-
1. Data: 2019-02-23 12:26:28
Temat: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Od: Peter <p...@o...pl>
i odwrotnie jak spuszczę powietrze (dużo) to spalanie sie nie zmienia
(teoretycznie)
przypuszczam dlaczego ...
-
2. Data: 2019-02-23 21:26:01
Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 23.02.2019 o 12:26, Peter pisze:
> i odwrotnie jak spuszczę powietrze (dużo) to spalanie sie nie zmienia
> (teoretycznie)
>
> przypuszczam dlaczego ...
Dlaczego?
Zrób doświadczenie i przejedź się rowerem z mocno napompowanymi oponami,
a potem spuść powietrze i porównaj, jak się jedzie. Nie musisz zaraz,
możesz na wiosnę.
Jacek
-
3. Data: 2019-02-24 07:10:05
Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Od: Peter <p...@o...pl>
W dniu 2019-02-23 o 21:26, Jacek pisze:
> W dniu 23.02.2019 o 12:26, Peter pisze:
>> i odwrotnie jak spuszczę powietrze (dużo) to spalanie sie nie zmienia
>> (teoretycznie)
>>
>> przypuszczam dlaczego ...
> Dlaczego?
> Zrób doświadczenie i przejedź się rowerem z mocno napompowanymi oponami,
> a potem spuść powietrze i porównaj, jak się jedzie. Nie musisz zaraz,
> możesz na wiosnę.
> Jacek
>
wiem, dlatego napisałem teoretycznie, samochód jest homologowany na
konkretnych fabrycznych oponach z konkretnym ciśnieniem powiedzmy 2bary
jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która
zaburza wynik przejechanej odległości i niweluje zysk/stratę na oporach
toczenia, więc jak się tego nie uwzględni to wychodzi że różnicy prawie
nie ma a jak się uwzględni to różnica w spalaniu jest nawet 10%
-
4. Data: 2019-02-24 11:47:27
Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2019-02-24 o 07:10, Peter pisze:
> W dniu 2019-02-23 o 21:26, Jacek pisze:
>> W dniu 23.02.2019 o 12:26, Peter pisze:
>>> i odwrotnie jak spuszczę powietrze (dużo) to spalanie sie nie zmienia
>>> (teoretycznie)
>>>
>>> przypuszczam dlaczego ...
>> Dlaczego?
>> Zrób doświadczenie i przejedź się rowerem z mocno napompowanymi
>> oponami, a potem spuść powietrze i porównaj, jak się jedzie. Nie
>> musisz zaraz, możesz na wiosnę.
>> Jacek
>>
> wiem, dlatego napisałem teoretycznie, samochód jest homologowany na
> konkretnych fabrycznych oponach z konkretnym ciśnieniem powiedzmy 2bary
>
> jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która
> (...)
Znaczy, jak przepompujesz, np. powyżej 3 atm., to zmieni Ci się średnica
koła?
Tego nie było nawet w diagonalnych.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
5. Data: 2019-02-24 15:02:39
Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Od: Uncle Pete <4...@g...com>
>> jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która (...)
>
> Znaczy, jak przepompujesz, np. powyżej 3 atm., to zmieni Ci się średnica
> koła?
> Tego nie było nawet w diagonalnych.
Efektywna pod obciążeniem się zmieni.
-
6. Data: 2019-02-24 17:44:43
Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>
W dniu 24.02.2019 o 15:02, Uncle Pete pisze:
>>> jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która
>>> (...)
>>
>> Znaczy, jak przepompujesz, np. powyżej 3 atm., to zmieni Ci się
>> średnica koła?
>> Tego nie było nawet w diagonalnych.
>
> Efektywna pod obciążeniem się zmieni.
1. Bzdura.
2. Co to jest "średnica efektywna" - sam to wymyśliłeś?
--
Kaczin
-
7. Data: 2019-02-24 18:46:41
Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-02-24 17:44, Kaczin wrote:
> W dniu 24.02.2019 o 15:02, Uncle Pete pisze:
>>>> jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która
>>>> (...)
>>>
>>> Znaczy, jak przepompujesz, np. powyżej 3 atm., to zmieni Ci się
>>> średnica koła?
>>> Tego nie było nawet w diagonalnych.
>>
>> Efektywna pod obciążeniem się zmieni.
>
> 1. Bzdura.
> 2. Co to jest "średnica efektywna" - sam to wymyśliłeś?
>
Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica
będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.
-
8. Data: 2019-02-26 19:10:41
Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello kk,
Sunday, February 24, 2019, 6:46:41 PM, you wrote:
> On 2019-02-24 17:44, Kaczin wrote:
>> W dniu 24.02.2019 o 15:02, Uncle Pete pisze:
>>>>> jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która
>>>>> (...)
>>>>
>>>> Znaczy, jak przepompujesz, np. powyżej 3 atm., to zmieni Ci się
>>>> średnica koła?
>>>> Tego nie było nawet w diagonalnych.
>>>
>>> Efektywna pod obciążeniem się zmieni.
>>
>> 1. Bzdura.
>> 2. Co to jest "średnica efektywna" - sam to wymyśliłeś?
>>
> Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica
> będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.
Ugięcie nie wpływa na obwód. A przesuniecie związane jest z obwodem a
nie ugięcie,
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
9. Data: 2019-02-26 20:36:51
Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Od: WS <L...@c...pl>
On Tuesday, February 26, 2019 at 7:10:43 PM UTC+1, RoMan Mandziejewicz wrote:
> > Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica
> > będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.
>
> Ugięcie nie wpływa na obwód. A przesuniecie związane jest z obwodem a
> nie ugięcie,
dokladnie, taki "flak" przestaje byc matematycznym kolem/okregiem, zachowuje sie
troche jak gasienica ;)
-
10. Data: 2019-02-26 20:57:41
Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Od: Uncle Pete <4...@g...com>
>> Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica
>> będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.
>
> Ugięcie nie wpływa na obwód. A przesuniecie związane jest z obwodem a
> nie ugięcie,
Na obwód nie, wpływa na długość promienia między środkiem felgi a jezdnią.