  • 11. Data: 2011-11-08 09:14:31
    Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    news:j9am37$l1c$1@news.task.gda.pl...
    >A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby.
    > Potem nałożysz na gwinty magiczną substancję p.t. smar grafitowy (nawet
    > nie musi być grafitowy, może być nawet ŁT-4), dokręcisz i masz spokój na
    > lata.

    MUSI BYĆ SMAR MIEDZIOWY bądź inny odporny na wysokie temperatury czyli NIC z
    rodziny ŁT. Przerabiałem zapieczoną śrubę w zacisku bo kretyn w warsztatcie
    miał za daleko do puszki ze sprayem miedziowym to posmarował ją ŁT :/

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 12. Data: 2011-11-08 09:30:04
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Smar Łt-4 nie jest robiony z oleju kujawskiego, tylko z mineralnego. Ma
    temperaturę PRACY do 130 stopni i na pewno do jakichś 200 nie zrobi się
    z niego klej, co najwyżej będzie rzadki, co w przypadku śruby nie ma
    znaczenia.
    Jacek

  • 13. Data: 2011-11-08 09:38:16
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Może być miedziowy, nawet lepszy. Nie ma co jednak przesadzać z taką
    specjalizacją, że jak nie miedziowy, to inny nie może być. Nie było
    smaru miedziowego w PRL i jakoś auta jeździły (nie tęsknię wcale za Syreną).
    Teraz wszystko musi być specjalne nawet atrament dla leworęcznych.
    Marketingowcy tylko wodę z mózgu robią.
    Nie rozumiem wstrętu niektórych do smarowania połączeń gwintowych.
    Już niejedną suchą śrubę ukręciłem, a nie pamiętam żadnej, która była
    nasmarowana.
    Jacek

  • 14. Data: 2011-11-08 09:53:59
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

> [...]
    > Nie rozumiem wstrętu niektórych do smarowania połączeń gwintowych.
    > Już niejedną suchą śrubę ukręciłem, a nie pamiętam żadnej, która była

    Ewidentnie nie rozumiesz wstrętu do smarowania połączeń gwintowych w
    układzie hamulcowym oraz przy montażu kół SMAREM DO ŁOŻYSK TOCZNYCH ŁT.

    Wobec czego proponuję: skręć sobie zacisk hamulcowy oraz śruby mocujące koło
    do piasty sowicie posmarowane ŁT i przejedź się porządnie po górach (nawet
    polskie wystarczą) a po pół roku od tego eksperymentu spróbuj porozkręcać te
    połączenia.

    Akurat smar miedziowy to nie jest marketingowy bełkot tylko odpowiedni tym
    smaru w odpowiednim miejscu a przy cenie rzędu od 11 PLN za tubkę nie jest
    to nie wiadomo jaka fanaberia.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 15. Data: 2011-11-08 10:12:54
    Od: "Darek" <b...@o...pl>

> [...]
    > polskie wystarczą) a po pół roku od tego eksperymentu spróbuj porozkręcać
    Po takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja
    prawie ich nie używam.
    Przypominam o wypadku w Francji z autokarem - on ich używał

  • 16. Data: 2011-11-08 10:16:37
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Darek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Po takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja
    > prawie ich nie używam.
    > Przypominam o wypadku w Francji z autokarem - on ich używał

    W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :) Poza tym bez
    przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca
    zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak
    jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 17. Data: 2011-11-08 10:23:24
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Dlaczego przypisujesz mi, że smaruję smarem ŁT zaciski hamulcowe? Gdzie
    coś takiego napisałem?
    Wracając do nie dających się odkręcić śrub od kół, to nadal podtrzymuję,
    że lepiej je posmarować dowolnym smarem, niż niczym.
    Jacek

  • 18. Data: 2011-11-08 10:27:55
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <f...@g...lp> wrote:

> [...]
    > zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak
    > jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.

    To autobusy maja hydrauliczne hamulce?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 19. Data: 2011-11-08 10:42:52
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    > To autobusy maja hydrauliczne hamulce?

    A pneumatyka uniemożliwia rozgrzanie tarcz i klocków do takiego stanu żeby
    przestały hamować?

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 20. Data: 2011-11-08 10:44:43
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    > Dlaczego przypisujesz mi, że smaruję smarem ŁT zaciski hamulcowe? Gdzie
    > coś takiego napisałem?

    Nie przypisuję, ja Ci proponuję eksperyment skoro twierdzisz że nawet 200*C
    jest mu nie straszne.

    > Wracając do nie dających się odkręcić śrub od kół, to nadal podtrzymuję,
    > że lepiej je posmarować dowolnym smarem, niż niczym.

    Ja uważam, że lepiej niczym nie smarować i dokręcić ręcznie z wyczuciem niż
    używać ŁT.

    --
    pozdrawiam
    kml