  • 1. Data: 2012-06-16 01:46:39
    Temat: Kod lokalny operatora
    Od: n...@m...invalid

    Przepraszam, ale nie umiem znaleźć tego w wyszukiwarkach.

    Numer w telefonii stacjonarnej:
    <+48> <kk> [pppp] <o> <nnn-nnn>,
    gdzie:
    +48 = kod kraju (Polska)
    <kk> = kierunkowy strefy
    <pppp> = prefiks (nieużywany AFAIK)
    <o> = cyfra kodu operatora
    <nnn-nnn> = 6-cyfrowy numer abonenta

    Chodzi o <o> -- *kod (prefiks) lokalny operatora*.

    Każde miasto ma inną alokację, np. u mnie: 8 = Tepsa, 6 = Netia (pewnie
    jeden operator może mieć więcej niż jeden kod).

    Gdzie, jak szukać *spisu tych kodów* z podziałem na strefy numeracyjne?

    Dzięki!

  • 2. Data: 2012-06-16 08:14:05
    Temat: Re: Kod lokalny operatora
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    <n...@m...invalid> wrote:

    > Chodzi o <o> -- *kod (prefiks) lokalny operatora*.
    >
    > Każde miasto ma inną alokację, np. u mnie: 8 = Tepsa, 6 = Netia (pewnie
    > jeden operator może mieć więcej niż jeden kod).

    Nie istnieje w Polsce coś takiego, jak kod lokalny operatora. Instnieją
    natomiast tablice zagospodarowania numeracji, ktre pokazują, który zakres
    został przydzielony konkrektemu operatorowi.

    Poza tym mam nadzieje, że wiesz o przenośności numerów stacjonarnych?

    > Gdzie, jak szukać *spisu tych kodów* z podziałem na strefy numeracyjne?

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Menu01&new
    s_cat_id=277&layout=9

  • 3. Data: 2012-06-16 14:57:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jun 2012 08:14:05 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):
    > Poza tym mam nadzieje, że wiesz o przenośności numerów stacjonarnych?

    A propos - jaka w koncu metoda przenosnosci obowiazuje w stacjonarnych ?
    A jaka w komorkach ?

    J.

  • 4. Data: 2012-06-16 15:53:48
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 16.06.2012 r. 8:14, Maciej Bebenek pisze:
    > Nie istnieje w Polsce coś takiego, jak kod lokalny operatora. Instnieją
    > natomiast tablice zagospodarowania numeracji, ktre pokazują, który zakres
    > został przydzielony konkrektemu operatorowi.
    To naprowadzenie rozstrzygło sprawę.

    > Poza tym mam nadzieje, że wiesz o przenośności numerów stacjonarnych?
    Tak, wiem.

    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Menu01&new
    s_cat_id=277&layout=9
    Jeszcze raz dziękuję.

  • 5. Data: 2012-06-16 17:18:21
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A propos - jaka w koncu metoda przenosnosci obowiazuje w stacjonarnych ?
    > A jaka w komorkach ?

    Obowiązuje taka, żeby było dobrze :-P Od kilku miesiecy istnieje centralna
    baza numerów i nic nie stoi na przeszkodzie, aby każdy operator z niej
    korzystałni stosował od razu ACQ.
    Ale zdaje się zostało po staremu - ACQ albo QoR dla komórek i OR dla fix.

  • 6. Data: 2012-06-16 19:07:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jun 2012 17:18:21 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Obowiązuje taka, żeby było dobrze :-P Od kilku miesiecy istnieje centralna
    > baza numerów i nic nie stoi na przeszkodzie, aby każdy operator z niej
    > korzystałni stosował od razu ACQ.

    Ooo, UKE udalo sie zmusic operatorow do jej zalozenia, czy sam sypnal
    groszem ?

  • 7. Data: 2012-06-16 19:37:24
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ooo, UKE udalo sie zmusic operatorow do jej zalozenia, czy sam sypnal
    > groszem ?

    Unia, panie... ;-)
    http://www.t4b.com.pl/content/view/851/01/

  • 8. Data: 2012-06-16 20:38:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jun 2012 19:37:24 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Unia, panie... ;-)
    > http://www.t4b.com.pl/content/view/851/01/

    Pogratulowac, pogratulowac ... a korzystanie bedzie bezplatnie, czy po
    milioniku rocznie ?

    J.

  • 9. Data: 2012-06-17 01:10:22
    Od: "Piotr C." <m...@m...remov.ethis.com>

    "Maciej Bebenek" wrote in message news:4fdcc44c$1@news.home.net.pl...
    > http://www.t4b.com.pl/content/view/851/01/

    Dobra, moge dać EUR100 za baze ;)

    A jak to jest skomunikowane z centralami, jeśli chodzi o część "ACQ"? Jakiś
    ISUP czy coś innego po SS7? Bo chyba nie TCP/IP...

    P.

  • 10. Data: 2012-06-17 22:36:15
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 17 Cze, 01:10, "Piotr C." <m...@m...remov.ethis.com>
    pisze...
    > A jak to jest skomunikowane z centralami, jeśli chodzi o część "ACQ"?  Jakiś
    > ISUP czy coś innego po SS7? Bo chyba nie TCP/IP...

    IP http://tinyurl.com/cthnn7v

    Ircys