-
11. Data: 2011-11-08 09:14:31
Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
news:j9am37$l1c$1@news.task.gda.pl...
>A co Ci szkodzi podjechać do wulkanizatora, niech odkręci śruby.
> Potem nałożysz na gwinty magiczną substancję p.t. smar grafitowy (nawet
> nie musi być grafitowy, może być nawet ŁT-4), dokręcisz i masz spokój na
> lata.
MUSI BYĆ SMAR MIEDZIOWY bądź inny odporny na wysokie temperatury czyli NIC z
rodziny ŁT. Przerabiałem zapieczoną śrubę w zacisku bo kretyn w warsztatcie
miał za daleko do puszki ze sprayem miedziowym to posmarował ją ŁT :/
--
pozdrawiam
kml
-
12. Data: 2011-11-08 09:30:04
Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
Od: Jacek <n...@g...com>
Smar Łt-4 nie jest robiony z oleju kujawskiego, tylko z mineralnego. Ma
temperaturę PRACY do 130 stopni i na pewno do jakichś 200 nie zrobi się
z niego klej, co najwyżej będzie rzadki, co w przypadku śruby nie ma
znaczenia.
Jacek
-
13. Data: 2011-11-08 09:38:16
Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
Od: Jacek <n...@g...com>
Może być miedziowy, nawet lepszy. Nie ma co jednak przesadzać z taką
specjalizacją, że jak nie miedziowy, to inny nie może być. Nie było
smaru miedziowego w PRL i jakoś auta jeździły (nie tęsknię wcale za Syreną).
Teraz wszystko musi być specjalne nawet atrament dla leworęcznych.
Marketingowcy tylko wodę z mózgu robią.
Nie rozumiem wstrętu niektórych do smarowania połączeń gwintowych.
Już niejedną suchą śrubę ukręciłem, a nie pamiętam żadnej, która była
nasmarowana.
Jacek
-
14. Data: 2011-11-08 09:53:59
Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
news:j9appn$qt4$1@news.task.gda.pl...
> Może być miedziowy, nawet lepszy. Nie ma co jednak przesadzać z taką
> specjalizacją, że jak nie miedziowy, to inny nie może być. Nie było smaru
> miedziowego w PRL i jakoś auta jeździły (nie tęsknię wcale za Syreną).
> Teraz wszystko musi być specjalne nawet atrament dla leworęcznych.
> Marketingowcy tylko wodę z mózgu robią.
> Nie rozumiem wstrętu niektórych do smarowania połączeń gwintowych.
> Już niejedną suchą śrubę ukręciłem, a nie pamiętam żadnej, która była
> nasmarowana.
Ewidentnie nie rozumiesz wstrętu do smarowania połączeń gwintowych w
układzie hamulcowym oraz przy montażu kół SMAREM DO ŁOŻYSK TOCZNYCH ŁT.
Wobec czego proponuję: skręć sobie zacisk hamulcowy oraz śruby mocujące koło
do piasty sowicie posmarowane ŁT i przejedź się porządnie po górach (nawet
polskie wystarczą) a po pół roku od tego eksperymentu spróbuj porozkręcać te
połączenia.
Akurat smar miedziowy to nie jest marketingowy bełkot tylko odpowiedni tym
smaru w odpowiednim miejscu a przy cenie rzędu od 11 PLN za tubkę nie jest
to nie wiadomo jaka fanaberia.
--
pozdrawiam
kml
-
15. Data: 2011-11-08 10:12:54
Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
Od: "Darek" <b...@o...pl>
> Wobec czego proponuję: skręć sobie zacisk hamulcowy oraz śruby mocujące
> koło
> do piasty sowicie posmarowane ŁT i przejedź się porządnie po górach (nawet
> polskie wystarczą) a po pół roku od tego eksperymentu spróbuj porozkręcać
> te połączenia.
Po takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja
prawie ich nie używam.
Przypominam o wypadku w Francji z autokarem - on ich używał
-
16. Data: 2011-11-08 10:16:37
Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Użytkownik "Darek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
news:4eb8f298$0$5805$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> Wobec czego proponuję: skręć sobie zacisk hamulcowy oraz śruby mocujące
>> koło
>> do piasty sowicie posmarowane ŁT i przejedź się porządnie po górach
>> (nawet polskie wystarczą) a po pół roku od tego eksperymentu spróbuj
>> porozkręcać te połączenia.
> Po takiej propozycji jazdy w górach nie będziesz miał wcale hamulców - ja
> prawie ich nie używam.
> Przypominam o wypadku w Francji z autokarem - on ich używał
W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :) Poza tym bez
przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca
zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak
jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.
--
pozdrawiam
kml
-
17. Data: 2011-11-08 10:23:24
Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
Od: Jacek <n...@g...com>
Dlaczego przypisujesz mi, że smaruję smarem ŁT zaciski hamulcowe? Gdzie
coś takiego napisałem?
Wracając do nie dających się odkręcić śrub od kół, to nadal podtrzymuję,
że lepiej je posmarować dowolnym smarem, niż niczym.
Jacek
-
18. Data: 2011-11-08 10:27:55
Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <f...@g...lp> wrote:
>
> W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :) Poza tym bez
> przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca
> zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie tak
> jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.
>
To autobusy maja hydrauliczne hamulce?
--
Artur
ZZR 1200
-
19. Data: 2011-11-08 10:42:52
Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:j9asmq$k88$1@node2.news.atman.pl...
> On 2011-11-08, kamil/Endurorider.pl <f...@g...lp> wrote:
>>
>> W samochodzie z automatyczną skrzynią też ich nie używasz? :) Poza tym
>> bez
>> przesady i nie popadajmy w skrajności - autokar miał wypadek bo kierowca
>> zagotował hamulce i w tym przypadku oznacza to tyle, że używał ich nie
>> tak
>> jak trzeba tylko bezmyślnie non stop trzymał nogę na hamulcu.
>>
> To autobusy maja hydrauliczne hamulce?
A pneumatyka uniemożliwia rozgrzanie tarcz i klocków do takiego stanu żeby
przestały hamować?
--
pozdrawiam
kml
-
20. Data: 2011-11-08 10:44:43
Temat: Re: Klucz przekładniowy do kół
Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
news:j9aseb$u1s$1@news.task.gda.pl...
> Dlaczego przypisujesz mi, że smaruję smarem ŁT zaciski hamulcowe? Gdzie
> coś takiego napisałem?
Nie przypisuję, ja Ci proponuję eksperyment skoro twierdzisz że nawet 200*C
jest mu nie straszne.
> Wracając do nie dających się odkręcić śrub od kół, to nadal podtrzymuję,
> że lepiej je posmarować dowolnym smarem, niż niczym.
Ja uważam, że lepiej niczym nie smarować i dokręcić ręcznie z wyczuciem niż
używać ŁT.
--
pozdrawiam
kml