eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejne BMW zabrało człowiekaRe: Kolejne BMW zabrało człowieka
  • Data: 2015-03-16 09:41:45
    Temat: Re: Kolejne BMW zabrało człowieka
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 16 Mar 2015 06:25:06 +0100, Shrek napisał(a):

    > On 2015-03-15 20:59, Jaroslaw Postawa wrote:
    >
    >> Jeśli dobrze pamiętam, to między Wrocławiem i Bielanami kiedyś nie było
    >> ograniczeń. Barier nie było na pewno. Ale trafiło się paru szybkich
    >> wściekłych, którzy się tam pozabijali. Wątpię, czy jadąc 90. To
    >> decydenci zakładają, że skoro przy ograniczeniu 90 są wypadki, to dajmy
    >> 60. Znam jeszcze parę miejsc, gdzie zastosowano podobny dupochron przed
    >> prokuratorem.
    >
    > No właśnie tak się zastanawiam - powiedzmy, że bezpieczna jest 90 i
    > mistrze regularnie rozpieradalają się jadąc 120. Gdzie tu
    > odpowiedzialność projektanta, żeby stawiał 60 w obawie przed prokuratorem?

    Wprost z ustawy to nie wynika, ale taka po prostu praktyka stawiania
    znaków.
    Tu raczej po prostu brakuje dopisania w tych ich procedurach tego, żeby
    znaki stawiać wtedy jak wypadek spowodował ktoś jadący z prędkością
    dozwoloną.

    W Gdyni, ograniczono do 50km/h prędkość, bo były wypadki gdzie samochód
    zawijał się wokół słupów które widać w tle:
    http://tinyurl.com/nyq28ag
    Ile tu trzeba jechać żeby wpaść w ten słup? 250?

    > Ponadto jak chcemy, żeby ludziki jeżdziły w mieście 50, to budujmy drogi
    > na 50, a nie trzy pasy, każdy po 3,5 metra, a potem dziwimy się, ze
    > każdy tam jedzie 80 (mówię o kapeluszach;) - i do tego przejście przez
    > trzy pasy - każdy wie jak to się kończy.

    Uważaj żeby decydenci nie przeczytali tego co piszesz, bo za chwilę z
    trzech pasów zrobiła z prawego buspas, ze środkowego drogę dla rowerów, a
    samochody w ramach bezpieczeństwa będą jeździły jednym, lewym :)

    A drogi co mają trzy pasy w mieście, to służą raczej temu żeby w godzinach
    szczytu dało się jakoś przez miasto przejechać i faktycznie nie są
    autostradą, a prędkość jest ograniczona właśnie bo piesi i skrzyżowanie
    jedno za drugim.

    W ogóle w ograniczeniach prędkości chodzi o to (czy może powinno chodzi o
    to) nie kto przy jakiej prędkości potrafi z tej drogi nie wypaść, a o to że
    ruch na jezdni jest poprzecinany w mieście ruchem pieszych i całą masą
    skrzyżowań. A prędkość się podnosi tam gdzie droga jest bezkolizyjna (w
    sumie to tam nie powinien być teren zabudowany).



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: