  • 11. Data: 2019-02-26 14:09:56
    Temat: Re: Klucze do przewodów hamulcowych
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-02-24 o 20:09, JDX pisze:
    > On 2019-02-24 18:51, Akarm wrote:
    >> W dniu 2019-02-24 o 02:04, JDX pisze:
    >>> https://allegro.pl/kategoria/obsluga-ukladu-hamulcow
    ego-klucze-do-przewodow-hamulcowych-259678

    > A że nigdy nie odkręcałem przewodów hamulcowych jakimkolwiek kluczem, to
    > pytam...

    Zwykły płaski klucz naciska tylko na 2 krawędzie śruby/nakretki. Jak
    zapieczone (o co nietrudno w tym przypadku) to zamiast odkrecić,
    obrabiasz na okragło.
    Rozwiazaniem jest klucz oczkowy, bo uzywa wszystkich 6-ciu krawędzi na
    raz. Ale oczka nie zalożysz, bo masz od góry przewód hamulcowy.
    Kompromisem jest taki klucz jak z linka, używajacy 5 z 6 możliwych krawędzi.

    --
    viktorius

  • 12. Data: 2019-02-28 23:09:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-02-26 o 14:09, viktorius pisze:

    > Zwykły płaski klucz naciska tylko na 2 krawędzie śruby/nakretki. Jak
    > zapieczone (o co nietrudno w tym przypadku) to zamiast odkrecić,
    > obrabiasz na okragło.

    Tu jeszcze warto pamiętać że zazwyczaj przyczyną takiego stanu rzeczy
    będzie to, że ktoś po prostu za mocno dokręcił przewody.
    Instrukcja serwisowa Hondy mówi 15Nm, a to wcale nie jest mocno - zwykły
    klucz płaski powinien wystarczyć bez problemu do dokręcania i odkręcania.

    Problem jest taki, że wielu "mechaników" dowala śruby ile ma siły i
    potem trudno się dziwić, że się to nie chce odkręcić.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 13. Data: 2019-03-01 08:43:56
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-02-28 o 23:09, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > klucz płaski powinien wystarczyć bez problemu do dokręcania i odkręcania.

    Dokręcić, owszem, płaskim.
    Odkręcić, to za tydzień to i tym samym dasz radę. Jak odkręcasz po kilku
    latach, bo zacisk trzeba wymienić/zregenerować, to płaskim możesz nie
    dać rady.

    > Problem jest taki, że wielu "mechaników" dowala śruby ile ma siły i
    > potem trudno się dziwić, że się to nie chce odkręcić.

    No to chyba w fabryce tez dają ciała, bo takie również w cholerę trudno
    odkrecić po latach. Liczy się nie siła dokręcenia, a czas/korozja/sól/bród.

    --
    viktorius

  • 14. Data: 2019-03-07 08:09:23
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-01 o 08:43, viktorius pisze:

> [...]
    > odkrecić po latach. Liczy się nie siła dokręcenia, a czas/korozja/sól/bród.

    A wystarczyłoby używać smarów ceramicznych na styk przewodu z nakrętką
    bo to tu najczęściej powstaje problem :)

    Lewis

  • 15. Data: 2019-03-07 08:36:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisz o swoich przemysleniach do fabryki samochodow i jak odpisza to sie podziel
    informacja.

  • 16. Data: 2019-03-07 08:51:18
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Napisz o swoich przemysleniach do fabryki samochodow i jak odpisza to sie podziel
    informacja.

    Fabryki "optymalizuja koszty" prowadząc przewody nie miedziane, ale
    żelazne, które korodują i masz niespodziewany problem z zatrzymaniem
    się. Raczej księgowi nie podpiszą się pod dołożeniem do procesu
    produkcyjnego jakiegoś tam wypaśnego smaru ceramicznego. Bo nie
    zakładają, że taki przewód trzeba kiedykolwiek odkręcić.

    --
    viktorius

  • 17. Data: 2019-03-09 14:01:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mylisz sie i to bardzo. Fabryki zakladaja ze przewody musza sie dac odkrecic. I
    dlatego opracowaly specjalne klucze do ich odkrecania. Jasli fabryki skrecaly by raz
    na cale zycie samochodu to smarowali by w nich gwinty jakim spremolitem i by sie nie
    dalo odkrecic. Stalowe przewody sa cynkowane i maja bardzo dluga zywotnosc. Duzo
    wieksza niz fabryka nakazuje ich wymiane.

  • 18. Data: 2019-03-18 11:42:44
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    dalo odkrecic. Stalowe przewody sa cynkowane i maja bardzo dluga zywotnosc. Duzo
    wieksza niz fabryka nakazuje ich wymiane.

    Nie wiem na jak długo oceniana jest żywotność takiego ocynkowanego
    przewodu, ale sąsiad w kilkuletnim Lanosie zatrzymał się ZA
    skrzyżowaniem, zamiast przed. Akurat wtedy mu się przewód rozszczelnił.
    Na szczęście nie było nikogo na kursie kolizyjnym.
    Inny przypadek, który znam, Ford Fusion, też kilkuletni, do wycieku
    płynu doszło przy wjeżdżaniu do garażu. Niby potencjalnie mniej
    szkodliwy przypadek. Samochód zatrzymał się na stole warsztatowym.
    Prędkość żadna, ale właściciel nie zdążył zaciągnąć ręcznego. Zderzak,
    lampa, maska do wymiany, stół przeżył.

    Skoro producent zaleca wymianę takiego elementu, to ma świadomość że to
    padnie. On jest kryty, "zalecił wymianę", ale do cholery, to nie
    łożysko, że jak padnie, to dojedziesz do warsztatu, albo przynajmniej
    się uda zatrzymać wtedy, gdy chcesz, nie gdy samochód pozwoli. To
    zajebiście ważny element, ważniejszy niż silnik - powinien być wieczny.

    --
    viktorius

  • 19. Data: 2019-04-14 12:30:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello viktorius,

    Monday, March 18, 2019, 11:42:44 AM, you wrote:

> [...]

    > się uda zatrzymać wtedy, gdy chcesz, nie gdy samochód pozwoli. To
    > zajebiście ważny element, ważniejszy niż silnik - powinien być wieczny.

    Problem w tym, że Polacy jeżdżą samochodami dłużej niż fabryka
    zakładała. Mój Lanos (od roku stoi) przejeździł 19 lat i prawie 280
    kkm. Gdyby pedalarz nie wbił mu się w przednią szybę - jeździłby
    dalej. Przewody hamulcowe wymienione na miedziane parę lat temu.
    Po gwałtownym hamowaniu przed automatycznymi światłami (pół sekundy
    żółtych, czerwone) na następnym skrzyżowaniu już nie miałem hamulców.

    Swoja drogą - gdzie to mityczne działanie dwóch obwodów? Nie
    zauważyłem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2019-04-15 08:58:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 kwietnia 2019 12:30:54 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    > Swoja drogą - gdzie to mityczne działanie dwóch obwodów? Nie
    > zauważyłem.
    W Multipli ok roku temu miałem podobnie- żółte, czerwone ja po hamulcach i za chwilę
    hamulce nie działają
    Pękł wężyk przy jednym z kół
    Pomimo dwóch ponoć obwodów hamulców praktycznie nie było