  • 31. Data: 2011-11-08 15:05:05
    Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <f...@g...lp> wrote:

    > A pneumatyka uniemożliwia rozgrzanie tarcz i klocków do takiego stanu żeby
    > przestały hamować?

    Umozliwia spalenie a nie zagotowanie bo to dwie calkiem rozne rzeczy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 32. Data: 2011-11-08 15:09:29
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-08 14:16, kamil/Endurorider.pl pisze:
    > Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
    >
    > Moja automatic transmission ma coś takiego co się nazywa lock-up i
    > hamuje silnikiem :P
    > skrzynia to JF506 japońska, sądzę że wszystkie nowsze posiadają lock-
    > up czyli blokadę przekładni hydrokinetycznej ;)
    > ===
    >
    > A starsze automaty? Poważnie pytam :) Jeżeli jest D, P, N, R to można
    > hamować silnikiem?

    Mozna, ale jak gorka stroma i samochod sie rozpedza to automat sobie
    dalej zmienia biegi i hamowanie silnikiem jest co raz slabsze :>

    --
    Karolek

  • 33. Data: 2011-11-08 15:14:41
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mozna, ale jak gorka stroma i samochod sie rozpedza to automat sobie dalej
    > zmienia biegi i hamowanie silnikiem jest co raz slabsze :>

    No zwykle prócz D ma jeszcze położenie "L" czy "3" "2" i blokuje maksymalnie
    na konkrentym biegu. Skrzynie MB np po włączeniu prgramu "2" ciągną na 1 do
    maksymalnych obrotów niezależnie od położenia pedału gazu i dopiero właczają
    2 nie zmieniając już wyżej.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 34. Data: 2011-11-08 15:35:18
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-08 15:14, Ukaniu pisze:
> [...]
    > maksymalnych obrotów niezależnie od położenia pedału gazu i dopiero właczają

    Nie musisz mi tego tlumaczyc, posiadam automatyczna skrzynie.
    Ale faktem jest tez to, ze poza zwyklym sprawdzeniem ustawien 2,3,4 za
    pierwszym razem jak wsiadlem do tego auta to juz nigdy pozniej tych
    blokad nie uzywalem :>
    Zawsze tylko D i R, ewentualnie plus tryb zimowy lub sportowy.
    No i o ile dobrze pamietam to jak obroty za wysokie to skrzynia nie
    zredukuje np. z 4 biegu na 3 nawet jak wlaczysz ta blokade do maks 3 biegu.

    --
    Karolek

  • 35. Data: 2011-11-08 15:47:41
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-11-08 15:09, Karolek wrote:

    > Mozna, ale jak gorka stroma i samochod sie rozpedza to automat sobie
    > dalej zmienia biegi i hamowanie silnikiem jest co raz slabsze :>

    Kolega chyba nigdy nie miał auta z automatem, dlatego bajki opowiada
    widzę... oczywiście że automat biegu wyższego nie wrzuci, przy świadomym
    ograniczeniu do konkretnego biegu. A zredukuje i owszem w dół, jeśli
    będzie trzeba.

    --
    MM

  • 36. Data: 2011-11-08 15:50:18
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j9benc$eq4> Nie musisz mi tego tlumaczyc, posiadam automatyczna
> [...]
    > No i o ile dobrze pamietam to jak obroty za wysokie to skrzynia nie
    > zredukuje np. z 4 biegu na 3 nawet jak wlaczysz ta blokade do maks 3

    Trudno mówić o wszystkich skrzyniach, te którymi śmigam/łem zawsze
    redukowały.
    Stosuję to często wtedy gdy chcę pojechać szybciej i np wiem, że za chwilę
    będę wyprzedzał i nie pasuje mi 4 czy 5 a chcę mieć 3. I niezależnie czy
    jadę 60 czy 130 skrzynia wyląduje na 3 biegu no albo na 2 jeśli wiem, że nie
    przekraczam Vmax dla 2 aby nie przekręcić silnika.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 37. Data: 2011-11-08 15:58:59
    Temat: Re: Klucz przekladniowy do kol
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał Grzelak" napisał w wiadomości grup
    >Ma ktos i uzywa takiego ustrojstwa? Znalazlem takie za 100pln firmy
    >Polmo - warto?

    Jakis link moze ? Bo na moj gust to wymaga jakiegos dodatkowego punktu
    oparcia.

    >Juz drugi raz w rzedu nie moge odkrecic przednich kol (zostalo po
    >jednej srubie w kole). Nie wiem ki czort miesza mi przy tych kolach,
    >ale jakbym zlapal na trasie gume z przodu, to kaplica - telefon po
    >lawete, bo kluczem bez dluugiej dzwigni nie ma szans.

    No coz, po takiej przygodzie zaladowalem do bagaznika:
    -solidny klucz i metrowa rurke,
    -spray do kol,
    -tubke smaru.

    A teraz jeszcze mozna sie zapoznac z ofertami na assistance.

    J.

  • 38. Data: 2011-11-08 16:29:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <f...@g...lp> wrote:

    > Nie przypisuję, ja Ci proponuję eksperyment skoro twierdzisz że nawet 200*C
    > jest mu nie straszne.

    Trzeba byc inteligentem zeby zagrzac w normalnej jezdzie (nie na torze)
    piaste do 200*C. Jezeli piasta mialaby 200*C to ile mialyby hamulce
    ktorych plyn wrze przy 260*C?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 39. Data: 2011-11-08 16:33:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-08, INEAD <a...@g...pl> wrote:

    > Tylko rozmiar nie ten ;-)))
    >
    > BTW smaruje śruby od kół pierwszym lpeszym smarem jaki mi wpadnie w garażu
    > pod rękę i NIGDY (15 lat jazdy i kilka samochdów)nie miałem problemów z
    > odkręceniem

    Nie ma opcji. Specjalisci na PMS mowia co innego.

    A ja glupi placilem tyle za Loctite-a, zamiast zagrzac smar i miec klej
    do gwintow.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 40. Data: 2011-11-08 16:58:49
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał Grzelak" <s...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale jakbym zlapal na trasie gume z przodu, to kaplica - telefon po
    > lawete, bo kluczem bez dluugiej dzwigni nie ma szans.

    co to kurwa jest klucz przekładniowy do kół?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł