  • Data: 2011-02-26 00:20:20
    Temat: Re: Klimatyzacja - zagadka.
    Od: shg <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Feb 26, 12:56 am, Grzegorz Kurczyk
    <g...@c...slupsk.pl> wrote:
    > Tylko jaka jest sprawno grzewcza serwera ? :-)
    100%. Komputery to grzejniki klasy energetycznej A.

    > jaka jest w a ciwie "sprawno energetyczna komputera" ? Jaki procent
    > mocy elektrycznej przetwarzany jest na "moc" obliczeniow , a ile idzie w
    > gwizdek ? ;-) Jaki przelicznik sprawno ci by musi, bo w ko cu
    > komputery " r " coraz mniej a ich moc obliczeniowa ro nie.

    Informacja to nie forma energii, przynajmniej nic mi o takiej
    zależności nie wiadomo, ale kto wie, może w przyszłości...
    Gdyby energię dało się zamieniać na moc obliczeniową to w końcu
    doszlibyśmy do momentu, gdy komputery mogły by służyć do chłodzenia.
    Do machania bitami potrzebna jest energia, która zamieniana jest na
    ciepło (głównie przeładowanie pojemności złączowych, poza tym upływy).

    > Je li sprawno grzewcza serwer w jest taka sama jak sprawno ch odz ca
    > klimy, a uk ad jest izolowany cieplnie od wiata zewn trznego, to b dzie
    > 48kWh.
    Klimatyzacja to nie jest odwrotnie działająca grzałka, tylko pompa
    ciepła.
    Klimatyzacja zużywa energię do przemieszczania ciepła, nie do jego
    pochłaniania (musiała by zamieniać energię na materię, czy coś równie,
    jak na dzień dzisiejszy, niedorzecznego).
    Klimatyzacja od strony pomieszczenia pobiera 2 kW mocy cieplnej i za
    pomocą obiegu (parownik, sprężarka, skraplacz) odprowadza to ciepło z
    drugiej strony. Jeżeli sprężarka pobiera 1000 W (mocy elektrycznej),
    to na zewnątrz układ będzie wypluwać 3000 W (2 kw pobrane z
    pomieszczenia i 1 kW z instalacji elektrycznej).
    W układzie zamkniętym serwery + klimatyzacja podnosiły by temperaturę
    do momentu aż coś się popsuje, tak jak w przykładzie z lodówką
    wcześniej (otwarta lodówka nagrzewa pomieszczenie, działa na dokładnie
    tej samej zasadzie co klima).

    Ta wartość COP to stosunek "przetłaczanej" mocy cieplnej do pobieranej
    mocy elektrycznej.
    Dla COP = 3, klima przetłaczając 2 kW ciepła na zewnątrz będzie
    pobierać 2 kW / 3 = 0,67 kW mocy elektrycznej.
    To działa też w drugą stronę, ogrzewanie pomieszczeń klimą jest tańsze
    niż samym prądem, ale większość klimatyzatorów nie potrafi grzać przy
    dużym mrozie, bo wtedy jeszcze bardziej chłodzą znajdujący się na
    zewnątrz parownik (praca obiegu jest odwracana). Niektóre (większość?)
    w ogóle nie mają funkcji ogrzewania w ten sposób.