  • Data: 2011-02-26 00:11:17
    Temat: Re: Klimatyzacja - zagadka.
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Kurczyk wrote:

    > Tylko jaka jest sprawność grzewcza serwera ? :-)
    > No właśnie na co zamienia się energia elektryczna pobierana przez
    > komputer ? Większość na ciepło, trochę na generowanie przeróżnych
    > dźwięków, mieszanie powietrza (w efekcie też ciepło), a reszta na
    > "mieszanie bitów" ? Choroba, tak mnie naszło przy piwie przed snem...
    > jaka jest właściwie "sprawność energetyczna komputera" ? Jaki procent
    > mocy elektrycznej przetwarzany jest na "moc" obliczeniową, a ile idzie w
    > gwizdek ? ;-) Jakiś przelicznik sprawności być musi, bo w końcu
    > komputery "żrą" coraz mniej a ich moc obliczeniowa rośnie.

    Dlatego dla uproszczenia zalozylem wariant pesymistyczny, tzn.
    100% energii zamieniane jest w cieplo, tak jak w obsmianej juz
    "farelce" :)

    > Jeśli sprawność grzewcza serwerów jest taka sama jak sprawność chłodząca
    > klimy, a układ jest izolowany cieplnie od świata zewnętrznego, to będzie
    > 48kWh.

    No wlasnie to mnie zastanawia, i chyba az tak zle nie jest.
    Wszyscy producenci klimy pisza o mocy chlodniczej i elektrycznej.
    Przy czym stosunek chlodniczej do nominalnej wynosi prawie zawsze 3:1

    Na moj chlopski rozum to w warunkach optymalnych (czyt za oknem jest
    mniej wiecej
    tyle stopni ile chce miec w serwerowni) schlodzenie zalozmy 2 kW powinno
    pochlonac
    1/3 tej mocy czyli jakies 700W. Czyli wg mojej marnej wiedzy

    Jesli zuzyje 48kwH na grzanie to na schlodzenie tego powinienem zuzyc
    16kWh,
    Mam racje ? :)

    Michal W.