    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Kołdry wełniane, garnki blaszane, koniki bujane...
    Date: Tue, 5 Apr 2011 21:06:08 +0000 (UTC)

    brum napisał:

    > trudno mi podac konkretna liczbe, ktora przeczylaby temu stwierdzeniu,
    > ale "nic" to raczej nie jest

    A co tam kosztuje? I ile konkretnie?

    > a nie 44,28 brutto ?

    Nie wiem. Wydawało mi się, że piątaka netto z miesiąc. Ale ja zupełnie
    nie jestem z tym na bieżąco.

    > ilu klientow wie, ze operator zarabia na ich ruchu przychodzacym ?

    Podejrzewam, że mniejszość. Zdecydowana mniejszość. Tylko jakie to ma
    znaczenie?

    > oplata za identyfikacje to kwestia statystyki: sprzeda sie za ile zlotych,
    > zamowi ilus abonentow, wplywy wyniosa okreslona kwote i nie ma wielkiego
    > znaczenia, ze kosztuje to "nic" i ze jeden, a nawet tysiac abonentow
    > przeniesie swoj numer do konkurencji zabierajac przy okazji ruch
    > przychodzacy

    Tych co przeszli do konkurencji nie jest "nawet tysiąc". Ludzie rezygnują
    z telefonii stacjonarnej na rzecz komórkowej z różnych powodów. Ale jest
    i taki, że "komórka jest lepsza, bo widzę kto dzwoni". Słyszałem już taki
    argument. Ludzie naprawdę nie wiedzą, że w tlefonii stacjonarnej też tak
    jest (o ile ktoś specjalnie nie zepsuje). Bo skąd mają wiedzieć?

    > nie znam statystyk, ale jesli zalozyc, ze z kilku milionow tepsianych
    > linii clip jest na polowie miliona,

    Raczej na więcej niż na połowie miliona. Może nawet na więcej niż na
    połowie z tych kilku milionów. Bo CLIP jest włączany "z urzędu" na
    droższych planach (zwanych zwykle "Darmowe Cośtam i Cośtam").
    Ci z tańszymi już dawno zrezygnowali (bo po cholere mi taki telefon)
    albo trzymają i nie używają (bo przecież muszę mieć linię do ADSL).
    Tacy co płacą ekstra za CLIP, to rzadkie przypadki.

    > to daje to miesieczny wplyw poltorej banki za cos, co "nic" nie
    > kosztuje to ja poprosze pare takich "nic", sprzedam taniej

    Ja to znam. I na swój prywatny użytek nazywam "tepsianą logiką". A później
    płacz, że abonentów ubywa.

    --
    Jarek