  • Data: 2012-02-02 22:03:09
    Temat: Re: Klimatyzacja zimą
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-02 21:38, 'Tom N' pisze:

    > Przecież to opisałem

    > Mawiają, że nie działa i tak poniżej kilku stopni Celsjusza (zależy od
    > samochodu), więc w jakim celu odpinać jakieś przewody przy -15?

    > O tym tez pisałem kilka references wcześniej
    > "Jest -- posadź 5 osób w samochodzie i wyłącz klimatyzację (nie uchylaj
    > szyb) -- tylko nie skarż się na oblodzone szyby ;-)

    > Ale wilgoci do opuszczenia kabiny włączona sprężarka nie jest do niczego
    > potrzebna, tylko sprawna klimatyzacja, czyli sprawny układ składający się z
    > czegoś więcej niż kompresor/sprężarka.

    No to nie wiem o co bijesz pianę? Sprężarka w niektórych układach jest
    zabezpieczana i system jej nie włącza dlatego mówi się że "klima nie
    działa", u mnie akurat da się ją włączyć, w poprzednim aucie przy temp
    oscylującej w granicach 0 nie dało się tego zrobić. Przy włączonym
    kompresorze wilgoć z powietrza skrapla się na skraplaczu i kanałem
    kapilarnym czy jak go tam zwać ścieka pod auto, jak wyłączysz kompresor
    i nie schłodzisz skraplacza to gdzie ta wilgoć się wytrąci? Wówczas
    obserwuje się nagłe zaparowanie szyb gdy aura sprzyja parowaniu. Ponowne
    włączenie kompresora klimatyzatora nagle szyby "osusza".

    Do wentylacji kabiny wystarczy otwarta szyba, albo kawałek wiatraka
    pobierający świeże powietrze z zewnątrz ale do efektywnego oszuszania
    kabiny trzeba czegoś co wilgoć z powietrza "zabierze" - skraplacz.

    Tak więc jeżeli wątek założyłeś tylko po to by wytknąć określenie "klima
    nie działa" to gratuluję braku zajęcia. Tak klima, działa (nawiew i
    sterowanie temperaturą) ale klimatyzator nie działa (w niektórych autach).

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis