  • Data: 2024-09-25 16:45:06
    Temat: Re: Kocioł CO po raz kolejny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan PeJot napisał:

    > Jak zwykle w kotle 2f. I pompa *pracuje* w trybie CWU.

    Podałem przykład konstrukcji, w której *nie* pracuje.
    Pojęcie "jak zwykle w kotle 2f" nie ma treści.

    > Stalowe grzejniki panelowe niestety nie dają się tuningować :)

    Tu z kolei mam opinię: najgorsze jakie mogłyby być. Nigdy
    nie miałem, ale wszyscy narzekali, że im rdzewieją i ciekną.
    Za komuny najłatwiej było "załatwić", więc powszechne. Ale
    od dawna nie widziałem, wszyscy czymś zastąpili. Więc może...

    Aluminiowe żeberko to dzisiaj 30 zł. Za stalowe na złomie
    dają nawet dychę.

    > Nie rozumiem, u mnie działają. Klasyczna głowica termostatyczna
    > nie jest jakimś szczytem techniki, ale robi, co trzeba. Miałem
    > też jakąś elektroniczną, tak z czystej ciekawości, ale jakoś się
    > nie przyjęła.

    Działają w tym sensie, że niezbyt przeszkadzają? Tak zrozumiałem
    opis, jak to po kolei robią się ciepłe. Ale przy wietrze tam zdaje
    się są różnice komfortu w różnych pokojach. Tymczaem termoSTAT ma
    trzymać stateczną temperaturę zawsze.

    > No, jakieś wyzwanie logistyczne toto jest, nie da się zrobić ot tak.

    Całkiem zbędne wyzwanie. Ale w przypadku instalacji ze stalowymi
    grzejnikami panelowymi płukanie może mieć jedną zaletę. Jest duże
    prawdopodobieństwo, że po tej operacji szybko przerdzewieją na
    wylot i będzie niezbywalny powód do wymiany.

    --
    Jarek