-
21. Data: 2019-04-15 09:31:01
Temat: Re: Klucze do przewodów hamulcowych
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2019-04-15 o 08:58, Kris pisze:
> W dniu niedziela, 14 kwietnia 2019 12:30:54 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
napisał:
>
>>
>> Swoja drogą - gdzie to mityczne działanie dwóch obwodów? Nie
>> zauważyłem.
> W Multipli ok roku temu miałem podobnie- żółte, czerwone ja po hamulcach i za
chwilę hamulce nie działają
> Pękł wężyk przy jednym z kół
> Pomimo dwóch ponoć obwodów hamulców praktycznie nie było
>
Ja tez nie potwierdzam "niezależności" dwuobwodowego układu. Jak tył
walnął (tłoczek się rozszczelnił) to przodu też nie było.
Powinno być jak w traktorach, dwie pompy, dwa osobne układy, tylko
uruchamiane mechanicznie jednym pedałem :)
--
viktorius
-
22. Data: 2019-04-15 10:06:29
Temat: Re: Klucze do przewodów hamulcowych
Od: yabba <g...@g...com>
W dniu 15-04-2019 o 09:31, viktorius pisze:
> W dniu 2019-04-15 o 08:58, Kris pisze:
>> W dniu niedziela, 14 kwietnia 2019 12:30:54 UTC+2 użytkownik RoMan
>> Mandziejewicz napisał:
>>
>>>
>>> Swoja drogą - gdzie to mityczne działanie dwóch obwodów? Nie
>>> zauważyłem.
>> W Multipli ok roku temu miałem podobnie- żółte, czerwone ja po
>> hamulcach i za chwilę hamulce nie działają
>> Pękł wężyk przy jednym z kół
>> Pomimo dwóch ponoć obwodów hamulców praktycznie nie było
>>
>
> Ja tez nie potwierdzam "niezależności" dwuobwodowego układu. Jak tył
> walnął (tłoczek się rozszczelnił) to przodu też nie było.
> Powinno być jak w traktorach, dwie pompy, dwa osobne układy, tylko
> uruchamiane mechanicznie jednym pedałem :)
>
Pompa hamulcowa ma wyrównywacz ciśnień pomiędzy sekcjami w postaci
sprężyny rozdzielającej tłoczki obwodów. W przypadku rozszczelnienia
jednego z obwodów, utrudnia to wytworzenie normalnego ciśnienia przy
hamowaniu sprawnym obwodem.
yabba
-
23. Data: 2019-04-15 10:58:37
Temat: Re: Klucze do przewodów hamulcowych
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2019-04-15 o 10:06, yabba pisze:
> W dniu 15-04-2019 o 09:31, viktorius pisze:
>> W dniu 2019-04-15 o 08:58, Kris pisze:
>>> W dniu niedziela, 14 kwietnia 2019 12:30:54 UTC+2 użytkownik RoMan
>>> Mandziejewicz napisał:
>>>
>>>>
>>>> Swoja drogą - gdzie to mityczne działanie dwóch obwodów? Nie
>>>> zauważyłem.
>>> W Multipli ok roku temu miałem podobnie- żółte, czerwone ja po
>>> hamulcach i za chwilę hamulce nie działają
>>> Pękł wężyk przy jednym z kół
>>> Pomimo dwóch ponoć obwodów hamulców praktycznie nie było
>>>
>>
>> Ja tez nie potwierdzam "niezależności" dwuobwodowego układu. Jak tył
>> walnął (tłoczek się rozszczelnił) to przodu też nie było.
>> Powinno być jak w traktorach, dwie pompy, dwa osobne układy, tylko
>> uruchamiane mechanicznie jednym pedałem :)
>>
>
> Pompa hamulcowa ma wyrównywacz ciśnień pomiędzy sekcjami w postaci
> sprężyny rozdzielającej tłoczki obwodów. W przypadku rozszczelnienia
> jednego z obwodów, utrudnia to wytworzenie normalnego ciśnienia przy
> hamowaniu sprawnym obwodem.
>
Wiem jak to działa, ale pytanie było o mityczność dwuobwodowej pompy jak
panaceum na rozwalenie jednego obwodu. 3 głosy na to, że hamulce nie
działały w ogóle.
No może jakbym pompował na potęgę, to bym pewnie zahamował. Ale w
sytuacji kryzysowej ciśniesz raz i oczekujesz zatrzymania. Jak już
kapniesz się, ze pedał w podłogę to nie to, o co chodzi i zaczniesz
pompować, albo zaciągniesz ręczny (jako awaryjny przecież) to już dawno
jesteś na przeszkodzie.
--
viktorius
-
24. Data: 2019-04-15 14:47:47
Temat: Re: Klucze do przewodów hamulcowych
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-04-15 10:58, viktorius wrote:
>>>>> Swoja drogą - gdzie to mityczne działanie dwóch obwodów? Nie
>>>>> zauważyłem.
>>>> W Multipli ok roku temu miałem podobnie- żółte, czerwone ja po
>>>> hamulcach i za chwilę hamulce nie działają
>>>> Pękł wężyk przy jednym z kół
>>>> Pomimo dwóch ponoć obwodów hamulców praktycznie nie było
>>>>
>>>
>>> Ja tez nie potwierdzam "niezależności" dwuobwodowego układu. Jak tył
>>> walnął (tłoczek się rozszczelnił) to przodu też nie było.
>>> Powinno być jak w traktorach, dwie pompy, dwa osobne układy, tylko
>>> uruchamiane mechanicznie jednym pedałem :)
>>>
>>
>> Pompa hamulcowa ma wyrównywacz ciśnień pomiędzy sekcjami w postaci
>> sprężyny rozdzielającej tłoczki obwodów. W przypadku rozszczelnienia
>> jednego z obwodów, utrudnia to wytworzenie normalnego ciśnienia przy
>> hamowaniu sprawnym obwodem.
>>
>
> Wiem jak to działa, ale pytanie było o mityczność dwuobwodowej pompy jak
> panaceum na rozwalenie jednego obwodu. 3 głosy na to, że hamulce nie
> działały w ogóle.
> No może jakbym pompował na potęgę, to bym pewnie zahamował. Ale w
> sytuacji kryzysowej ciśniesz raz i oczekujesz zatrzymania. Jak już
> kapniesz się, ze pedał w podłogę to nie to, o co chodzi i zaczniesz
> pompować, albo zaciągniesz ręczny (jako awaryjny przecież) to już dawno
> jesteś na przeszkodzie.
>
>
A mówimy o hamowaniu z ABS czy bez?
-
25. Data: 2019-04-15 15:14:10
Temat: Re: Klucze do przewodów hamulcowych
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 14:47:56 UTC+2 użytkownik kk napisał:
> A mówimy o hamowaniu z ABS czy bez?
A co za znaczenia jak hamulce nie działają?
-
26. Data: 2019-04-15 19:03:01
Temat: Re: Klucze do przewodów hamulcowych
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:9a1c728e-ad08-4b48-a5cd-6c11ca32e6e1@go
oglegroups.com...
W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 14:47:56 UTC+2 użytkownik kk
napisał:
>> A mówimy o hamowaniu z ABS czy bez?
>A co za znaczenia jak hamulce nie działają?
Ta "pompa/sterownik ABS" moze wprowadzac nowa jakosc do ukladu.
W zwyklej pompie "pedal wpadl", a ta moze hamowac ... trzy kola ...
J.
-
27. Data: 2019-04-25 18:11:04
Temat: Re: Klucze do przewodów hamulcowych
Od: <7...@9...181104.invalid> (Tom N)
J.F. w
<news:5cb4b9a1$0$526$65785112@news.neostrada.pl>:
> W zwyklej pompie "pedal wpadl", a ta moze hamowac ... trzy kola ...
Uwaga J.F aka CHLORrrr znowu trolluje...
--
'Tom N'
-
28. Data: 2019-04-25 18:20:54
Temat: Re: Klucze do przewodów hamulcowych
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1...@i...dyndns.or
g.invalid.190425.invalid...
J.F. w
<news:5cb4b9a1$0$526$65785112@news.neostrada.pl>:
>> W zwyklej pompie "pedal wpadl", a ta moze hamowac ... trzy kola ...
>Uwaga J.F aka CHLORrrr znowu trolluje...
Ale o co chodzi ?
Jest sobie pompa ABS i jest to ... wielka niewiadoma.
No chyba ze rozbierales, analizowales, program sterujacy pisales ...
J.
-
29. Data: 2019-04-25 18:32:39
Temat: Re: Klucze do przewodów hamulcowych
Od: <4...@6...183239.invalid> (Tom N)
J.F. w
<news:5cc1dec8$0$522$65785112@news.neostrada.pl>:
> Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:1...@i...dyndns.or
g.invalid.190425.invalid...
> J.F. w
> <news:5cb4b9a1$0$526$65785112@news.neostrada.pl>:
>>> W zwyklej pompie "pedal wpadl", a ta moze hamowac ... trzy kola ...
>>Uwaga J.F aka CHLORrrr znowu trolluje...
> Ale o co chodzi ?
O wiele drobiazgów. Jesteś np. niezdecydowany, jeżeli chodzi o odstęp przed
znakami przestankowymi.
> Jest sobie pompa ABS i jest to ... wielka niewiadoma.
I sam sie przyznałeś, żeś troll, piszesz, zeby pisać nie mając zamiaru
wnieść niczego pozytecznego.
Naprawdę wygląda to tak jakbyś był CHLORrrrrem...
--
'Tom N'