eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Klucz przekładniowy do kół
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 48

  • 21. Data: 2011-11-08 11:48:01
    Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "Rafał Grzelak" <s...@s...com> napisał w wiadomości
    news:xn0hlcjh3f4a4hq000@news.gazeta.pl...
    > Hej.
    > Ma ktos i uzywa takiego ustrojstwa? Znalazlem takie za 100pln firmy
    > Polmo - warto?
    >
    > Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po
    > jednej srubie w kole). Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,
    > ale jakbym zlapal na trasie gume z przodu, to kaplica - telefon po
    > lawete, bo kluczem bez dluugiej dzwigni nie ma szans.
    >
    Ja posmarowałem gwinty śruby smarem i zawsze idzie ładnie.


  • 22. Data: 2011-11-08 12:29:33
    Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp> napisał w wiadomości
    news:j9as1g$bl7$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Darek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:4eb8f298$0$5805$65785112@news.neostrada.pl...
    >>
    >>> Wobec czego proponuję: skręć sobie zacisk hamulcowy oraz śruby mocujące
    >>> koło
    >>> do piasty sowicie posmarowane ŁT i przejedź się porządnie po górach
    >>> (nawet polskie wystarczą) a po pół roku od tego eksperymentu spróbuj
    >>> porozkręcać te połączenia.
    >> Po takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja
    >> prawie ich nie używam.
    >> Przypominam o wypadku w Francji z autokarem - on ich używał
    >
    > W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :) Poza tym bez
    > przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca
    > zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak
    > jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.

    W automacie w górach tak samo trzeba i można hamować silnikiem, przeca można
    włączyć inny program niż D i zablokować wybrany niższy bieg.
    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz



  • 23. Data: 2011-11-08 12:37:42
    Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
    Od: INEAD <a...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Nov 2011 09:12:45 +0100, glang napisał(a):

    >> Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po
    >> jednej srubie w kole). Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,
    >> ale jakbym zlapal na trasie gume z przodu, to kaplica - telefon po
    >> lawete, bo kluczem bez dluugiej dzwigni nie ma szans.
    >
    > zamiast dzwonić po lawete poproś jakiego "tirowca". oni mają to na
    > wyposażeniu :)
    > pzdr
    > GL

    Tylko rozmiar nie ten ;-)))

    BTW smaruje śruby od kół pierwszym lpeszym smarem jaki mi wpadnie w garażu
    pod rękę i NIGDY (15 lat jazdy i kilka samochdów)nie miałem problemów z
    odkręceniem


  • 24. Data: 2011-11-08 12:45:09
    Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Agent wrote:

    > > Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po
    > > jednej srubie w kole). Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,
    > > ale jakbym zlapal na trasie gume z przodu, to kaplica - telefon po
    > > lawete, bo kluczem bez dluugiej dzwigni nie ma szans.
    > >
    > Ja posmarowałem gwinty śruby smarem i zawsze idzie ładnie.

    Smar miedziowy kupilem, wiec jak juz odkrece to nasmaruje.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl


  • 25. Data: 2011-11-08 13:58:46
    Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
    Od: "Darek" <b...@o...pl>

    >> Po takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja
    >> prawie ich nie używam.
    >> Przypominam o wypadku w Francji z autokarem - on ich używał
    >
    > W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :)
    NIe wiem - nie prowadziłem

    > Poza tym bez przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek
    > bo kierowca zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał
    > ich nie tak jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.
    To proponuję ci gwałtownie hamować i zrobić to ponownie - założe się że
    droga hamowania będzie dłuższa
    Znam kogoś kto pojechał nowym samochodem w góry i po powrocie musiał
    zmieniać klocki - nie hamował silnikiem
    Czyli ty proponujesz mi coś zrobić takiego jak ten kierowca autobusu -
    DZIĘKUJE



  • 26. Data: 2011-11-08 14:12:51
    Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Nov 8, 10:16 am, "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
    wrote:
    > Użytkownik "Darek" <b...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:4eb8f298$0$5805$65785112@news.neostra
    da.pl...
    >
    >
    >
    > >> Wobec czego proponuję: skręć sobie zacisk hamulcowy oraz śruby mocujące
    > >> koło
    > >> do piasty sowicie posmarowane ŁT i przejedź się porządnie po górach
    > >> (nawet polskie wystarczą) a po pół roku od tego eksperymentu spróbuj
    > >> porozkręcać te połączenia.
    > > Po takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja
    > > prawie ich nie używam.
    > > Przypominam o wypadku w Francji z autokarem - on ich używał
    >
    > W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :) Poza tym bez
    > przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca
    > zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak
    > jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > kml

    Moja automatic transmission ma coś takiego co się nazywa lock-up i
    hamuje silnikiem :P
    skrzynia to JF506 japońska, sądzę że wszystkie nowsze posiadają lock-
    up czyli blokadę przekładni hydrokinetycznej ;)

    Pozdrawiam !


  • 27. Data: 2011-11-08 14:13:07
    Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Darek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4eb9278a$0$5803$65785112@news.neostrada.pl...

    >> Poza tym bez przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał
    >> wypadek bo kierowca zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle,
    >> że używał ich nie tak jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę
    >> na hamulcu.
    > To proponuję ci gwałtownie hamować i zrobić to ponownie - założe się że
    > droga hamowania będzie dłuższa

    Po jednym gwałtowym hamowaniu nie będzie. Co innego kiedy robimy akcję w
    stylu 3x 150->0 pod rząd, wtedy jakość hamowania spada.

    > Znam kogoś kto pojechał nowym samochodem w góry i po powrocie musiał
    > zmieniać klocki - nie hamował silnikiem

    Znam takie osoby co 12h po kupnie nowego samochodu były z powrotem w salonie
    ustalając detale naprawy blacharskiej :)

    > Czyli ty proponujesz mi coś zrobić takiego jak ten kierowca autobusu -
    > DZIĘKUJE

    Ja Tobie proponuję przeczytać jeszcze raz to co wcześniej napisałem.

    --
    pozdrawiam
    kml


  • 28. Data: 2011-11-08 14:16:57
    Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
    news:f193f6e2-790d-4cf2-

    Moja automatic transmission ma coś takiego co się nazywa lock-up i
    hamuje silnikiem :P
    skrzynia to JF506 japońska, sądzę że wszystkie nowsze posiadają lock-
    up czyli blokadę przekładni hydrokinetycznej ;)
    ===

    A starsze automaty? Poważnie pytam :) Jeżeli jest D, P, N, R to można
    hamować silnikiem?

    --
    pozdrawiam
    kml


  • 29. Data: 2011-11-08 14:18:01
    Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
    Od: "Darek" <b...@o...pl>

    >>> Poza tym bez przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał
    >>> wypadek bo kierowca zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle,
    >>> że używał ich nie tak jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę
    >>> na hamulcu.
    >> To proponuję ci gwałtownie hamować i zrobić to ponownie - założe się że
    >> droga hamowania będzie dłuższa
    >
    > Po jednym gwałtowym hamowaniu nie będzie. Co innego kiedy robimy akcję w
    > stylu 3x 150->0 pod rząd, wtedy jakość hamowania spada.
    >
    > Ja Tobie proponuję przeczytać jeszcze raz to co wcześniej napisałem.
    CZytam - proponujesz mi używać w górach głównie hamulca - gdyż on napewno
    się nie rozgrzeje i czy ciepły czy zimny tak samo hamuje - choć to drugi sam
    już sobie zaprzeczyłeś



  • 30. Data: 2011-11-08 14:30:15
    Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp> napisał w wiadomości
    news:j9ba44$pbc$1@inews.gazeta.pl...
    > A starsze automaty? Poważnie pytam :) Jeżeli jest D, P, N, R to można
    > hamować silnikiem?

    Pewnie, że można konwerter nie działa jak wolne koło i normalnie hamuje.
    Ta informacja dotyczy skrzyń Mercedesa od wczesnych lat 70 z innymi jakimi
    mialem styczność było to samo.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz


strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: