50 na takich ulicach - 50 po prostu jest
    > nienaturalnie jak masz pas o szerokości dwóch samochodów;)

    W Gdyni na jednej drodze zrobili z 2x6m, 3x4m, z czego pod górę są dwa pasy
    i prawy to buspas (droga dla rowerów jest osobno).
    Żrą się o to na trojmiasto.pl chyba do teraz :)

    >> A drogi co mają trzy pasy w mieście, to służą raczej temu żeby w godzinach
    >> szczytu dało się jakoś przez miasto przejechać i faktycznie nie są
    >> autostradą, a prędkość jest ograniczona właśnie bo piesi i skrzyżowanie
    >> jedno za drugim.
    >
    > Więc tym bardziej nie muszą mieć szerokich pasów.

    No szerokich to nie, ale 2.5m to też za mało żeby w ogóle jechać.
    Tyle to ma autobus szerokości (i to chyba bez lusterek).

    >> W ogóle w ograniczeniach prędkości chodzi o to (czy może powinno chodzi o
    >> to) nie kto przy jakiej prędkości potrafi z tej drogi nie wypaść, a o to że
    >> ruch na jezdni jest poprzecinany w mieście ruchem pieszych i całą masą
    >> skrzyżowań. A prędkość się podnosi tam gdzie droga jest bezkolizyjna (w
    >> sumie to tam nie powinien być teren zabudowany).
    >
    > Do tego dochodzi jeszcze kwestia hałasu. Jak sam powiedziałeś
    > ograniczenia nie powinny wynikać z ilości pasów i ich szerokości ale w
    > świadomości kierowców tak właśnie jest. I dlatego nie widzę sensu
    > robienia takich ulic w mieście, chyba że zakładami inną prędkość niż 50.

    No ale to właśnie szkoda że kierowcy nie potrafią tego zrozumieć,
    Bo zwężanie pasów ruchu to też głupie jest.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: